[2020. Ghid de supravietuire] Valentin Vacarus: Industria de advertising s-a luat prea in serios in ultimii 10 ani si in felul asta a pierdut din farmec

[2020. Ghid de supravietuire] Valentin Vacarus: Industria de advertising s-a luat prea in serios in ultimii 10 ani si in felul asta a pierdut din farmec

Incepem 2021 cu o revelatie avuta de Valentin Vacarus, Managing Director Godmother, in 2020: ne luam prea mult in serios. Nu suntem chiar buricul pamantului, ne aminteste el, si e un punct bun de pornire in noul an. Mai multa realitate si mai mult umor, daca se poate. Mai multa vietuire si mai putina supravietuire, am adauga timid. 

In fine, despre 2021 nu avem prea multe de vorba ca de abia ne-am dezmeticit. Continuam sa povestim despre anul trecut: ce a fost bun, ce a fost rau, ce invataturi am tras, cum ne-am schimbat, ce urmeaza. Valentin Vacarus crede ca un an nu schimba oamenii asa usor, dar 2020 a fost un test al reinventarii. In ce fel, vedeti mai jos. 

 

2020. Ce a fost cel mai greu, ce a fost usor, ce a fost bun, ce a fost urat

A fost un an cu personalitate; si bun si rau dar un an pe care e greu sa-l uitam repede. Rau pentru ca a fost imprevizibil si bun pentru ca in situatii delicate esti fortat sa progresezi. Pentru noi cel mai greu a fost sa gasim luminita de la capatul tunelului.

Ce a ajutat cel mai mult supravituirea

Supravietuit este un cuvant prea dur; cand oameni iubesc ceea ce fac, cand au energie, incredere, suport sunt toate premisele sa treci dincolo de supravietuire. In industria asta sunt multi oameni destepti care se iau prea in serios cu toate posterele, newsletterele, bannerele web sau facturile in data de 1 ale lunii. Nu spun ca nu sunt importante dar sa nu ne credem chiar buricul pamantului. Industria de advertising dupa mine s-a luat prea in serios in ultimii 10 ani in felul asta a pierdut din farmec.

 

Seriale & filme. Carti

Am vazut o serie de documentare despre sport, cluburi de fotbal din Anglia sau sportivi. Recomand : regulile jocului pe Netflix, sigur Jordan – cantecul de lebada, sau Sunderland – despre un club cu traditie in UK dar si All or nothing – prime video.

Imi dezvaluie o serie de strategii sau motive pentru care unii sunt campioni si altii incearca; si faptul ca nu totul in viata este despre a castiga; cred ca multi au uitat ce inseamna bucuria jocului sau bucuria de a merge la birou intr-o zi de luni sau bucuria de a veni cu idei creative la un pitch; ca l-ai pierdut este mai putin important atata timp cat esti happy cu procesul, nivelul propunerilor si mai ales spiritul care te a adus in joc.

Citesc in general biografii. Dar acum am ramas ancorat in ‘’Masoara ce conteaza’’ – un sistem util si efficient in a gestiona proiecte. Nimic revolutionar insa un instrument bine ancorat si structurat pentru management. 

 

Cat de mult ai imbratisat online-ul  

NU ma pot ascunde de online dar nu poate inlocui mersul cu moto, terasele si concertele live in aer liber; de fapt, acolo unde a fost posibil am participat la tot ce a fost concert.

La job ne place online-ul, il avem in ADN si acum practic livram evenimente doar online; mai time consuming, mai stresant (pentru ca este greu de inteles inca de consumatori), mai putin profitabil dar, cu multe avantaje si mai ales cu multe posibilitati inca putin exploatate.

Personal, sigur ca as putea trai online dar nu mi-ar placea.

 

De la job

Godmother este proiectul cel mai interesant la care am lucrat; nu doar eu ci toata echipa; ne-am trezit peste noapte ca un business s-a transformat intr-un brand; 90% din ce am facturat incepand cu martie  inseamna ceva nou pentru noi ca si serviciu.

In plus, avem 3 noi directii de dezvoltare pe care le consideram atuurile noastre pentru anul viitor: un vending machine Tappy - robot de acordare premii la promotiile instore, un magazin online de bauturi – 42years.ro si un studio video cu o platforma (deja functionala) pentru evenimente online integrate. Cred ca ne-am miscat foarte bine sa transformam criza in oportunitate; Acum este complicat sa fructificam oportunitatile.

 

Cea mai tare campanie din 2020

De la noi (Godmother) mi-a placut ca am avut curaj sa punem pe piata primul targ virtual de agricultura – ceva nou pentru industrie, si ceva ce este foarte util fermierilor. 

De la ei trebuie sa remarc evenimentele virtuale unde se foloseste realitate virtuala si evenimentele unde se vede amploarea brandului. Samsung, Mercedes sunt exemple de branduri care nu fac rabat la nimic in aceste evenimente

Mentionez si campania #NoiFacemUnSpital - Impreuna castigam razboiul! Respect Papaya!

 

Mai mult sau mai putin mizantrop dupa 2020

Nu cred ca un an special schimba oamenii asa usor; totusi, nu a fost chiar urgia pe pamant si oamenii s-au putut conecta, intalni, discuta, comunica. Raman un animal social plin de placeri vinovate.

 

Ce ti-a lipsit cel mai mult 

Mi-au lipsit concertele live, turele lungi de motocicleta, serile de vineri seara la terasa si  #burningman.

 

2020 intr-un cuvant

Reinventeaza-te!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Dosare editoriale

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related