Poate ca suntem divizati cand vine vorba de atitudinea fata de Craciun: unii sunt Grinch, altii nu. Dar cu totii ne-am saturat de hug emoji si vrem imbratisari reale, spune Andreea Stan, Head of Strategic Planning, Interactions. Am discutat cu ea despre cum se lucreaza la campaniile de Craciun in acest an, ce clisee apar in peisaj si cum difera procesul de creatie fata de alti ani.
"Spoturile bune au empatie, nu ignora ce se intampla in lume si ce simt oamenii. Cele mai putin bune se prefac ca nu s-a intamplat nimic. Vorba memei, daca in 2019 te entuziasma caravana Coca-Cola, parca acum o astepti mai mult pe cea de la Pfizer."
Cand se intampla atatea lucruri in lume in perioada asta, parca nici nu merita sa vedem comunicari fara niciun insight. Ele dezvaluie cel mai bine natura umana, care e in continua schimbare. Andreea insasi s-a lasat de grinch-ereala si se bucura de orice acum. Da, e posibil. Uite asa.
Campaniile de Craciun
The show must go on! Ne-am adaptat si noi, si clientii. Ce-i drept, pentru ca suntem agentie de digital, e-CRM si marketing automation, nu vedem mari schimbari. Suntem de parere ca online-ul e mereu mai bun, daca are si un impact offline. Din acest motiv, obisnuiam sa includem in campaniile noastre o componenta offline, dar acum a trecut si ea in mediul virtual. Siguranta este prioritara acum, chiar daca ne-am saturat de hug emoji si vrem imbratisari reale.
Noi pregatim campania noastra de Craciun, in fiecare an avem o surpriza pentru clienti. Dar si cateva activari pentru brandurile din portofoliu. Chiar acum dezvoltam comunicarile de Sarbatori din social media pentru LG Romania.
Fata de ceilalti ani sunt 2 diferente clare: in primul rand, nu stim ce restrictii vor fi in decembrie si investitiile se fac cu precautie; in al doilea rand, perspectiva este diferita - mai presus de obiectivele de marketing si comunicare este respectul pentru context. Toti vrem sa ajutam! Productia este 100% online. De la idee (toata echipa Interactions este full time remote) pana la executie si implementare.
Atmosfera festiva
Obisnuiam sa fiu un mic Grinch si sa stramb din nas cand auzeam colinde in noiembrie, but not anymore. Am primit-o pe Mariah Carey cu bratele si urechile deschise. O sa ma uit chiar si la Singur Acasa! 2020 m-a vindecat de grinch-ereala si profit de orice ocazie de bucurie. Sper sa dureze. Personal, simt ca ultimul Craciun a fost cu 3 ani in urma.
Cand a venit prima solicitare
A noastra este mereu prima. Dupa ce trimitem cadourile de Paste, se gaseste cate un glumet care sa intrebe: si? ce facem de Craciun?
Procesul de creatie
Vine cu extra-empatie! Orice insight bun se naste din empatie, dar acum e nevoie de si mai multa atentie.
Pentru ca totul se intampla online, este nevoie de o coordonare foarte buna. Cea mai mare provocare e sa ne simtim in continuare o echipa unita cand fiecare este la el acasa. Dar folosim tool-uri digitale care ne ajuta sa ne simtim aproape si sa fim productivi, chiar si atunci cand lucram de la distanta.
Cea mai misto amintire de Craciun
Din agentie imi lipseste oala cu vin fiert! La fiecare final de an, petreceam impreuna si imparteam Diplomele Interactions. Anul acesta probabil vom avea ibricele cu vin fiert si vom da noroc intr-un video call.
Campanii preferate
Imi plac toate de la John Lewis si abia astept sa vad ce scot in fiecare an. Mi-e greu sa aleg una, prima care mi-a venit in minte a fost:
Din 2020 mi-au placut:
Cliseele din reclamele de sezon
Dupa anul asta, parca nimic nu mai e asa enervant. Cel mai trist este cand vezi comunicari fara niciun insight. Daca arunci 3 ghirlande si 2 globuri nu inseamna ca ai facut campanie de Craciun.
Cea mai crazy idee pentru o campanie de Craciun
Era demult, intr-o alta lume, cam prin 2019, cand toti se bateau sa fie primii: primii de Black Friday, primii care baga decoratiunile la raft etc. Si ma gandeam, cum ar fi ca de Craciun sa le uram clientilor Paste Fericit? Asa am fi sigur primii.
Trenduri
Spoturile bune au empatia de care vorbeam mai sus, nu ignora ce se intampla in lume si ce simt oamenii. Cele mai putin bune se prefac ca nu s-a intamplat nimic. Vorba memei, daca in 2019 te entuziasma caravana Coca-Cola, parca acum o astepti mai mult pe cea de la Pfizer.
Ce iti place cel mai mult de Craciun
Familia! Si cum facem toti eforturi sa ne intelegem :)