Publicis Groupe România, parte a Publicis Groupe, lider global în marketing și comunicare, anunță finalizarea cu succes a unei noi etape în procesul de accelerare a transformării sale digitale. Cu sprijinul companiei românești de tehnologie, DocProcess, grupul a implementat o soluție de management al fluxurilor financiare ce digitalizează și automatizează procesarea manuală a facturilor.
„Ne-am asumat un proces de digitalizare complex care ne face mai agili, mai rapizi și mai preciși în consultanța pe care o oferim clienților, iar acum, și în relația cu furnizorii. Astfel, după lansarea în ultimii doi ani a unor soluții digitale menite să aducă valoare adăugată serviciilor noastre de consultanță strategică, marcăm un nou pas important în procesul de digitalizare. De astăzi, reducem până la 0 riscul unor erori în facturare, procesăm facturile mai rapid și mai simplu și putem, astfel, să fim mai aproape de partenerii noștri. Prin acest proiect ambițios, ne consolidăm colaborările și poziția de top pe piața locală de comunicare”, a declarat Mihaela Botea, Chief Financial Officer, Publicis Groupe România.
Activitatea Publicis Groupe România este realizată prin intermediul a trei companii: Publicis Groupe Media Bucharest, Lion Communications și MMS Communications Romania. Anual, Publicis Groupe România procesează peste 80.000 de facturi de la peste 1.000 de furnizori de diverse servicii. Implementarea soluției DocProcess de procesare automată a documentelor financiare a fost determinată de o serie de nevoi precum: facturi 100% corecte, creșterea vitezei de procesare a facturilor și generarea rapidă de rapoarte financiare intermediare. Integrarea tuturor furnizorilor și clienților în ecosistemul digital DocProcess va conduce la o plată mai rapidă a facturilor, un sprijin binevenit pentru partenerii companiei în contextul actual al pandemiei de COVID-19.
„Suntem încântați că am început o colaborare cuPublicis Groupe România , acesta fiind primul nostru proiect alături de un jucător din sectorul de publicitate și comunicare. Prin implementarea soluției DocProcess, grupul își digitalizează și automatizează procesele de business din relația cu partenerii săi, eficientienzându-și astfel timpul de prelucrare a datelor si minimizând totodată procesarea manuală a documentelor. În noul context socio-economic, pe o piață puternic concurențială, companiile care aleg să investească în digitalizare și automatizare vor avea un plus de agilitate și adaptabilitate, care, uneori, poate face diferența între un proiect pierdut și unul câștigat” a declarat Gabriel Gavrilă, Director Comercial, DocProcess.
În cadrul proiectului, început în iulie 2020, echipa DocProcess gestionează procesul de dematerializare a facturilor emise și transmiterea metadatelor extrase către ERP-ul Publicis, obiectivul final fiind acela ca toate schimburile de documente dintre Publicis și partenerii săi să fie derulate prin intermediul platformei DocProcess, prin soluții de comunicare de tip ERP to ERP.
Studiile internaționale indică faptul că o persoană poate procesa manual un număr maxim de 1.000 de facturi pe lună. În același timp, rata de eroare la procesarea manuală a facturilor este de până la 35%, ceea ce rezultă în plăți întârziate, cu impact negativ asupra relațiilor cu furnizorii. Prin utilizarea soluției DocProcess de facturare electronică, Publicis Groupe România va reduce rata de eroare la 0,1% și totodată va diminua costurile aferente procesării unui document. Mai mult, echipa din departamentul de contabilitate va avea mai mult timp la dispoziție pentru a efectua sarcini cu valoare adăugată.
Publicis Groupe România este primul jucător din sectorul de publicitate care folosește soluția DocProcess. Ca furnizor de automatizare a ecosistemelor de afaceri de ultimă generație, DocProcess colaborează cu jucători din industrii precum retail, farma, construcții, agricultură, dar și logistică și producție. În contextul pandemiei de COVID-19, tot mai multe companii caută să-și îmbunătățească procesele, în special pentru a reduce timpul de procesare a facturilor. Conform cercetărilor la nivel global, automatizarea ecosistemelor de business („Business Ecosystem Automation”) poate reduce timpul de procesare a facturilor de la 25 de zile la 5 minute, îmbunătățind astfel semnificativ fluxul de numerar și relația client-furnizor.
DocProcess oferă o platformă cloud de ultimă generație care ajută companiile să eficientizeze și să automatizeze procesele de business. DocProcess definește viitorul în ceea ce privește modul în care companiile de toate dimensiunile își desfășoară activitatea, permițându-le să preia controlul proceselor de-a lungul întregului ecosistem de parteneri și conectându-le digital cu clienții, furnizorii sau partenerii financiari și logistici. Datorită flexibilității oferite de platforma DocProcess, companiile pot combina soluții pentru a se potrivi nevoilor lor operaționale în continuă schimbare și conecta toate aspectele fluxurilor de lucru: Purchase-2-Pay, Order-2-Cash, Logistics, Contract Management, procese de reconciliere și multe altele. Toate armonizate cu soluții de administrare documentară și arhivare electronică. Înființată în 2005, DocProcess are o amprentă globală puternică, cu birouri în București, Brașov, Paris și Grenoble, o echipă internațională și un portofoliu de peste 3.500 de clienți de renume, inclusiv Carrefour, Cora, Mondelez sau Lactalis.