UAPR (Uniunea Agențiilor de Publicitate din Romania), anunță lansarea cercetării derulate de către Centrul de Cercetare al EACA despre caștigătorii Effie, o cercetare ce identifica 7 recomandari despre modul în care comunicarea de marketing ajuta brandurile premium să prospere în timpul unei recesiuni.
Cercetarea a fost realizată de grupul de experți în eficiența marketingului „The Effectiveness Partnership”, si se numeste „Cele mai grele momente, cele mai bune momente: Comunicarea ajută brandurile premium să prospere în vremuri dificile”. Ei au analizat studiile de caz castigatoare in competitia EACA Effie Europe (EuroEffie) în perioada 2008-2019.
Contrar așteptărilor comentatorilor din industrie cum că brandurile premium sunt cele mai susceptibile de a suferi pierderi mari în timpul recesiunilor, cercetarea realizata de „The Effectiveness Partnership”, a concluzionat că brandurile premium pot chiar sa prospere în perioadele de recesiune dacă au in vedere aceste 7 recomandari:
- Comunicarea are potențialul de a genera efecte pozitive de business mai vizibile pentru mărcile premium decât pentru cele care nu sunt premium, atât în perioade de recesiune, cât și în afara acestora.
- Cele mai de succes campanii ale brandurilor premium în perioade de recesiune genereaza in mod echilibrat creșteri atat in volum cat și in valoare pentru brandul respectiv.
- Atingerea si atragerea de noi consumatori este cel mai puternic motor al prosperitații mărcilor premium.
- Chiar daca brandurile premium de succes se concentreaza pe un unic segment de audiență (pentru a avea mai mult focus în comunicare), impactul este adesea vizibil si dincolo de acest segment țintă.
- Cele mai de succes campanii ale brandurilor premium în perioade de recesiune sunt cele care lanseaza sau sustin produse noi.
- Pentru brandurile premium, campaniile emoționale (conduse de empatie) sunt cele mai eficiente în perioade de recesiune
- Un mix de canale mass market si micro targetate reprezină abordarea ce asigură succesul brandurilor în perioade de recesiune.
Centrul de Cerecetari al EACA despre câștigătorii Effie împarte brandurile în 5 categorii:
-Superpremium;
-Premium;
-Medium;
-Value;
-Altele (pentru branduri non-profit).
Brandurile premium analizate in acest studiu sunt definite ca mărci de produse cu un preț ridicat în categorie, apreciate si dorite de consumatori și cu reputația unei calitati superioare a produselor.
"The Effectiveness Partnership”,(TEP) a fost încântat să poată pregăti această cercetare riguroasă ce analizează câștigătorii Effie Europe și să ofere aceste raze de speranță brandurilor premium - arătând cum comunicarea poate ajuta brandurile premium nu doar să supraviețuiască, ci chiar să prospere într-o recesiune.", Gurdeep Puri, co-fondator al TEP și co-autor al raportului.
"Am fost încântați să vedem că, cu strategia de creștere corectă și folosind comunicarea ca accelerator, brandurile premium pot atinge o creștere atat în momente dificile precum crizele, cat și în perioadele de creștere economică. Acest lucru creează un oarecare optimism și speranță pentru industria noastră.", Tamara Daltroff, Director General, EACA
Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicații (EACA) reprezintă peste 2 500 de agenții de comunicare și asociații ale agenții de publicitate din aproape 30 de țări europene care angajează în mod direct peste 120 000 de persoane. Membrii EACA includ agenții de publicitate, mass-media, agenții digitale, agenții de branding și agenții de PR. EACA organizează Effie Awards Europe, care sunt primele premii paneuropene de comunicare de marketing care au fost judecate pe baza eficacității. EFFIE® și EFFIE EUROPE® sunt mărci comerciale înregistrate ale Effie Worldwide, Inc. și sunt sub licență EACA.
"The Effectiveness Partnership” (TEP) este o agenție de transformare concepută pentru a ajuta mărcile și agențiile să îmbrățișeze o cultură a eficientei. Fondată în 2008, TEP și-a ajutat clienții prin strategii eficiente, mentorat, moduri mai eficiente de lucru. Consultanții TEP au creat o punte de comuncare eficientă între echipele creative și cele de brand, au ajutat în proiecte de management al schimbării, structura organizațională, strategie de brand, publicitate, marketing de conținut, coaching, analiză și generare de insights.