Desi sarbatorile sunt un prilej important de comunicare pentru toti jucatorii, anumite branduri ne-au obisnuit cu seria lor de Craciun, momentul de conectare special din decembrie. Stim foarte bine ca asteptam in fiecare an sa vedem creatiile John Lewis, Sainsbury sau Coca Cola de sarbatori, ca le simtim deja ca pe un ingredient natural al perioadei.
Si tot acest efort de comunicare se leaga de atmosfera speciala, asteptarile si emotiile lunii decembrie.
Pentru Vola.ro, luna decembrie este legata esential de de cea mai mare reintoarcere acasa a romanilor care muncesc afara. Majoritatea celor care nu mai locuiesc aici, vin de sarbatori sa si le petreaca cu familia si prietenii in tara. Incarcatura emotionala a acestei luni este cu siguranta la cele mai inalte cote din an.
Acesta este motivul pentru care Vola.ro, principalul hub de air ticketing pentru romani, a construit aceasta comunicare traditionala in jurul marii emotii a reintregirii familiilor si prieteniilor de Craciun.
Numai ca acest an este diferit. Marea reintalnire a romanilor este profund afectata si emotia regasirii este inlocuita de frustrarea primului an in care traditia se intrerupe.
“In apropierea sarbatorilor, dar si odata cu al doilea val al pandemiei, datele ne-au aratat o scadere semnificativa a zborurilor catre casa. Traditional, in aceasta perioada, destinatia preferata pe Vola.ro este Romania. Insa, in 2020, rezervarile sunt din nou afectate de restrictii, dar si de alegerea clientilor nostri de a nu calatori spre casa. Sarbatorile de iarna, ca si cele de Paste, vor fi diferite, iar noi vedem asta foarte clar in rezervarile de zboruri pe Vola.ro, iar ca lider de piata, putem trage concluzia ca este un comportament general valabil.
De aceea am dorit sa transmitem un mesaj empatic pentru clientii nostri, sa le aratam ca intelegem la nivel uman provocarile personale ale acestui an. Calatoriile nu sunt exclusiv legate de vacante, ci si despre lucruri mai pragmatice: locuri de munca, studii, cautarea unui trai mai bun, precum si despre cele mai sensibile: dor, iubire si apartenenta”, ne spune Claudia Tocila, Head Of Marketing Vola.ro
Ca urmare, al treilea clip al seriei de Craciun intoarce complet indemnul din primele doua si le recomanda romanilor sa nu calatoreasca. Sa reziste dorului si asteptarilor de revedere si sa ramana acolo unde sunt, in siguranta. Un brand care vinde bilete se plaseaza in mijlocul familiilor si le recomanda acestora ca, de acest Craciun, sa nu mai cumpere zboruri pentru ca aceasta este decizia corecta.
“E al treilea video dintr-o serie inceputa in 2019 care, la nivel de concept, a evoluat de la anticipatia revederii la bucuria nascuta din surpriza si acum dorul provocat de departare. Screen Native ne-a fost alaturi si a inteles perfect atat insightul de la care am pornit, cat si cum sa trimitem emotia din partea Vola.ro catre oricine isi doreste sa revina acasa alaturi de cei dragi”, adauga Claudia Tocila.
“Incarcatura lui 2020 se pare ca nu isi va gasi o rezolvare la finalul acestuia si asteptarea marii relaxari se va prelungi probabil dupa primavara. Urmeaza niste sarbatori cu o aroma speciala si un inceput de an greu.
In aceste conditii, ne gasim intr-o situatie si o oportunitatea unica pentru comunicare: pentru prima data, brandurile sufera la fel de mult ca oamenii si acest lucru trebuie sa genereze o apropiere si o regandire a acestei relatii.
Vola.ro se apropie si mai mult de romani si face lucrul corect atunci cand le recomanda sa nu zboare in aceste momente, depaseste obiectivele de business si se plaseaza in familiile si gandurile acestora, asteptand impreuna momentul in care vor redescoperi normalitatea si bucuriile vietii.
Traim un moment important, in care ar trebui sa intelegem ca brandurile nu sunt constructii artificiale ci sunt legate direct de viata, de trairile oamenilor. Actualitatea mesajelor si curajul de a transmite gandurile normal, cu bun simt, stabilesc punti de comunicare si relatii deschise, directe, autentice intre businessuri si oameni.
Nu cred ca brandurile ar trebui sa incerce sa simuleze, sa pacaleasca viata, sa fie aspirationale prin excelenta, ci sa isi gaseasca un loc normal, poate vulnerabil, poate mai umil in relatie cu partenerii lor”, concluzioneaza Mugur Patrascu, muncitor in comunicare la SCREEN NATIVE.
Echipe
Vola.ro
Claudia Tocila – Head of Marketing Vola.ro
George Stoica – Copyrighter/Community Manager
Alexandru Naftanaila – Art Director
Vladyslav Iukhonovych – Performance Marketing Manager
Roman Yarush – Performance Specialist
Screen Native
Paul Cioc – Creative Director
Tatiana Grigorescu – Art Director
Ana Bărăităreanu – Client Service Director
Mugur Pătrașcu
Storywood Studio
Regie - Letiția Roșculeț
DOP - Răzvan Chirilă
Producție:
Cristina Badea, Cristina Ceaușu, Ana Voicu și Adrian Bîlă
Editing: Alice Furdui