În 2020, multe afaceri au pivotat spre digital. Ceea ce nu înseamnă neapărat e-commerce sau virtualizarea serviciilor și a comunicării, deși în mare parte la acestea ne ducem cu gândul. 2021 va arăta cam la fel, așa că noi, la AdSymphony, ne-am stabilit deja principalele direcții pentru strategiile și activările anului 2021.
Eficientizarea comunicărilor prin intermediul canalelor de social media
- Menținerea unei comunicări de calitate și crearea unui conținut relevant.
- Construirea de comunități loiale și atragerea de urmăritori activi.
- Community management eficient.
Povestea omului de marketing în era digitală, pe scurt
La început a fost timid, nu știa dacă nu e doar o altă bulă din Silicon Valley. Mai târziu a prins curaj și a început să folosească acest instrument pentru socializare cu potențialii clienți, mai târziu pentru vizibilitate și brand recognition, apoi pentru promovare. Și au început să apară din ce în ce mai multe, și le folosea pe toate, ca să ajungă la cât mai mulți oameni. Îl ajuta și la optimizarea SEO, la creativitate, la cât mai mult spread the word. Omul de digital marketing este primul care a îmbrățișat apariția social media, a inclus acest instrument în campanii, l-a promovat și l-a lăudat.
Pentru 2021, ne propunem o stabilizare și o concentrare a comunicării prin crearea unui conținut relevant și adecvat publicului-țintă. Există multe platforme care au ajuns la maturitate, publicul lor fiind deja segmentat, astfel încât acestea pot fi divizate în funcție de tipologia audienței. Produsul sau serviciul pe care îl vinde o companie nu se potrivește oricărei categorii de public. De aceea, una dintre soluțiile identificate de noi este aplicarea strategiilor pe platformele unde se găsește publicul vizat. Astfel, conținutul va fi canalizat cu succes către acesta.
Includerea realității augmentate în zona interacțiunilor digitale
În februarie 2020, activarea realizată pentru KFC a presupus realizarea unui întreg fast food KFC în realitatea virtuală. Acest tip de activare de marketing va rămâne, probabil, memorabilă în domeniul digital.
Tot în 2020, dar în toamnă, am susținut lansarea unui proiect cultural, o carte științifico-fantastică pentru copii, FarGon. Acest proiect beneficiază de un set-up de realitate augmentată (pentru cântec și videoclip), accesibil printr-un filtru Instagram. Am realizat acest proiect în colaborare cu Concept Factory, echipa care a dezvoltat elementele de realitate augmentată. Credem că din ce în ce mai multe proiecte vor avea astfel de componente, care cresc dinamismul și interacțiunea.
Optimizarea SEO, oldies but goldies. Conținut, conținut, conținut
Optimizarea SEO rămâne baza promovării pentru orice tip de produs sau serviciu, cel puțin atât timp cât clienții vor folosi Google, Bing, Ask, Yandex etc. Creăm conținut pentru a ne prezenta într-un mod corect, complet și atractiv produsele sau serviciile, pentru a oferi informații cât mai exacte clienților noștri.
Ne prezentăm, interacționăm, utilizăm platforme de socializare, marketplace-uri pentru a vinde și pentru a deveni mai vizibili. Orice conținut poate fi optimizat SEO: de la cel publicat pe site-ul propriu și până la cel prezentat pe Facebook sau pe Youtube. La AdSymphony, dezvoltăm strategii de SEO bazate pe optimizarea completă a tuturor canalelor prin care o companie prezintă și comunică elemente de conținut. Așadar, pentru 2021 credem în strategiile complexe și complete de optimizare SEO.
Inteligența artificială
Inteligența artificială este un fenomen în sine, iar noi suntem cu ochii pe dezvoltarea acesteia. Suntem convinși că aduce multe beneficii marketing-ului digital, în special în zona de optimizare și eficientizare. Folosim deja indirect inteligența artificială, cel puțin în algoritmii Facebook și Google.
Credem că în 2021 vor apărea din ce în ce mai mulți adepți ai inteligenței artificiale. Ca atare, echipa de dezvoltare de la AdSymphony va lansa la mijlocul acestui an un proiect care are la baza integrarea cu Open AI.