Ca in orice relatie, primul sarut conteaza. In relatia creativilor si oamenilor de comunicare cu advertisingul, primul sarut a fost probabil la primul curs din facultate, in momentul in care au invatat despre KISS - Keep it simple. Principiul e universal, dar oamenii din aceasta industrie poate ca au cea mai acuta nevoie sa li se reaminteasca ca valul creativitatii excesive nu ii duce neaparat intr-un loc bun. Mai ales cand au pe mainile lor tehnologia.
Keith Reinhard, Chairman Emeritus DDB Worldwide isi facuse o clasificare personala despre care povestea in speech-urile lui de la Cannes Lions; pentru el, era anilor 60' si-a meritat numele de 'revolutie creativa' - in opinia lui aceasta a fost urmata de 'confuzia tehnologica' de la inceputul anilor 90', in care conceptele se pierdeau printre executii, iar acum experimentam cu totii 'revelatia creativa', o perioada in care am capatat suficienta maturitate conceptuala si creativa pentru a folosi eficient nenumaratele tool-uri digitale.
Am putea spune ca retraim cele trei perioade concomitent, doar ca revolutiile creative sunt punctuale, sau locale, iar progresul tehnologic se produce de la o zi la alta, deci exista in continuare riscul de a pierde din relevanta. Altfel, de ce ar aminti despre aceasta cei de la Santander UK, in spotul realizat de Engine?