Alegeti telefonul cu care filmezi. Seteaza calitatea video. Potriveste lumina. Regleaza sunetul si esti gata. Ar fi bine ca ideea ta sa fie buna, pentru ca ai cel mult 60 de secunde sa impresionezi. Nu-ti face griji, vei afla imediat daca prinde sau nu. Funtioneaza? Ok, repeat.
Suntem in continuare in lumea TikTok-erilor si vorbim cu Denis Matroș, 20 de ani, student la Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca. A inceput timid, din curiozitate, fara niciun obiectiv, acum stie mai bine cine este. Si stie ca platforma ii permite sa fie el insusi.
”Un creator de continut posteaza constant, asa ca, eu consider ca un brand trebuie sa posteze constant, nu doar cand are campanii, astfel pot deveni si ele virale in mediul online, fara ajutorul altor TikTok-eri.”
@denismtr a strans in jurul lui o comunitate de 234.4K followeri care i-au apreciat ideile si executiile de 8.6 milioane de ori (likes). Ii place din ce in ce mai mult ce face si incearca sa gaseasca mereu combinatia buna intre ”felul lui si brieful lor”. In continuare, despre cum se vede viata la 20 de ani.
Cum ai inceput
Am descoperit TikTok de pe vremea cand aceasta retea de socializare era sub numele musical.ly, dar asta a fost acum cativa ani cand nu dispuneam de un telefon care sa poata sa creeze clipuri pe acea platforma asa ca am renuntat. In 2019 cand inca eram la liceu in clasa a 12 – a, eram in clasa cand o colega a inceput sa creeze clipuri pe TikTok pur si simplu din amuzament.
Mi-a placut asa de mult incat am zis sa incerc si eu, atunci dispuneam de un telefon care sa suporte aplicatia. Inca dupa primele 10 clipuri, care erau cu Mo si Foca, au inceput incet incet sa creasca vizualizarile, nu foarte mult, 1000-2000 per clip, dar de atunci mi-am zis ca asta e ceea ce trebuie sa fac, ceea ce-mi place si ma relaxeaza si tot odata voiam foarte mult sa cresc. Evident, nu ma gandeam la sume mari, pentru mine 10.000 de urmaritori era o suma imensa.
Cand am inceput sa creez continut pe platforma, nu aveam absolut niciun obiectiv, nu ma asteptam sa am o crestere continua si frumoasa, facem de placere si de amuzament. Nu aveam nici o strategie si nici o nisa. Postam orice, insa in prezent continutul meu in mare parte este axat pe comedie, enterteinment si din cand in cand niste dansuri, challenge-uri, dar toate cu simt al umorului.
Care-i treaba cu toate functiile din TikTok
Din punctul meu de vedere, TikTok este o aplicatie foarte simpla de folosit, totul tine de persoana care filmeaza. In orice caz, TikTok te indruma si te invata atunci cand esti nou pe platforma.
Continutul tau
Dupa cum am mai precizat, am inceput cu lipsync pe clipuri amuzante, in general Mo si Foca.
Cu aceste clipuri au inceput usor usor sa vina urmaritorii, dupa care imi schimbam foarte des contentul, ceea ce nu m-a avantajat deloc pentru ca stagnam in privinta urmaritorilor si cresteam mai greu. Pana sa descopar ca daca imi aleg o nisa, lucrurile incep sa mearga mult mai bine.
Challenge-uri
Am pornit un challenge in colaborare cu cei de la Global Records, #muzicadenota10.
Challenge-ul a fost gandit de catre ei, dar eu am fost numit sa creez clipurile pentru call to action si clipul oficial al challenge-ului. Ideea era sa cauti pe Spotify #muzicadenota10 si sa alegi o piesa de acolo pe care sa le arati tuturor care-i realitatea cu invatatul pentru examene.
Challenge-ul a prins foarte bine, a avut 11,7 milioane de vizualizari si foarte multe clipuri realizate. Din punctul meu de vedere cel mai usor de viralizat challenge este un dans. Foarte simplu, creezi propria coregrafie, dar una care stii sigur ca prinde, e simpla si poate fi facuta de toata lumea, alegi o piesa potrivita si ii dai start. Indemni oamenii sa foloseasca hashtag-ul tau facand coregrafia si gata, #-ul tau se poate viraliza peste noapte pentru ca TikTok este platforma unde, da, poti deveni viral peste noapte.
Continut local vs global
Cat despre TikTok pe plan global si local, pot spune ca in alte tari e mult mai dezvoltat. Exista content mult mai calitativ in raport cu Romania si sincer as prefera ca si clipurile noastre sa ajunga in alte tari, asa cum cele din America spre exemplu ajung la noi.
Primul brand
Atunci cand am primit prima propunere de colaborare serioasa, a venit din partea brand-ului Corso si aveam peste 110k urmaritori. A fost vorba despre campania #fiimaicorso, iar eu a trebuit sa realizez un clip cu tipuri de prieteni care mananca inghetata Corso. #-ul a strans aproape 5 milioane de vizualizari pe TikTok si mi-a facut super mare placere sa colaborez cu ei. De atunci am mai avut cateva colaborari cu Pepsi, Vodafone si Pull&Bear.
Libertatea creativa
Brandurile de obicei iti ofera un brief dupa care tu sa realizezi TikTok-ul/urile, insa ei sunt super deschisi sa-ti asculte si ideile tale. Eu in fiecare colaborare pe care am realizat-o, am fost eu insumi, am avut libertatea sa realizez clipurile in felul meu, dar dupa brief-ul lor.
Parerea mea este ca o colaborare win-win dintre mine si un brand este acea colaborare in care, prin agentie, noi putem comunica astfel incat sa ne share-uim ideile si sa reusim sa facem din campania respectiva un succes.
Consider ca daca livrezi materiale si servicii de top, brandurile vor fi tot mai interesate sa lucreze cu tine. Cat despre colaborarea cu o agentie este foarte utila deoarece agentia respectiva iti aduce campanii, semneaza contracte pentru tine, negociaza pentru tine.
Evident, exista un procent, dar mult mai usor iti gasesti campanii printr-o agentie decat daca mergi singur la un brand sa-i ceri o colaborare.
Continutul tau vs continut branded
Sincer, e mult mai usor sa creez continut gandit de mine, deoarece imi vine natural si il filmez fara sa ma gandesc ca trebuie sa il trimit spre verificare sa-mi spuna cineva daca e bine sau nu. Cel branduit, e mai complicat, trebuie sa il fac astfel incat sa iasa top pentru campania respectiva si sa astept si aprobarea clientului, care evident poate fi sau nu, multumit.
Un clip branduit nu este perfect de la prima incercare. Cat despre views si reactii exista diferente destul de mari, un clip muncit, cel branduit, are sansa sa aiba mult mai putine views decat un clip pe care-l gandesc in 5 minute.
Poti sa cresti pe TikTok fara challenge-uri?
Depinde de cum iti creezi comunitatea si cat de bine prinzi pe ecran. Depinde de la om la om. Exista evident mai multi factori, telefonul cu care filmezi, calitatea video, lumina, sunetul pe care-l alegi. Insa, daca faci challenge-uri populare ai sanse foarte mari sa te viralizezi. Ideal ar fi sa intri in challenge-uri pornite la nivel global pentru ca sunt mult mai virale in Romania.
Brandurile pe Tik Tok
Parerea mea ca un brand sa fie acceptat ca si un alt creator de continut pe TikTok este sa isi promoveze produsele in asa fel incat sa nu para ceva fortat si doar sa incerce sa te trimita sa-l cumperi. Poti face foarte multe lucruri cu un produs si sa-l promovezi prin tiktok-uri amuzante sau prin challenge-uri in care sa incluzi produsul.
Evident, un creator de continut posteaza constant, asa ca, eu consider ca un brand trebuie sa posteze constant, nu doar cand are campanii, astfel pot deveni si ele virale in mediul online, fara ajutorul altor TikTok-eri.
Proiecte misto
O sa recomand urmatoarele proiecte de brand ca exemplu demn de urmat. Corso si Pepsi deoarece ei au avut niste campanii pe TikTok care au strans multe vizualizari si reactii pozitive. Clipurile au ajuns si in strainatate.
Cat crezi ca va mai dura hype-ul TikTok?
TikTok este in plina dezvoltare, nu cred ca o sa se demodeze pentru foarte mult timp de acum incolo, o sa fie mereu in voga pentru ca mereu apar lucruri noi. Aici e locul unde o piesa veche poate redeveni virala, locul unde nu iti este rusine sa apari sa sa postezi, locul unde poti fi tu.
Sincer, peste un an, vad TikTok-ul mult mai popular decat acum si din punct de vedere al campaniilor consider ca din ce in ce mai multe branduri o sa se indrepte spre aceasta platforma, ceea ce sincer si eu le recomand sa faca.