Vrem ceva nou! Acesta a fost brieful de la care cei de la HBO au plecat in promovarea Banii negri, cel mai in voga serial al acestei perioade, povesteste Gabriela Iordache, Trade Marketing Manager HBO. Urmarea a fost aceasta: HBO Europe a lansat in Romania primul spot realizat in VR pentru promovare a unei productii originale. Spotul a fost realizat de Viral Nation Romania, in regia lui Daniel Sandu, care este si regizorul serialului.
“Spectatorii vor avea posibilitatea și bucuria de a pătrunde prin intermediul VR chiar în mijlocul poveștii pe care o urmăresc. Vor evada din canapea, se vor plimba printre personaje ferindu-se împreună cu ele de obstacolele din film și vor explora imaginile pe o rază completă de 360 de grade.
Tehnologia VR este în continuă dezvoltare și nu își propune să înlocuiască modul tradițional de a privi povestea din fața unui perete de sticlă ci să o completeze cu opțiunea spectatorului de a păși dincolo de sticlă. După care îți scoți ochelarii VR și revii la realitate. Și zâmbești”, povesteste Daniel Sandu, scenarist si regizor Bani negri.
Cu ajutorul efectelor speciale, oamenii pot ajunge alaturi de personajele principale, Doru (Alexandru Papadopol) si Ionel (Cristian Bota), avand posibilitatea sa priveasca cerul, imprejurimile sau chiar sa observe traficul de sub ei. Dialogurile au fost filmate in studio si suprapuse peste imaginile exterioare, realizate la 6 metri inaltime fata de sol, intr-un mediu real. Materialul poate fi urmarit pe canalul oficial de YouTube al HBO Romania, in format 360, cu orice tip de ochelari VR, dar si fara echipament special, de pe orice tip de dispozitiv.
In randurile urmatoare, vorbim cu Gabriela Iordache, Trade Marketing Manager HBO, despre VR si Bani negri, provocarile acestui proiect, trade marketing in 2020, adaptare si planuri pentru 2021.
Cum a fost 2020 pentru tine, ca Trade Marketing Manager HBO
Anul 2020 a fost un rollercoaster pentru activitatea mea. La fel ca in cazul tuturor, incertitudinea a fost factorul care ne-a dat peste cap planurile, dar in acelasi timp ne-a motivat sa gasim constant noi variante de a imbunatati comunicarea cu abonatii si clientii nostri.
La sfarsit de an, pot trage linie si spune cu usurinta ca a fost unul din cei mai plini si creativi ani pentru mine.
Cum s-au schimbat planurile anul acesta
In ultimii ani am fost prezenti la cel putin un festival pe parcursul verii, am avut proiecte si actiuni speciale desfasurate in centre comerciale sau actiuni in punctele de vanzare ale operatorilor – lucruri pe care ni le-am fi dorit si anul acesta.
Desigur, niciunul dintre aceste planuri nu a mai putut fi realizat si ne-am reorientat catre digital – de aici si ideea de a face un promo in VR. Proiectele speciale sunt parte semnificativa din activitatea mea, asa ca am explorat noi tipuri de materiale de promovare – cu atat mai mult cu cat avem un produs original HBO Europe, Bani negri (pentru zile albe) care este atat de ofertant.
Care au fost provocarile
Intr-un an in care toate companiile, indiferent de industrie, au mutat bugetele catre online, a fost mai greu sa identificam canalele de comunicare care sa nu fie supra-aglomerate de publicitate, sa ne reprezinte, sa atinga publicul tinta si sa si converteasca, fara a ne pierde in multime.
Cum s-a schimbat strategia din functie de noua realitate
Natural. Nevoia a fost cea care a dictat strategia pentru ambele modele de business (canalele TV cu HBO GO inclus, cat si modelul direct-to-consumer) si cred ca cel mai bun lucru pe care l-am putut face a fost sa intelegem noile nevoi ale clientilor nostri si sa incercam sa fim cat de mult prezenti in obiceiurile oamenilor, dar fara a fi prea insistenti.
Promovarea Bani Negri si spotul VR
Este al treilea serial romanesc cu care am avut ocazia sa lucrez. Daca pentru Hackerville si Umbre am avut parteneri cu care am creat campanii care sa te faca sa incerci serialul, stiam ca pentru Bani negri trebuia sa ridicam standardul – astfel ca am facut o versiune exclusiva pentru unul dintre partenerii nostri si clientii lor, dar si o versiune pentru publicul larg – pe care o publicam chiar acum, cu voi.
Pentru vizionare in VR, accesati aplicatia Youtube.
Brieful
Brieful a fost: Vreau ceva nou! Tinand cont ca promovam zeci de titluri pe an si brieful e destul de asemanator, nu a fost tocmai usor. Din fericire, colegii de la Viral Nation Romania aveau in dezvoltare acest proiect – noi fiind primii lor parteneri, prima incercare si prima reusita in acest domeniu. Insa, deja sunt invidioasa stiind ca fiecare proiect viitor va fi mai bun ca precedentul, speram doar sa fie cat mai multe tot cu noi.
Cum a fost colaborarea cu Daniel Sandu
Productiva si surprinzatoare. Pentru mine a fost prima experienta de filmare alaturi de un regizor de film. Unul era cu conceptul, celalalt cu directivele. Cred eu ca am facut echipa buna si pentru prima data in peste 10 ani de experienta, am terminat o filmare cu aproape o ora mai devreme fata de plan si cred ca i se datoreaza lui Daniel pentru cat de mult usurat treaba echipei de filmare care s-a pliat perfect pe indicatiile lui.
Experienta de la filmari
La inceput cu emotii – ne-am adunat un numar modest de oameni (din cauza masurilor anti-COVID), fara prea mari cunostinte despre cum se produce un spot pentru VR si care nici nu se cunosteau. Dar, intr-un timp foarte scurt, toata lumea a inteles ce are de facut si am ales cu totii sa dam ce e mai bun. Nu au lipsit insa pauzele dese de dezinfectare.
Reactiile actorilor
Multa curiozitate si buna-vointa. Atat Alexandru Papadopol, cat si Cristi Bota au dat dovada suprema de profesionalism in momentul in care au venit fara prea multe informatii de la noi (repet, noutate a fost cuvantul cheie in acest proiect) si au jucat scena pe chroma, nestiind cum va arata mediul inconjurator. Ei nici nu stiau initial ca in produsul final ei vor fi plasati la aproximativ 6m inaltime, noi filmand la sol. Ce am avut ocazia sa vad la aceasta filmare a fost relatia dintre cei doi actori si Daniel Sandu si cat de usoara ne-a facut munca relatia lor grozava.
Sensibilitatile proiectului
Pandemia ne-a limitat foarte mult, fiind obligati sa mentinem un numar foarte mic de oameni pentru ceva atat de nou. Iar toti cei care au fost prezenti au avut responsabilitati duble.
Ce provocari a presupus partea de VR
Aici provocarile au fost de partea agentiei, Viral Nation – materialele de VR sunt exportate la o calitate foarte mare, prespun ore de export pentru un produs de aproximativ 2 minute intr-un deja banal full HD. Asta plus un client pretentios, cu multe feedback-uri, e posibil sa fi ridicat ceva provocari, dar toate indeplinite cu brio.
Partea cea mai buna este ca formatul este accesibil printr-un simplu link de YouTube de pe pagina HBO Romania, disponibil atat pentru vizionare prin ochelarii VR (desigur, experienta recomandata pentru a putea experimenta toate efectele speciale) dar si fara, ca orice alt material video.
O dramedie necesara
Bani negri (pentru zile albe) aduce multe zambete si era mare nevoie de un serial de genul acesta. Chiar daca este o dramedie, tonul este light, personajele savuroase si temele de actualitate. Cine nu a apucat sa il vada, poate sa o faca oricand pe HBO GO.
Planuri de marketing pentru 2021
In ceea ce ma priveste, pentru Q1 avem planuri alaturi de operatorii de cablu si telefonie si pregatim o campanie importanta cu un partener pe partea de vouchere HBO GO. Pentru restul anului, brief-ul a fost deja trimis: Vrem ceva nou.
Invataturi din 2020
Cred ca cea mai importanta invatatura este sa nu te pui contra schimbarilor, ci sa te lasi purtat de ceea ce se intampla si sa tii ochii deschisi pentru noi oportunitati.