În perioada 30-31 octombrie 2020 a avut loc cea de-a șaptea ediție a colocviului național studențesc BEST Letters, organizat de Facultatea de Litere, Universitatea din București. În cadrul acestuia, Sânziana Șerbănescu, profa de la CAP, membru al juriului de profesioniști din industriile comunicării, a premiat lucrarea științifică Inspiră, expiră și lasă-te inspirat. Vă invităm să inspirați adânc și să ne acordați câteva momente (fără pauze publicitare).
BEST Letters Colloquia este un concurs de comunicări științifice, ce adună anual studenți umaniști din toate centrele universitare din România. Anul acesta, colocviul s-a desfășurat (cum altfel?) exclusiv în mediul online, cu participarea studenților din departamentele filologice și non-filologice. Acest ultim aspect subliniază o deschidere a comunității academice față de subiecte de actualitate, precum noile tehnologii, advertising și PR – semn că să fii un “tocilar” poate fi #cool.
Lucrarea, realizată de masterandele Maria Chirilă și Diana Benchea, a urmărit procesul creativ în domeniile artistice, explorând atât teoretic, cât și practic, geneza și evoluția conceptului de inspirație. Subiectul a fost abordat dintr-o dublă perspectivă: valența neuroștiințifică a inspirației și relația acesteia cu universul creativ individual. Teza de cercetare a fost însoțită de o prezentare grafică interactivă, care a propus ascultătorilor o călătorie-dezbatere în mintea și sufletul zvâcului inspirațional. (Pentru cei care il au, dar nu stiau ca asa se cheama lasam aici definitia din DEX online: zvacul este un cuvânt care sugerează o mișcare bruscă, precipitată, o săritură, țâști; însă pentru autoarele lucrării, zvâcul este chiar spark-ul creativ)
În urma susținerii, cele două studente de la masteratul de Modele de Comunicare și Relații Publice, Facultatea de Litere, Universitatea din București, au obținut premiul juriului de specialitate, care a constat într-un internship în Creatia de la CAP. Teoretic, stagiul asta de practică facilitează dezvoltarea profesională a celor două tinere, oferindu-le oportunitatea de a lucra într-un mediu publicitar cu experiență și de a construi o posibilă viitoare carieră în copywriting. Practic, ramane de vazut daca o sa le muste microbul sau o sa dea bir cu fugitii.
Agenția CAP rade, canta si danseaza cu gandul la rolul său activ în susținerea viitoarelor generații de publicitari și va continua să își ofere expertiza și sprijinul în consolidarea colaborărilor dintre profesioniști și comunitatea academică. Dovada suntem chiar noi: Diana și Maria, noile membre ale echipei CAP. Care jos ne iscalim, acesta fiind primul nostru task - redactarea unui comunicat de presă.
PS. Și, dacă vă întrebați cum se invocă zvâcul, răspunsul nostru este simplu – muzica. Așadar, vă lăsăm aici o mică mostra.