ADC România închide încă un an de Top 3 ADC și prezintă cele mai bune execuții de Digital, TV, Print, OOH, Radio, Experiential/BTL și Graphic Design ale lunii decembrie 2020. Cele 13 proiecte câștigătoare ale lunii poartă semnăturile a 10 agenții, freelanceri și studiouri de creație. Banca Transilvania câștigă pentru a doua oară consecutiv Lucrarea Lunii, de data aceasta cu execuția contextuală a proiectului Hai să facem treabă, România!, realizat de Three.
LUCRAREA LUNII
Hai să facem treabă, România! câștigă Lucrarea Lunii & Locul 1 în categoria TV pentru execuția dedicată Zilei Naționale a României. Banca Transilvania și agenția Three reușesc să creeze astfel o urare ieșită din comun, iar spotul este un colaj din antrenamentele Simonei Halep – un exemplu de perseverență și un discurs care să încurajeze.
Echipa creativă este formată din Andrei Tripșa și Sabin Staicu.
Bob Toma, Creative Director, Abbott Labs, Chicago și membru ADC*RO, declară:
„Cum să te folosești de o celebritate într-un mod neașteptat, surprinzător, memorabil, evitând clasicul testimonial regizat, în care aceasta se chinuie să memoreze vorbele clientului puse în gura copywriterului. Cam despre asta-i vorba în acest spot pentru Banca Transilvania. Spui Halep, spui România, performanță, mândrie națională, ingredientul perfect pentru orice brand românesc. Surprinzând însă efortul, perseverența, munca din spate, în forma acestui discurs non-verbal, sunt detaliile care-l fac outstanding. Nu cred că avea nevoie de voice over la început, funcționează perfect și fără. "Hai să facem treabă, România" închide bine seria asta de cadre filmate și editate frumos. Un thumb-up aici și pentru producție.”
TV
Campania Petiția ASAP a câștigat în luna decembrie Locul 2 în categoria TV. Îndemnul la responsabilitate prin colectare selectivă este transmis cu ajutorul trupei Subcarpați printr-un spot și o melodie care amintesc de valorile țării noastre și despre cum le putem proteja.
Echipa creativă: Alina Gavrilă Borțun (Creație și Copywriting // Gavrilă&Asociații) & Miruna Macsoda (Strategie // Rusu+Borțun).
Linco PATISERO și Jazz Communication au Mențiune în categoria TV pentru spotul Până se rumenește, trăiește!. Campania vine în sprijinul tuturor cu sfatul că indiferent de obstacole, viața merită privită dintr-un unghi pozitiv, iar în perioada aceasta dificilă este necesară o nouă așezare a lucrurilor care contează cu adevărat.
Echipa: Marius Tudor (Senior Copywriter), Răzvan Raicu (Senior Art Director), Cezarina Ioniță (Art Director).
Mențiune în categoria TV are și campania 3 mm, Simona Halep. Semnată de Three pentru Banca Transilvania, campania prezintă primul documentar cu și despre Simona Halep, unul dintre cei mai mari sportivi din România. Filmul transmite un mesaj inspirațional pentru toți românii despre muncă, performanță și sacrificiu.
Echipa creativă: Andrei Tripșa & Sabin Staicu.
DIGITAL
Pe Locul 1 în categoria Digital se află campania Un job pentru Moș Crăciun, semnată de MRM România pentru eMAG. Campania spune povestea celor care în fiecare an, de Crăciun, reușeau să aducă spiritul Moșului în preajma copiilor, să le ducă darurile și să îi bucure pe cei mici, dar care în anul 2020 nu au mai reușit să își îndeplinească misiunea în offline.
Echipa este formată din: Adina Ciocan (Art Director) & Robert Eftenie, Diana Dobrin (Copywriters).
Muzeul Bringo, campanie realizată de Next Advertising pentru Bringo Delivery, se află pe Locul 2 în categoria Digital. Proiectul cuprinde diferite episoade în care sunt prezentate „exponatele” muzeului, mai precis comentariile dragi din partea utilizatorilor Bringo Delivery.
Echipa: Oana Bănică (Copywriter) & Alexandra Baciu (Art Director).
ING ocupă Locul 3 în categoria Digital pentru proiectul Dansul care alungă relele din noul an, realizat împreună cu Jazz Communication. Tradiția românească de început de an, prin care capra și ursul devin apărători care alungă răul, este transpusă într-o coregrafie modernă cu ajutorul căreia ING urează românilor un an lipsit de rele.
Echipa: Bianca Muscalu (Copywriter) & Mara Sabău (Art Director).
Tot pe Locul 3 este și campania HYGGE la noi, realizată de MSL The Practice pentru Storia.ro. Proiectul prezintă cuvântul ales de români pentru a deveni reprezentantul conceptului hygge în limba română -biniște.
Strategie, concept creativ și implementare campanie: Andreea Pandelea (Head of Lifestyle) și Roxana Stratulat (Communication Manager) din partea MSL The Practice. Video concept & production: Diud.
Banca Transilvania și Three au Mențiune și în categoria Digital pentru proiectul 3 mm, Simona Halep.
Mențiune în categoria Digital are și campania Samsung Game Translator, care poartă semnătura Cheil Centrade. Spoturile prezintă expresii folosite de gameri, pe care maestra traducerilor Irina Margareta Nistor le explică pe înțelesul tuturor, astfel încât limbajul jucătorilor să nu mai pară un tărâm de neînțeles.
Echipa creativă: Ionuț Iordache (Senior Copywriter), Ștefan Manole (Senior Art Director), Roxana Niță (Group Creative Director).
GRAPHIC DESIGN
Locul 1 în categoria Graphic Design revine Urban Monkey și Biancăi Dumitrașcu pentru seria de postere 2020 reasons to be optimistic. Pentru că 2020 a fost un an copleșit de știri negative, Urban Monkey a dorit să răspândească optimismul la șfârșit de an, așadar, împreună cu Fennec au lansat campania “2020 reasons to be optimistic” cu obiectivul de a schimba puțin perspectiva și de a aduce în prim plan toate lucrurile bune care s-au întâmplat anul trecut.
Mențiune în categoria Graphic Design au Centrul Național al Dansului București și Daniel&Andrew Studio pentru identitatea vizuală a evenimentului Premiile CNDB. Posterul animat anunță desfășurarea CNDB Awards pe 14 decembrie 2020.
Tot Mențiune în categoria Graphic Design are și proiectul MASTER al Galeriei Posibile – o inițiativă de promovare a tinerilor absolvenți ai Universităților de Arte. Posterele a căror identitate vizuală poartă semnătura Graphomat, anunță deschiderea expoziției Mirunei Radovici.
Echipa: Mihai Popescu (Art Direction) & Andreea Popescu (Design).
RADIO
În categoria Radio, Mențiune are campania de CSR desfășurată de ING și Asociația Inima Copiilor, împreună cu agenția Jazz Communication.
Timp de 10 zile campania a strâns cât mai multe melodii din partea oamenilor, iar fiecare melodie devenea astfel o donație ING pentru operațiile copiilor cu malformații cardiace.
Spoturile audio au rulat pe platforma Spotify și erau livrate în funcție de muzica ascultată.