Mai tineti minte spotul Apple din 1997 - Here's to the Crazy Ones? Daca l-ati uitat, nu-i nimic, a aparut o versiune noua. Cu alti oameni, intr-un cu totul alt ritm. Dar e tot alb-negru. Si e tot despre cei care provoaca status-quo-ul.
Originalitatea primului spot consta in faptul ca nu aratau niciun produs, ci sustineau un statement - Apple se pozitiona atunci prin sloganul Think Different, iar voice-over-ul lui Richard Dreyfuss, in varianta oficiala (pentru ca ulterior a aparut si varianta narata de Steve Jobs), nu facea decat sa elogieze geniile care au avut un impact in societate.
Acum, influencerii din spot sunt mai curand din zona artistica si culturala (Pharell, Lady Gaga, Billie Eilish, Spike Lee, Takashi Murakami, etc, dar si activisti Black Lives Matter sau MeToo), iar produsul apare aproape in fiecare cadru (fotografii din viata reala a celor elogiati folosind Mac-ul).
Asta inseamna ca exista un pattern. Dupa douazeci si ceva de ani, oamenii pot si vor in continuare sa fie inspirati de super-achieveri. Advertiserii ii spun simplu, endorsement.