Ca actor, te poți considera norocos dacă primești acel telefon. Înseamnă că ai primit rolul. E cel mai mișto sentiment din lume și durează aproximativ 1 minut. Apoi, îți dai seama că toate eforturile tale creative de la casting sunt doar o mică parte din personajul pe care trebuie să îl construiești. E cel mai înspăimântător sentiment din lume. În plus, există atât de multe lucruri tehnice pe care trebuie să le iei în calcul - orarul de filmare, deplasarea de la locație la locație; poate deveni obositor. Dar dacă te simți distras, nu-ți face griji, producătorul e acolo pentru a-ți reaminti ție și echipei ce anume v-a entuziasmat de la bun început. Așa își vede rolul Johnathan Young, producator executiv HBO Europe, cunoscut în România pentru "Hackerville", "Valea muta" sau "Umbre".
Acum și-a reluat colaborarea cu Daniel Sandu, pentru „Bani negri”. Noi am fost curioși să știm ce povești s-au petrecut pe platou, însă un producător nu spune niciodată. Dar nici nu e nevoie. Toate provocările, vibe-urile și glumele din platou sunt cumva prezente în poveste. Iar acum, când suntem cu toții pe modul VOD, așezati confortabil pe canapelele noastre, avem și mai mult tendința să ne imaginăm poveștile din spatele poveștii. Pentru că ne lipsesc provocările, vibe-urile și glumele din cadrul oricărei echipe sau oricărui proiect din offline.
Totusi, ele se întâmplă deja - Johnathan ne povestește că s-au început filmările la următorul proiect HBO Romania, sub cele mai stricte reguli sanitare. Despre toate acestea, în rândurile de mai jos.
Ce caută publicul
Suntem participanți activi în societate, la fel ca publicul nostru. Deci reacționăm la politică, cultură, evenimente internaționale, etc; și simțim ceea ce este incitant, provocator sau înspăimântător, deoarece ne afectează și pe noi. La fel sunt și scriitorii cu care lucrăm.
Suntem într-un dialog constant cu ei și suntem întotdeauna entuziasmați de un scenariu original și captivant. Un astfel de scenariu va fi întotdeauna în acord cu zeitgeist-ul.
Publicul din România dorește povești cu personaje grozave în situații provocatoare. Dar așa a fost întotdeauna. Sperăm că noi ne dezvoltăm în continuare abilitățile pentru livrarea acestor povești grozave.
Pitch-ul
Îl știam deja pe Daniel și mi-a plăcut să lucrez cu el la Hackerville. Știam că e un bun colaborator și un povestitor hilar. L-am rugat să vină la noi cu o idee originală și a pitchuit ”Bani negri”. A fost o idee atât de îndrăzneață, subversivă, cu atâtea răsuciri neașteptate, încât ne-am alăturat imediat.
Ceea ce a fost deosebit de convingător a fost că o astfel de idee distractivă ar trebui să conțină atât de multe informații despre modul în care funcționează de fapt societatea. Un show despre corupție ar putea fi profund serios. Daniel își spune povestea cu căldură și umor - cu toate acestea este profund gravă. Ne place asta la serial.
Abordarea
Abordăm toate proiectele în același mod - vrem să ne asigurăm că lucrurile pe care le iubim la scenariu ajung pe ecran. Aici, prima sarcină a fost găsirea micului nostru oraș. Ne-am uitat la orașe din România și am ales Piatra Neamț, care se întâmplă să fie orașul natal al lui Daniel.
Deși scenariul ar fi putut fi stabilit în multe alte orașe mici, nu este surprinzător faptul că spectacolul a funcționat atât de bine într-un oraș pe care Daniel îl știa cu ochii închiși.
După ce am identificat locația, a fost de lucru cu Daniel și echipa de creație (Designer și DOP în primă instanță) pentru a rafina „look-ul” producției . În același timp, am lucrat la casting.
Pe măsură ce actorii se identificau cu personajele, serialul începea să prindă contur. Este un proces organic. O parte importantă a muncii producătorului este să reamintească membrilor echipei ce i-a entuziasmat în primă fază la proiect. Este foarte ușor să devii distras!
Deci, treaba mea este să susțin echipa - pentru a oferi feedback cu privire la materialul din platou și, împreună cu echipa de producție, pentru a găsi modalități de a ne asigura că banii sunt cheltuiți în locurile potrivite, iar în final, pentru a ne asigura că am uimit publicul.
Provocări
Dacă ceva este în controlul nostru, avem experiența și abilitățile necesare pentru a-l gestiona. Provocările sunt lucrurile din afara controlului nostru. La ”Bani negri” am avut scene de acțiune complicate care nu puteau fi filmate decât în weekend. Am avut nevoie de 3 weekenduri consecutive, cu aceeași vreme însorită. Piatra Neamț nu este cunoscută pentru consistența vremii și mulți oameni au prezis probleme.
S-a vorbit mult despre necesitatea unui plan B, dar realitatea a fost că erau prea multe variabile pentru așa ceva. Trebuia să sperăm că vom avea noroc și dacă nu ar fi mers bine, trebuia să ne dăm seama ce să facem în acel moment. Cum am depășit această problemă? Am avut noroc!
Colaborarea cu Daniel Sandu
Spuneam mai sus că Daniel e un bun colaborator. Așa s-a întâmplat la Hackerville, la Bani negri și e posibil să se întâmple din nou, pentru că discutăm despre potențiale povești în sezonul 2.
Daniel are viziunea poveștii, dar este dornic să-și împuternicească echipa de creație cheie. El nu pretinde că este expertul în toate aspectele - iluminat sau costume (de exemplu). Vrea să vadă cea mai bună versiune a echipelor și vrea să reacționeze așa cum crede el că spectatorul va reacționa. Practic este un fan al poveștilor distractive și vrea să simtă entuziasmul privitorului în ceea ce proiectează pe ecran.
Nu a fost deloc greu să subscriem la viziunea lui - am făcut-o din start.
”Bani negri” a fost special pentru Daniel, pentru că a fost filmat în orașul său natal. Cred că cele mai mari cerințe au fost cerințele pe care și le-a pus el însuși. Era atât de dornic ca noi să ne bucurăm de timpul petrecut în Piatra Neamț - aducea mereu prăjituri pentru echipă, spunea povești din adolescența lui și despre personajele locale - asigurându-se că ne simțim ca acasă. A fost o plăcere pentru el să aducă o echipă de film în orașul natal, dar și o presiune destul de mare.
Povești de pe platou
Un producător nu spune niciodată!
Ce-ți place la România
Căldura și umorul oamenilor. Și inventivitatea lor. Și imprevizibilitatea. Nu este niciodată plictisitor. Personal îmi place și vremea, dar vin din Anglia, așa că ar trebui să fie o îmbunătățire!
Publicul internațional
Este o poveste tipic românească din multe puncte de vedere, dar cred că este, de asemenea, universală. Este o întoarcere în genul heist-drama și știm că publicul apreciază acest gen. Are acțiune și o componentă de investigație. Dar în esența sa este un serial de familie. Și toată lumea se poate raporta la familie, în situații de criză. Sperăm că va atrage atenție și în celelalte teritorii ale noastre.
Sezonul al doilea
Lucrăm la idei. Trebuie să găsim povestea potrivită, dar cu siguranță suntem curioși să aflăm ce se va întâmpla în continuare.
VOD în timpul pandemiei
Filmăm următoarea noastră producție chiar acum. Avem protocoale foarte stricte pentru a proteja distribuția și echipa. Suntem riguroși în această privință și glumim uneori că setul este probabil cel mai sigur loc pentru a fi. Este o glumă, dar sincer cred că este adevărat... Deci, pe termen scurt, continuăm așa cum am fost, dar ne asigurăm că oamenii sunt în siguranță.
Nu știm care vor fi efectele pe termen lung. Am citit despre închiderea cinematografelor și despre faptul că publicul VOD este în creștere.
Este o tendință care va continua sau este o reacție temătoare la situația actuală? Nu știm. Dar suntem inventivi și suntem storytelleri extrem de motivați să ne împărtășim poveștile, așa că ne vom adapta.
Pandemia ne va face mai atenți la schimbări, sunt sigur. Și mai agili. Dar nu va schimba natura poveștilor și faptul că oamenii doresc narațiuni captivante în viața lor. Atâta timp cât spunem povești grozave, vom găsi un public.