Multi dintre cei cu care am vorbit in seria dedicata Tik Tok-ului au inceput aventura pe platforma prin postari nisate - isi evaluau skillurile si se specializau pe o singura directie. Pentru Ana Petcu, influencer Tik-Tok, parcursul a inceput prin mini-vlog-uri cu voiceover, care descriau diferite momente din viata cotidiana. Followerii au venit imediat si strategia underdog-ului a condus-o paradoxal catre audienta mainstream:
"Am avut si am in continuare propriul meu tip de content semi-nisat chiar. Out-of-the-(romanian)-box (...). Video-urile mele care au sarit de un milion de views sunt video-urile unde personalitatea si viziunea mea sunt pure, neatinse de social media pressure sau de dorinta de a ma incadra intr-un tipar."
@anapetcu a adunat pana acum 555.6K de urmaritori si a strans 17.5M de like-uri. Poate ca a ajutat si faptul ca isi seta targeturi frecvent, pe care le depasea mai repede decat credea. Aflam in continuare, de ce.
Inceputurile tale
Am descoperit TikTok-ul in septembrie 2019 si mi s-a parut fun, iar ideea de a deveni creator de continut pe platforma mi-a venit in martie anul acesta, cand, dupa cum bine stiti, campul nostru vizual a fost limitat la tablourile din sufragerie, frigiderul cu provizii si social media.
Am pornit contul strict pentru pasiunea mea de a monta video-uri. Imi place sa le vad organizate si sa ma joc cu vibe-ul pe care ti-l poate da un visual, iar in ceea ce priveste TikTok-ul am ales sa arat partea mea umoristica.
La inceput nu aveam obiective, imi uploadam video-uri doar pentru fun deoarece simteam nevoia sa am un task pe zi macar, avand in vedere situatia cu pandemia. Task-ul meu era un TikTok pe zi. Foarte rapid s-au strans foarte multi oameni ce-mi scriau zilnic ca-si doresc si mai mult content din partea mea.
In patru saptamani deja aveam 100.000 de followeri. De atunci si pana acum, prezint situatii si zile din viata mea cotidiana, publicul gasind asta relatable. Am inceput sa imi setez obiective bazate pe ambitie, in aprilie: “hai, Ana, pana pe 15 iunie facem 200.000, da?”. Partea funny este ca mereu mi-am atins scopurile cu o saptamana mai devreme.
Care-i treaba cu toate functiile din TikTok
Nu consider functiile TikTok ca fiind prea multe sau complicate. Nimic nu este complicat daca iti place. Sunt un om curios, imi place sa descopar lucruri si, mai ales, sa descopar tool-uri din social media care imi pot avantaja contentul. Daca este necesar, butonul de help center al TikTok-ului este un suport mai mult decat suficient.
Continut
Am inceput cu mini-vlog-uri cu voiceover. Lucrez in radio si nemaiavand cum sa imi desfasor activitatea, am incadrat vorbitul la microfon in TikTok. Filmam diferite momente din zi, le montam seara, vorbeam in paralel cu ele, relatam evenimentele din ziua respectiva, ajustam si postam.
Am fost prima din Romania cu astfel de content, iar followerii au inceput sa vina de la primul clip.
Challenge-uri
Am pornit un trend pe piesa lui Dorian Popa “Inoata Chelutu” facand un video cu un efect (Face Zoom) si facand lipsync punandu-mi in valoare expresivitatea fetei. A prins pentru ca piesa era oricum in trending pe YouTube si clar avea nevoie de un trend pe TikTok. M-am gandit care sunt atuurile mele si am ales mimica. Am luat un efect care sa imi puna in valoare acest atu si am facut cateva miscari simple si funny.
Un challenge trebuie sa fie simplu pentru a fi facut de oricine si funny pentru a distra pe oricine. Am observat ca artistii au inceput sa isi gandeasca eventualele challenge-uri pentru piesele lor in TikTok, dar Dorian nu a fost nevoit de data aceasta. Oricand aici pentru tine, Dorian, ahah!
Continut international vs. local
La fel ca in muzica, TikTok este despre vibe. Fiecare video, fie ca este din sfera coregrafiilor, fie ca este din sfera teatrala, fie ca este din sfera umoristica a sketch-rilor, fiecare are vibe-ul lui. TikTok-ul international dispune, bineinteles, de o gama mult mai variata de vibe-uri si, implicit, content mai diversificat.
In Romania, este la putere contentul funny, stil haz de necaz, care starneste amuzamentul si dorinta de a apasa butonul de share. Gap-ul dintre international si local se micsoreaza pe zi ce trece, aparand din ce in ce mai multi creatori cu vibe-uri proprii.
Primul brand
Cand am primit prima colaborare cu un brand aveam in jur de 200.000 de urmaritori. Este vorba despre Pepsi, am participat la campanie pornind impreuna cu ei un challenge (#SiIeriSiAzi) foarte fun pe piesa “Gasca mea” a lui Lino Golden. Am mai avut colaborari cu branduri (precum Mirinda) de atunci, acestea inmultindu-se odata cu reactiile pozitive ale publicului.
Libertatea creativa
Mi s-a dat o directie si apoi oamenii cu care am lucrat au fost fericiti sa vada cum creativitatea mea isi pune amprenta pe proiect. Colaborarea win-win consta intr-o directie clara a materialului si comunicare intre cele doua parti. Este foarte util sa lucrezi cu ajutorul unei agentii deoarece automat se creeaza aceasta echipa care nu te lasa sa plutesti in deriva.
Bineinteles, agentia nu echivaleaza munca pe care o depune creatorul de continut. Ca si creator, trebuie sa fii consecvent pentru a face munca tuturor mai usoara. Cu cat esti mai active, cu atat esti mai vizibil, iar daca cifrele sunt crescatoare, nimic nu te poate opri.
Echipa de la agentie este si un confort psihologic, stii ca daca ai o idee, dai un telefon si toata lumea va face brainstorming ca sa faca viziunea ta sa se intample, asta, bineinteles, daca este o idee buna, realizabila si aduce o valoare adaugata indiferent de natura ei.
Continutul tau vs continutul branded
Nu este foarte diferit, doar ca trebuie sa folosesc anumite sunete, atat. Reactiile sunt foarte pozitive, iar view-urile pe masura, si la continutul branded, pentru ca este ceva diferit si lumea a inceput sa imbratiseze si acest tip de content.
TikTok fara challenge-uri?
Da, se poate si fara challenge-uri, eu sunt una dintre exceptii, haha. Am avut si am in continuare propriul meu tip de content semi-nisat chiar. Out-of-the-(romanian)-box. Publicul a avut o reactie omogena, extraordinara, la care, sincer, nu ma asteptam.
Video-urile mele care au sarit de un milion de views sunt video-urile unde personalitatea si viziunea mea sunt pure, neatinse de social media pressure sau de dorinta de a ma incadra intr-un tipar. Am devenit mainstream, nefiind mainstream. Cat despre regulile challenge-urilor, atat internationale, cat si locale, sunt aceleasi. Challenge-ul trebuie sa fie simplu si funny.
Brandurile pe TikTok
Un brand ar trebui sa fie cat mai activ pe platforme si sa isi integreze produsele si/sau serviciile in diverse trend-uri. Sa se prezinte in fata publicului larg ca fiind accesibil si cool.
Proiecte care ti-au atras atentia
In tara, vara aceasta, a fost un proiect TikTok marca Pepsi a carei imagine de ansamblu a fost foarte complexa, din punctul meu de vedere. Au fost implicati atat cantareti si producatori, cat si creatori de continut (TikTok si Instagram).
Mi-a placut foarte tare conceptul si consider ca este un exemplu prin substanta lui evidentiata si de hashtag #SiIeriSiAzi. Astfel am adus retro-ul inapoi in online, pe TikTok, ca fiind un produs cool si catchy.
Cat crezi ca va mai dura hype-ul TikTok?
Hype-ul va mai trai mult si bine, la fel si TikTok-ul. Peste inca un an probabil trend-urile si challenge-urile vor fi duse la alt nivel si algoritmul clar va fi diferit.