Știm cu toții deja, Dr. Google este prima ”autoritate” la care apelăm atunci când ne confruntăm - sau ni se pare - cu o problemă medicală. Cu toate astea, rezultatele obținute la un prim search ne indică mai degrabă ce afecțiuni sunt cel mai bine indexate din punct de vedere SEO, nicidecum nu reprezintă un diagnostic real.
Contextul de comunicare
Înconjurată de mult ”zgomot” în online, clinica Nativia, specializată în obstretică și ginecologie, a venit cu o provocare inedită, de a combate miturile și dezinformarea care au luat o amploare și mai mare în contextual pandemic. White PR a răspuns cu entuziasm și mers chiar mai departe, generând un dialog de amploare între clinică și pacienți, dar nu numai. Materialele realizate în cadrul campaniilor au oferit informații validate medical oricui avea nevoie de ele.
Echipa White PR s-a alăturat echipei de comunicare a clinicii Nativia de mai bine de 3 luni, iar satisfacțiile într-un astfel de proiect sunt infinit mai mari, pentru că în astfel de proiecte ai posibilitatea să dai ceva înapoi comunității. Nativia este clinica de obstetrică-ginecologie unde echipa de medici este formată sub atenta îndrumare a Prof. Dr. Gheorghe Peltecu, maestrul chirurgiei ginecologice. Toți doctorii din clinica Nativia sunt experți în obstetrică-ginecologie și fiecare are un stagiu de pregătire efectuat în spitale de prestigiu din Europa. Mai mult, toți medicii împărtășesc aceeași cultură medicală, sunt profesioniști și au un singur obiectiv comun: sănătatea femeii.
Teamwork makes the dream work
Strategia propusă de White PR a amplificat vocea medicilor din clinica Nativia, prin intermediul campaniilor de comunicare online. Cu alte cuvinte, i-a făcut mai accesibili, împreună cu expertiza lor, pentru pacienți și nu numai. Dacă timpul din cabinet și numărul de consultații sunt extrem de limitate - chiar și pentru medici ziua are tot 24 de ore! – în online informația de calitate poate deveni virală și poate schimba vieți.
Dar cum faci să te asiguri că informațiile sunt chiar validate medical? Îți permiți să le răpești din timpul de lucru specialiștilor? Vor avea ei disponibilitatea și, s-o spunem pe-aia dreaptă, charisma de a comunica în scris, în live-uri și la tv pe subiecte științifice?
Da! Împreună cu marketing coordinatorul Nativia, cu agentia White PR și cu medicii din echipa Nativia acest lucru a fost posibil. Agenția White PR lucrează de dinainte de lockdown de la distanță. Este vorba despre o echipă de seniori, cu procese deja testate și o chimie aparte. Este binecunoscut faptul că pentru WhitePR, încă de la înființarea agenției acum 10 ani, oamenii sunt mai importanți decât cifrele și banii. În acest mod, ea și-a păstrat aproape atât colaboratorii cât și clienții.
Campanii duble: informare, dar și educare
Materialele din campanii au fost realizate într-o manieră unică, în strânsă colaborare cu medicii specialiști ai clinicii, fapt care aduce un plus de valoare și o utilitate imediată.
Unul dintre cele mai apreciate subiecte a fost, așa cum este firesc, legat de noul coronavirus si modul în care poate afecta sarcina sau alăptarea. Subiectul a fost dezbătut cu susținerea echipei White PR și a liderului de opinie Prof. Dr. Gheorghe Peltecu, atât la tv, cât și în online, pe propriile platforme de socializare, iar materialele au continuat să strângă numeroase vizualizări după publicarea lor, poziționând Nativia ca sursă de informare avizată în obstretică și ginecologie.
Prevenția poate salva vieți
În fiecare lună, sunt aduse în atenția publicului subiecte sensibile, menite să schimbe mentalități și să provoace schimbări.
Un studiu desfășurat în cadrul clinicii Nativia a dezvăluit faptul că 70% dintre respondenți ajung la medicul ginecolog doar atunci când au suspiciunea unei afecțiuni. Așa a pornit campania de conștientizare asupra necesității controalelor anuale #InapoiLaCorpulTau, ca măsură de prevenire a cancerului și nu numai.
Toată luna octombrie, pentru fiecare mamografie efectuată în clinică, Nativia a donat încă una unei mame din Asociația SAMAS. Pe lângă acțiuni concrete și materiale informative distribuite în presă, peretele virtual al clinicii a ținut și loc de forum public în cadrul căruia medicii au răspuns întrebărilor.
Peretele virtual cu mesaje de susținere
O altă campanie de impact s-a adresat femeilor care au pierdut o sarcină. În cadrul studiului realizat la nivelul clinicii, mai mult de jumătate dintre respondente spun că au avut o sarcină aparent fără probleme și, deci, durerea pierderii poate fi resimțită și mai intens. Mai mult, 30% dintre respondente spun că s-au refugiat în muncă pentru a uita și doar 15% au discutat cu un psihoteraput.
Pe perioada campaniei, clinica Nativia a oferit consultații gratuite pentru 30 de femei – care au pierdut o sarcină în ultimele 3 luni și au avut nevoie de medici specialiști care să le îndrume. În plus, o parte dintre femei și-au împărtășit în mod public trăirile, pentru a le încuraja și pe alte femei care sunt în aceeași situație să caute sprijin emoțional.
Rezultate
După doar 3 luni de când White PR s-a alăturat echipei de comunicare a clinicii Nativia, au fost realizate două sondaje pe baza cărora au fost implementate două campanii CSR de impact și s-au înregistrat peste 100 de apariții în online. În plus, medicii din echipa Nativia au benficiat de vizibilitate și la TV, cu peste 20 interviuri, dar și online prin live-uri susținute pe Facebook și impresii de la bloggeri.