Chiar și în publicitate, absența poate fi mai importantă decât prezența. Depinde de context, bineînțeles. Dar mai ales de mărimea brandului.
Vorbim de Super Bowl, festivalul neoficial al publicității americane, întrerupt de reprize de sport. Aici, istoria a demonstrat că prezența contează. Și, cu cât mai mare brandul, cu atât mai mare cascadoria, extravaganța, nebunia spotului. De Super Bowl, marile companii aruncă cu tot ce au mai bun, e marea defilare a creativității, a bugetelor și a vedetelor.
Anul acesta, însă, istoria se scrie prin absență. Pepsi, Budweiser, Coca Cola, Hyundai și Audi nu vor fi prezente cu un spot în pauzele de publicitate Super Bowl.
Pentru prima dată în 37 de ani, Budweiser nu va avea un spot pentru Super Bowl, dar Anheuser-Busch va păstra reclame cu Bud Light și alte produse ale companiei pe durata meciului. Pepsi Co, de asemenea, va difuza reclame cu Mountain Dew și produsele Frito-Lay, dar își păstrează cel mai mare brand al companiei în afara jocului.
De altfel, evenimentul se va desfășura complet diferit în era pandemiei. Vor participa 22.000 de oameni - o treime din capacitatea stadionului, iar obișnuitele petreceri de după eveniment au fost anulate. Atmosfera leagtă de eveniment este una de prudență și reținere.
Specialiștii în comunicare spun că absența marilor branduri de la Super Bowl este explicabilă. Contextul pandemiei - frica, îngrijorările, boala - nu lasă prea mult loc pentru distracție și veselie.
Bugetul constituie, de asemenea, un motiv important pentru absența: 30 de secunde în pauze de Super Bowl ajung la 5,5 milioane de dolari, potrivit Associated Press. Plus că un spot de Super Bowl se pregătește cu câteva luni înainte, iar perioada aceasta nu a fost chiar generoasă cu filmările, mai ales în condițiile restricțiilor de pandemie.
Reprezentanții companiilor au declarat că își vor realoca eforturile în campanii de educare privind vaccinarea și vor investi resursele în locuri necesare acestei perioade de criză.
În ciuda acestor motive, branduri noi s-au grăbit să prindă locul lăsat liber, cum ar fi Triller, rivalul Tik Tok, Fiverr sau Vroom.
Clar, va fi o ediție istorică. Și ciudată. În așteptarea ei, să dăm un ochi pe reclamele lui 2020.