[Start in creatie] Benedetta Ioance: Cred foarte mult în research și multe dintre ideile pe care le am vin datorită acestui proces

[Start in creatie] Benedetta Ioance: Cred foarte mult în research și multe dintre ideile pe care le am vin datorită acestui proces

Cei mai multi am incheiat anul trecut cu un wishlist si l-am inceput pe cel nou cu un to-do-list. Cel mai fericit scenariu este cand cele doua liste coincid, cand suntem liberi sa ne focusam pe ceea ce ne dorim cu adevarat. Desigur, fiecare zi isi are to-do-list-ul ei prozaic si volatil, dar din cand in cand, printre task-urile cotidiene strecuram si un obiectiv mai important. Il scriem bold, cu rosu, ca sa nu il uitam. Si il uitam. Pentru ca ne lasam timp sa creem scenarii favorabile, sa gasim cel mai bun unghi de abordare. De fapt, ne cautam curajul, iar daca sticla de lapte de pe lista de cumparaturi ni se pare mai importanta, inseamna ca inca nu l-am gasit. 

Benedetta Ioance, Digital Account Manager, Line Agency, a avut un asemenea to-do-list si a avut unele ezitari pana sa trimita un email de prezentare Ruxandrei Micsunescu, pe care o intalnise oarecum intamplator, la o conferinta. Dar i-a atras atentia suficient de mult incat sa-si doreasca sa lucreze cu ea, iar cand si-a gasit curajul, Benedetta a mers la cafeneau ei preferata si a trimis acel email. Acum, un an si jumatate mai tarziu, are deja povesti din agentie, admiratie pentru colegii ei si un stil de lucru bine definit. 

”De când eram mică, mi-a plăcut să găsesc o ordine și o logică în lucruri, deci aș putea spune că, la bază, stilul meu de lucru este organizat, însă în ultimul an am dezvoltat mult mai mult aceste skill-uri cu ajutorul seniorilor din agenție, a căror experiență nu încetează să mă impresioneze”.

Povestim in continuare despre acestea si despre trick-urile prin care Benedetta isi pastreaza tonusul creativ in biroul de acasa.

 

Prima ta întâlnire cu publicitatea

Una dintre primele mele întâlniri oficiale cu publicitatea a fost într-o seară în care nu aveam planuri și o prietenă mi-a trimis un link de la eventul IAA Young Professional, o seară YP tip pannel cu tematica industriei de lux. Eram în apropiere de locație oricum, așa că am decis să merg să văd despre ce e vorba, fiind interesată de acest subiect. Mi-au plăcut toți speakerii, însă cel mai mult mi-a atras atenția Ruxandra Micșunescu - fondatoarea Line Agency, pe care am văzut-o acolo pentru prima dată.

 

Cum ai intrat in îndustrie

Întotdeauna spun povestea despre intrarea mea în industrie cu un zâmbet pe buze, pentru că a fost pe cât de neașteptată, pe atât de rewarding. Pe scurt, aveam de mult în plan să scriu un email Ruxandrei de la seara YP, însă avusesem câteva luni pline și eram prinsă cu alte proiecte de la facultate și asociațiile în care activam ca voluntar.

Însă, în toată perioada am stat cu ochii pe paginile Line și mi-am tot adăugat pe to do list “email Line Agency”, până când, într-o zi, am decis să scriu mult-așteptatul email. Așa că mi-am luat laptopul, am mers la cafeneaua mea preferată și am redactat un email cu o scurtă și informală descriere a mea, alături de care am atașat CV-ul. Restul e istorie, am fost acceptată pe un post de intern, iar acum, un an și jumătate mai târziu, scriu acest articol în calitate de Digital Account Manager al Line Agency, agenție împreună cu care am crescut.  

 

Studiile

La momentul actual, sunt studentă în anul III la Facultatea de Administrare a Afacerilor în limbi străine (FABIZ), din cadrul ASE, însă multe dintre cunoștințele actuale le-am căpătat la Rotterdam Business School, unde am studiat Business Administration timp de un an.

Background-ul în business și marketing mă ajută în fiecare zi în jobul pe care îl am și îmi oferă o perspectivă de ansamblu atunci când discut cu clienții despre business-ul și strategia lor. Mă bucur că în momentul în care am intrat în domeniu am avut o bază peste care să adaug experiența pe care am căpătat-o la job, cred că m-a ajutat mult.

 

Așteptările

La fel ca în toate momentele din viața mea, am îmbrățișat această experiență cu mintea deschisă și cu dorința de a mă implica și de a învăța cât mai mult. Bineînțeles că perspectiva s-a schimbat și a evoluat pe parcurs ce am început să înțeleg mecanismele domeniului, de la primul brief la primul shooting și la prima strategie, însă surprizele au fost bune și întotdeauna m-au dus cu un pas înainte.

 

Primul proiect

Primul proiect la care am lucrat și pe care l-am coordonat este caracteristic nouă și a fost un proiect pro bono pentru asociația Smiling Eyes. Mai exact, o broșură informativă pentru părinții și asistenții copiilor cu Sindrom Down. Pe perioada proiectului am cunoscut părinți și povești a căror răbdare și reziliență m-au învățat multe și, până acum, rămâne unul dintre cele mai dragi proiecte.

 

Primele lecții

Bineînțeles că odată cu responsabilitatea, greșelile nu întârzie să apară, însă cel mai important lucru pe care l-am învățat este să nu repeți aceeași greșeală de două ori. Am învățat de-a lungul timpului să nu fiu prea dură cu mine în aceste situații, ci să analizez situația, să văd ce aș fi putut face mai bine și să mă folosesc de ce am învățat pentru a fi mai bună în viitor.

 

Provocările

Îmi place ceea ce fac și nu pot spune că este o parte din jobul meu pe care o consider grea sau care îmi displace complet în publicitate. Acest domeniu vine cu provocări și nu e întotdeauna ușor să lucrezi cu diferite tipologii umane, însă la sfârșitul zilei (sau a proiectului) sunt mândră de munca echipei și de proiectele noastre.

 

Stilul tău de lucru 

De când eram mică, mi-a plăcut să găsesc o ordine și o logică în lucruri, deci aș putea spune că, la bază, stilul meu de lucru este organizat, însă în ultimul an am dezvoltat mult mai mult aceste skill-uri cu ajutorul seniorilor din agenție, a căror experiență nu încetează să mă impresioneze de fiecare dată când vin către ei cu o întrebare.

 

Procesul tău de creație

Îmi place să îmi încep ziua cât mai devreme, ca să mă pot bucura de dimineți liniștite, în care nu primesc mesaje și în care pot să mă gândesc la ce voi face în ziua respectivă, cu focus pe task-urile mele. Cu toții am realizat importanța spațiului în care lucrăm în ultimele luni. Când lucrez de acasă sunt mai concentrată, mai ales când mediul de lucru este ordonat și aranjat.

Astfel, înainte de a mă așeza la birou, mă asigur întotdeauna că e ordine și liniște în jurul meu. Deși lucrăm remote, sediul nostru este deschis și de câteva ori pe săptămână îmi face plăcere să merg să lucrez de la birou. Acelea sunt zilele mele preferate, pentru că mă bucur să petrec timp în afara casei și să mă reîntâlnesc cu colegii mei. Totodată, îmi place să fac cel puțin o plimbare pe zi și să mă antrenez, pentru a ieși din mintea mea și din task-uri, am descoperit că mă ajută mult.

 

Lipsa de idei

Cred foarte mult în research și multe dintre ideile pe care le am vin datorită acestui proces. Îmi iau timp pentru a înțelege subiectul, de la definiție la articole despre subiect, la idei de pe Pinterest sau social media și asta funcționează în majoritatea timpului pentru mine. Desigur, există și momente în care inspirația se lasă așteptată, iar atunci îmi place să fac un pas înapoi și să discut cu colegii sau prietenii despre punctul lor de vedere asupra subiectului. Totul pare mai simplu după, pentru că mă ajută perspectiva din exterior.

 

Inspirație

Sunt inspirată de oamenii din jurul meu, dar și din cărți, podcasturi și cursuri ale persoanelor pe care le admir. Sunt fascinată de felul fiecăruia de a fi și călătoria unică pe care toți o parcurgem, însă cel mai mult mă inspiră echipa mea. Sunt foarte talentați, muncitori și buni în ceea ce fac, lucru care mă motivează și mă face să îmi doresc întotdeauna mai mult de la mine și de la munca mea.

 

Proiecte preferate

Unul dintre proiectele la care am lucrat și cu care mă mândresc sunt campaniile pe care le-am creat în perioada de la începutul carantinei pentru Zuzu Dolce, Zuzu Divin și Zuzu Bio. Cu toții vedeam comunicarea atât de asemănătoare a brandurilor în social media și am simțit nevoia să aducem ceva diferit în rutina carantinei de zi cu zi.

Astfel s-au născut campaniile #InspiratiaDivinaDeAcasa #ViataFaraFiltrudeAcasa și #MomentulDolceDeAcasa, campanii online pentru care am colaborat cu artiști locali pentru a crea content ce aducea real value, precum concerte de harpă transmise live, sesiuni de citit Legendele Olimpului cu Medeea Marinescu și concursul #ViataFaraFiltrudeAcasa, în care mulți dintre utilizatori ne-au împărtășit realitatea lor de acasă, la îndemnul Ilonei Brezoianu.

 

Cum vezi tu creativitatea

Este exercițiu. Este un proces ce necesită timp, și cu cât mai mult îți antrenezi mintea să se focuseze pe asta, cu atât mai ușor devine în timp. 

 

Generația ta

Îmi apreciez foarte mult colegii seniori din agenție și le datorez multe dintre cunoștințele și experiențele pe care le-am dobândit. Cât despre diferențe, cred că suntem destul de asemănători, de aceea ne înțelegem și lucrăm atât de bine împreună. De fapt, am găsit o diferență: muzica. Ăsta e un never-ending debate în zilele în care suntem la birou.

 

Nivelul comunicării din România

Mi-ar plăcea ca brandurile să iasă din zona de confort și safe și să comunice mai autentic. Cu siguranță, în ultimii ani au fost făcute progrese în această directie, însă mi-ar plăcea să văd mai multe branduri care iau inițiativa.

 

Cum a afectat pandemia munca ta

La început, pandemia mi-a încetinit ritmul obișnuit, însă m-am adaptat repede. Simt că am evoluat mult în această perioadă în care am prioritizat dezvoltarea mea pe plan profesional și personal. Am descoperit că e foarte benefic să îți petreci pauzele și timpul liber în natură, nu tot în fața laptopului sau TV-ului. Natura îți oferă (literalmente) o gură de aer proaspăt și totul pare mult mai simplu, pentru că în natură totul e firesc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Line Agency

We are a New Age Marketing Agency. A team of awarded specialists in cross-disciplinary marketing with thorough experience and great credentials achieved in the biggest marketing practices in Romania, France and... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related