Pe TikTok nu functioneaza reclamele care erau pe TV prin 2010, spune Ines Stana, influencer nou venit pe aceasta platforma. Probabil ca nu functioneaza nici reclamele de pe TV din 2020, dar e dragut ca ea s-a raportat la perioada de acum 10 ani - e din gen Z. De fapt, toata filosofia este sa nu-ti obisnuiesti audienta cu un tip de continut, iar apoi sa faci compromisuri pentru un brand, no matter what:
”Daca la mine se uita pentru sketchurile cu mama mea din copilarie si eu pun un dans in colaborare cu un brand, foarte multi vor trece peste fara sa se uite sau sa dea like, deoarece nu este continutul cu care i-am obisnuit.”
@inesstana a reunit pana acum o comunitate de 551.4K followeri care a generat 37.3 milioane de like-uri. Dar din pozitia ei, lucrurile se vad mult mai simplu: tot ce trebuie sa faca este sa vina cu 6 idei noi in fiecare zi. Restul vine de la sine.
Inceputul tau
Am descoperit TikTok la inceputul anului acesta, prin ianuarie. Prieteni de-ai mei creatori mi-au tot sugerat sa incep sa creez continut si aici, eu facand acest lucru doar pentru YouTube.
Cand am inceput eram putin sceptica pentru ca eu aveam o impresie gresita despre continutul de pe TikTok, nu vedeam unde as putea avea eu loc. Dupa ce am postat mai mult, lumea a inceput sa aprecieze si sa se creeze o comunitate.
Continutul
Initial postam video-urile mele de pe YouTube in format mai scurt, iar dupa ce am vazut ca aveau succes, am inceput sa fac acelasi gen de continut special pentru TikTok, adica filmat vertical, roluri, glume mai scurte, etc.
Postam 6 clipuri pe zi, zilnic, iar acum din cauza programului incarcat, incerc sa mentin tot 6 clipuri pe zi, insa este mai greu dupa ce ai postat peste 600 de clipuri sa vii cu cate 6 idei bune pe zi. Momentan postez si in afara ariei mele, postez si continut educativ, si dansuri cu alti creatori, si storytime-uri.
Care-i treaba cu toate functiile din TikTok
Sincera sa fiu, am invatat destul de rapid functiile si cum sa editez, avand experienta anterioara cu YouTube. Intr-adevar, sunt cateva lucruri mai complicate, cand vine vorba de editat, dar se invata destul de repede. Am primit suport din partea TikTok cand a fost vorba despre probleme tehnice.
Challenge-uri
Eu am inceput cu sketch-urile mele personale, de la amintiri din copilarie, la situatii relatable din ziua de azi, la situatii jenante cu parintii, etc. Am facut maximum 2-3 challenge-uri deoarece nu prea se potrivesc cu genul de content pe care il creez eu.
Nu am pornit niciun challenge pentru ca nu se potrivesc cu stilul meu, si nu prea m-a interesat aceasta parte a TikTok-ului, sincera sa fiu. Mie imi place de cele mai multe ori sa fiu originala (foarte rar iau un trend de undeva si il refac in stilul meu) iar challenge-urile in general sunt cam la fel pentru toata lumea, iar eu prefer sa fac ce nu face toata lumea.
Eu sunt exemplul perfect de crestere pe Tik Tok fara challenge-uri. Followerii au inceput sa vina de la primul clip postat, in cateva zile am facut 10.000 de abonati, iar din februarie pana in aprilie ajunsesem la peste 200.000 de abonati.
Continut international vs local
Continutul din Romania nu prea ajunge in strainatate mai ales daca este in romana. Cunosc cativa creatori romani care au public din strainatate, dar pentru ca au postat continut in engleza sau alte limbi, sau pentru ca au continut care poate fi inteles de oricine.
Primul brand
Aveam in jur de 400.000 de abonati cand am avut prima colaborare cu Pepsi. Colaborarea a fost un Lipsync pe piesa "Oare Stii" de la Amuly. Este mai greu ca tipologia mea de continut, sketch-urile, să poată fi adaptată oricărui brand.
Libertatea creativa
Nu a fost libertate totala, avand in vedere ca era o campanie asemanatoare unui challenge unde toata lumea trebuia sa faca acelasi lucru, insa am putut sa il filmez in stilul meu.
Colaborarea win-win ar fi ca eu sa vin cu o idee care stiu ca ar prinde foarte bine pentru comunitatea mea, si pentru consumatorii de TikTok in general, dar care sa puna in valoare brandul cu care colaborez.
Este mult mai util sa lucrezi cu ajutorul unei agentii deoarece iti asigura partea de consultanta, proiecte si vizibilitate si te scuteste de foarte mult timp consumat pentru detalii, cand eu vreau sa ma concentrez doar la creearea continutului. Plus ca resursele pe care le are o agentie, este destul de greu sa le obtii ca si creator independent.
Continutul tau vs continutul branded
De multe ori brandul vrea ceva anume, indiferent de continutul pe care creatorul il face in general.
Pe TikTok lumea nu este obisnuita sa vada un continut de genul acesta, ci sa vada continut specific fiecarui creator. Daca la mine se uita pentru sketchurile cu mama mea din copilarie si eu pun un dans in colaborare cu un brand, foarte multi vor trece peste fara sa se uite sau sa dea like, deoarece nu este continutul cu care i-am obisnuit.
Brandurile pe TikTok
Dupa parerea mea, un brand ar trebui sa se "amestece" printre creatori. Adica sa nu sesizeze userii ca este un brand (sa nu fie evident). Sa realizeze content normal, calitativ, specific TikTok, prin care sa evidentieze produsele lor. Pe TikTok nu functioneaza reclamele care erau pe TV prin 2010.
Proiecte preferate de pe TikTok
Provocarea trolilor. Este o colaborare noua, la care chiar mi-ar fi placut sa particip. In general colaborarile cu filme mi se par cele mai interesante deoarece promoveaza intr-un fel si cultura, filmele, si in general sunt destul de deschise la orice creatie. Creativitatea legata de filme mi se pare nelimitata.
Cat crezi ca va dura hype-ul Tik Tok
Eu fiind doar de cateva luni pe TikTok nu pot sa imi dau seama cat s-a schimbat in timpul acesta, pentru a anticipa cat s-ar putea schimba intr-un an. Sincera sa fiu, cum si alte aplicatii au avut cativa ani de faima si dupa s-au "terminat" ma gandesc ca TikTok-ul ar putea avea aceeasi soarta, insa fiind o aplicatie in 2020, perioada in care efectiv toata lumea sta online, cel mai mult de pana acum, sunt mari sanse ca TikTok-ul sa ramana nr 1 mult timp de acum incolo.