După o toamnă de tatonări și experimente, putem concluziona ca formatul de televiziune online interactivă este cel câștigător.
De ce formatul de televiziune a avut cea mai mare aderență? Primul gând firesc, atunci când îți amintești evenimentele de altadată, de pe scene mari, este să planifici un eveniment virtual tot pe o scenă, cu schele și multă sceno-tehnică, panouri led imense și efecte vizuale impresionante. Aceste formate au fost captivante în mediul offline, în săli. Dar dacă ne gândim că astăzi privim la evenimentele online pe un laptop, tabletă sau telefon, vine o altă întrebare firească: care este cel mai apropiat canal de comunicare asemănător acestor device-uri, un mediu cu care am crescut și suntem obișnuiți? Televizorul si televiziunea.
Gale cu livrarea premiilor acasă și surprinderea emoțiilor în direct, moderatori energizanți, speakeri inspiraționali cărora le adresezi întrebări în direct « face to face », în split screen, toate acestea creează o implicare pe care toate părțile implicate și-o doresc. Completate cu sesiuni de Q&A și poll-uri, kit-uri de brand cu accesorii primite acasa și folosite în direct în eveniment, toate îți dau sentimentul că tu, cel din audiență contezi și te faci auzit.
Poate că nu este « ca altadată », însă maximizăm conexiunea umană cu ajutorul creativității. Întâlnirile de briefing cu clienții dinaintea evenimentelor au concentrată atenția companiei pe identificarea unor momente sau mecanisme care să fie cât mai personale și personalizate, să vină ca un real suport pentru angajații companiei, lucru care este de apreciat pentru liderii acestor echipe.
« Pentru ca evenimentele noastre sa fie cât mai cursive și dinamice, să se apropie de feeling-ul unei emisiuni TV, am cooptat în echipa noastră scenarist, regizor, tehnicieni, oameni cu experiență în televiziune. Practic, învățăm de la zi la zi o alta industrie, dobândim skill-uri noi. Și nu doar noi, ci și clientii noștri care sunt deschiși la noi provocări.», Ana Radulescu, tech experience designer – Marcom Hub
Companiile au investit în surprinderea angajaților, în motivarea lor, au ajutat la gestionare sentimentului de alienare socială. În mijlocul unei zile cu sedințe solicitante, pauza o poți face cu o ora de wellbeing alături de un trainer renumit de yoga. Poți avea parte de o degustare de ciocolata fină cu o poveste delicioasă spusă de un ciocolatier aflat într-un laborator din Paris. Imediat ce ai terminat ziua epuizantă de strategie de business pentru anul care abia a început, energia și încrederea îți sunt repede ridicate printr-un story-telling inspirațional al unui invitat important al industriei sau al vieții publice.
Dincolo de dezavantajele reuniunilor online, acum, posibilitatea de a fi remote și de a primi online invitați de oriunde din lume, a facut ca lista speakerilor să se deschidă dincolo granițele țării. Un doctor expert într-o arie terapeutică își găsește mult mai ușor timp pentru a participa la un simpozion digital din Romania, un coach are mai mult timp pentru intervenții individuale sau de echipă cu ajutorul platformelor de conectare video. Tehnologia ne-a adus content de calitate, altadata mai puțin accesibil din motive de buget sau de timp.
«Dacă în evenimentele pre-pandemice liniile mari din buget mergeau spre mediul fizic, scene enorme, lumini, strălucire, leduri mari (era chiar un criteriu de diferențiere « cine are ledul mai mare »), acum acest «zgomot» a dispărut și rămân elementele de bază. Valoarea reală stă în conținut și în modul în care știi să îl produci. Am reușit să completăm conceptele cu inserții de tehnologie pentru a crește dinamismul și atractivitatea unui webinar sau eveniment. Aceste tool-uri sunt explicate direct clienților, constituie un factor diferențiator pentru noi.»
Dragoș Bălan, fondator Marcom Hub« Într-un an sau doi normalul va fi, preponderent online, cu multe încorporări de soluții virtuale, ceea ce înseamnă că investițiile de acum sunt o bază bună pentru viitor. În acest moment efortul este mare pentru regia de emisie, multe echipamente implicate, dar deja platformele de streaming au început a insera facilități de redare conținut media, lucru care va duce la diminuarea semnificativă a necesarului tehnic si uman, implicit la reducerea costurilor.»
Dan Ciobotaru, tech&video producer - Marcom Hub
Ca urmare a cererii în creștere și a deschiderii companiilor spre comunicarea digitală, noi formate de eveniment hibrid sunt posibile din 2021. Noul setup permite desfășurarea de conferință și de paneluri cu mai mulți invitați simultan.
Studioul de streaming este situat în spatiul experiențial Marcom Hub, în centrul Bucureștiului (zona Unirii), un spațiu care înainte de 2020 a găzduit zeci de experiente tech pentru partenerii agenției de producție creativă – Grafică și Tipar. Având acest background, spațiul transformă vizita sau evenimentul într-o experienta în sine, atât pentru compania organizatoare cât și pentru invitați.
Marcom Hub este o platformă de profesioniști specializați în livrarea de concepte și producții fizice sau digitalizate destinate brandurilor si companiilor. Cu experiență în organizarea de evenimente în industrii variate, în activări de brand, în traininguri și sesiuni interactive, Marcom Hub a livrat cu succes zeci de experiențe offline și online. Studioul Marcom Hub este ultramodern, situat central, complet adaptabil, atât virtual, cât și fizic, proiectat pentru a livra experiențe online cu dinamismul și libertatea vizuală specifice platformelor de televiziune.