Eram si noi siguri de un lucru pe lumea asta. Dar gata, nici macar pe catalogul Ikea nu ne mai putem baza ca il vom gasi in fiecare an la usa. Ultimul numar va fi lansat anul viitor, cand se vor implini 70 de ani de la aparitia ei. Cel mai mare tiraj a fost de 200 de milioane de exemplare, uneori fiind mai vanduta decat Biblia sau Coranul, dovada ca omenirea crede mai mult in casa de aici decat in casa de dincolo. E si normal, poti sa ti-o aranjezi cum vrei si pana la urma nici nu e despre mobila. Efectul Ikea inseamna sa-ti pretuiesti mai mult mobila din casa, pentru ca tu esti cel care a montat-o.
Compania a motivat decizia, deopotriva "emotionala si rationala", prin argumentele digitalizarii si a faptului ca audienta citeste print-uri din ce in ce mai putin. Tactica face parte dintr-o strategie generala de schimbare a modului de interactiune cu clientii, intrucat Ikea vrea sa ofere treptat alternative la comportamentele de achizitie de la marile lor centre comerciale din afara oraselor si sa deschida reprezentante reduse ca dimensiune, in zone centrale, sau sa livreze direct acasa. La fel si cu revista, se iau in calcul publicarea unor materiale inspirationale sub forme mai light. Ultimul numar se va printa in 40 de milioane de exemplare.
Pana la urma, 2020 e despre accelerarea digitalizarii. Poate ca in timp, ni-l vom aminti doar pentru acest lucru.