Cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la prima emisie în limba română, RFI România lansează o platformă multimedia, generatia30.rfi.ro, care își propune să revină asupra momentelor cheie din istoria sa, să analizeze modul în care valorile europene și francofone s-au afirmat în România ultimelor 3 decenii, dar și să privească spre următorii 30 de ani.
Inițiativa este rezultatul unei colaborări între RFI România și agenția de comunicare integrată Kooperativa 2.0 propunându-și să marcheze activitatea radioului pe parcursul ultimelor trei decenii în România, în paralel cu evenimentele importante din această perioadă.
Platforma încurajează dialogul între generații, aducând laolaltă reprezentați din generații și arii de activitate diferite, care dezbat evoluția societății românești din ultimele trei decenii și propun noi direcții de dezvoltare. De asemenea, cu această ocazie sunt prezentate evenimentele și personalitățile care au influențat Franța și România la nivel cultural și istoric, precum și legăturile evidente dintre societatea francofonă și cea românească.
Conținutul reprezintă o sursă de inspirație pentru urmăritori, ce cuprinde materiale despre muzică, film și istorie atât din cultura franceză, cât și din cea românească, analize și interviuri politice, culturale și societale, interviuri video cu personalități din generații diferite, momente radiofonice de colecție și playlist-uri în ediție specială.
În cadrul campaniei a fost lansată și o analiză de monitorizare realizată de Zelist Monitor, cu titlul Cum s-a reflectat Franța în digitalul din România în ultima perioadă, precum și un chestionar despre Percepția ascultătorilor români de radio privind postul RFI și legăturile dintre România și Franța în ultimii 30 de ani. Mai mult decât atât, prin completarea chestionarului în perioada 2 – 25 noiembrie, vizitatorii pot intra în cursa pentru cele 30 de premii aniversare oferite de RFI România.
Un moment special va fi data de 26 noiembrie, ziua aniversară a radioului, moment cu ocazia căruia vor fi difuzate programe speciale la radio și playlist-uri memorabile din cele trei decade parcurse alături de ascultătorii din România. Mai mult decât atât, redacția în limba franceză a RFI va marca acest moment și într-o ediție specială a emisiunii „L’atelier des médias”.
Campania se desfășoară până la finalul lunii noiembrie și va pune la dispoziție o selecție de materiale care să celebreze activitatea de până acum și o generație cu valori noi, axată pe evoluție.
Echipa Kooperativa 2.0
Cristian China-Birta – Creative Director
Anca Neațu – PR & Communications Manager
Robert Feraru – Social Media Manager
Claudia Miler – Head of Influencer Marketing
Eduard Ștefan Bulai – UX/UI Specialist
Cosmin Sipoș – PPC Manager