[Marcom 2021] Raluca Ghilea: Brandurile au nevoie să strângă din nou în jurul lor comunitățile disipate de pandemie. Campaniile de vânzări nu vor fi de ajuns

[Marcom 2021] Raluca Ghilea: Brandurile au nevoie să strângă din nou în jurul lor comunitățile disipate de pandemie. Campaniile de vânzări nu vor fi de ajuns

2021 va fi anul storytelling-ului digital, crede Raluca Ghilea, Owner Perceptum. Trăitul în online cauzat de pandemie ne-a ajutat să trecem peste criză, până acum, dar a lăsat și urme. Consumatorii sunt bombardați din toate părțile cu link-uri, animații, clickbait-uri, butoane, bannere și imagini, încât, după un timp, ochiul se desensibilizează în fața asediului vizual. Așa că e nevoie ca oamenii de comunicare să își pună magia la încercare și să creeze poveștile acelea care ies din rând și opresc scroll-ul în loc. 

E nevoie, mai mult ca oricând, de campanii de educare, de informare, de regenerare a încrederii oamenilor în branduri. Oamenii s-au schimbat, prioritățile lor s-au schimbat, fiecare și-a învățat propria lecție de la anul 2020. De aceea, cred că nu se poate publicitate prin campanii de lead generation fără content marketing putrnic și susținut

Vorbim cu Raluca Ghilea în continuare despre evenimentele virtuale, care vor continua trendul anului trecut, noua normalitate a pieței, care va fluctua între exces și prudență și provocarea agențiilor de a înțelege deciziile consumatorilor în această paradigmă. 

 

Planurile de business pentru 2021 

Focusul agenției Perceptum în 2021 este dezvoltarea. Urmărim să ne dezvoltăm portofoliul de instrumente de marketing, portofoliul de clienți, de proiecte și, nu în ultimul rând, echipa. Obiectivul nostru principal este să fim un partener real, un suport puternic și un adevărat “success booster” pentru clienții noștri, de fiecare dată, raportați la cifre și rezultate cuantificabile. Nu “marketing for marketing’s sake”, ci, așa cum o spune și sloganul agenției noastre, “Marketing that you can measure”.

 

Piața de comunicare în 2020

2020 a fost despre stgnare și regres din punct de vedere al rezultatelor în multe industrii, dar a fost în același timp despre putere. Puterea de implicare, de adaptare, de schimbare și de creație. De la Interactive Advertising Bureau, datele confirmă ceea ce am simțit cu toții, în piață: în 2020, 46% dintre media buyeri și branduri au investit semificativ mai puțin în publicitate. Restricțiile de lungă durată au influențat comportamentul consumatorilor, iar brandurile s-au îndreptat cu cea mai mare part dintre resursele de comunicare către singurul spațiu complet lipsit de restricții de mobilitate: online-ul. Legat de 2021, există un consens în privința evoluției pieței de publicitate, strâns legat de schimbările aduse de anul care a trecut: segmental de digital advertising va continua să crească într-un ritm accelerat față de formele mai tradiționale de publicitate.   

 

Trenduri

Cu siguranță campaniile de generare de leaduri vor fi vedetele strategiilor de comunicare anul acesta mai mult ca oricând. Brandurile au nevoie să strângă din nou în jurul lor comunitățile disipate de pandemie. Dar campaniile de vânzări nu vor fi de ajuns. E nevoie, mai mult ca oricând, de campanii de educare, de informare, de regenerare a încrederii oamenilor în branduri. Oamenii s-au schimbat, prioritățile lor s-au schimbat, fiecare și-a învățat propria lecție de la anul 2020. De aceea, cred că nu se poate publicitate prin campanii de lead generation fără content marketing putrnic și susținut. Trendurile noi au început deja să apară de anul trecut, sub influența pandemiei, iar cel mai important mi se pare, de departe, cel al evenimentelor virtuale. Iar aici vor face diferența instrumentele de hi-tech marketing de care vorbeam la început.

 

Provocări și oportunități

Provocările vin din același loc în care se nasc oportunitățile: din nevoia brandurilor de dezvoltare într-o perioadă mai puțin prielnică, în care publicul și-a reconfigurat prioritățile și și-a simplificat stilul de viață sub constrângerea restricțiilor. Aici e marea provocare, dar de aici vin și oportunitățile. Pentru că brandurile vor fi dispuse să inoveze, să îndrăznească mai multă creativitate în comunicare, să testeze noi canale de promovare, neconvenționale. Iar pentru comunicarea de brand, asta înseamnă evoluție.

 

Anul pandemiei

A fost un an în care am căutat soluții. Ne-am mobilizat tot optimismul, toată creativitatea, toată puterea noastră de adaptare și am intensificat proiectele și campaniile online, singurul loc în care nu ne blocau constrângerile distanțării sociale. Am regândit toate planurile de comunicare, alături de clienții noștri le-am aliniat la “noua normalitate” și am dovedit fiecărui public în parte că brandurile le sunt alături la bine, dar și la greu, că fac parte, cu adevărat, din viața lor și, dacă reușesc, reușesc împreună.

 

Clienți care au mărit cererea de servicii de comunicare

Companiile care au migrat vânzările din offline în online din cauza pandemiei au fost cele care au avut nevoie de mai multe servicii de comunicare. În special campanii de performance marketing și programmatic marketing. Tocmai datorită cererii accentuate, în 2020 am crescut echipa de digital advertising a agenției Perceptum cu încă doi profesioniști în domeniu. Oferim clienților noștri campanii creative de promovare Google Ads, integrate cu Social Media, YouTube și content marketing.

 

Servicii noi

Ne-am dezvoltat, tot în contextul pandemiei, oferta de evenimente virtuale. Pentru că inovația este cea care ne pune și ne-a pus mereu în mișcare, în Perceptum, și aici am încerct să aducem ceva nou. În ultimul eveniment de cest gen pe care l-am conceput și implementat, este vorba despre un târg național B2B desfășurat online, am introdus componenta de gamification și un robot customizat pe post de host, asemănător celui pe care l-am folosit, ca MC, în evenimente fizice. Cred că pe segmental evenimentelor virtuale ne aflăm abia la începuturi și încă este loc de foarte multă inovație și noi instrumente digitale hi-tech.

 

Consumatorii

Oamenii și-au schimbat prioritățile, fie că au fost constrânși obiectiv de situația financiară, fie că a fost o alegere personală, o decizie emoțională. Cu siguranță, anul 2020 și-a lăsat amprenta asupra noastră, a tuturor. Principala schimbare în comportamentul consumatorilor a fost restrângerea listei de compărături și servicii necesare vieții de zi cu zi. Și asta pentru că viața de zi cu zi a fost alta: fără ieșiri în oraș, fără plecări din oraș, fără interacțiune reală. Provocările noastre ale agențiilor de comunicare sunt de a înțelege noua normalitate a consumatorilor, de a le cunoaște noul traseu spre decizia de cumpărare. Traseu care, în prezent, se desfășoară cel mai mult online. Pare simplu, dar e, de fapt, o provocare și mai mare. Pentru că, prezenți fiind în online multe ore pe zi, intervine așa numita oboseală digitală. Consumatorii sunt bombardați din toate părțile cu link-uri, animații, clickbait-uri, butoane, bannere și imagini, încât, după un timp, ochiul se desensibilizează în fața asediului vizual. Și atunci devine important modul în care alegi să comunici, creativitatea, inovația și, mai ales, informația asumată.  

 

Posibila reîntoarcere Roaring '20s

Nebunia anilor ’20 a venit imediat după rănile lăsate de un război mondial. Nu știu dacă anul pandemiei va avea același efect eliberator, sau dacă putem pune în oglindă cele două perioade, pentru că, istoric, nu sunt evenimente similare. Cred că anul 2020 ne-a făcut mai înțelepți, mai atenți la nevoile noastre autentice, poate mai exigenți în alegerile noastre. Și mai cred că după încetarea tuturor restricțiilor vom rămâne atenți și exigenți, fără să cădem instantaneu în excese. Dar aștept și eu, ca toți cei din jurul meu, redeschiderea teatrelor, cinematografelor, îmi doresc să merg la un concert bun din nou, să văd oameni fără mască și cu zâmbetul pe buze, să pot călători oriunde, fără să consult mai întâi lista galbenă.

 

De ce e nevoie cel mai mult în piața de publicitate

E nevoie profesioniști adevărați. Publicitatea digitală are atâtea secrete, este atât de complexă și de stratificată, încât rezultatele ei măsurabile depind, în primul rând, de calitatea specialiștilor și de creativitatea soluțiilor selectate în campanii. Tocmai de aceea, ne bucurăm că avem în agenția Perceptum un department puternic de performance marketing , cu profesioniști experimentați, flexibili și creativi.

 

2021 va fi anul

Storytelling-ului digital.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related