Daca n-ati observat deja, luna Octombrie a fost printre cele mai bogate, pe WeInvent, din acest an plin de surprize si reinventari de tot felul. Stim ca in primavara ne faceam cu totii planul cu totul altfel, pentru ultimul trimestru din 2020, dar iata-ne astazi si mai ingrijorati, parca si mai sigilati in noi insine.
In acest context, pentru noi luna a-nceput cu Romanita Oprea care ne-a prezentat experienta sa cu ocazia Romanian Design Week 2020. Unele lucruri au mers inainte chiar si in conditii pandemice, asa cum este cazul si pentru acest eveniment special.
Ati vazut vreodata Outdoor-ul ca pe o “manea”, a publicitatii romanesti?! Ei bine, Dio Boaca, Managing Director Phoenix Media, asa il vede. De ce si cum a ajuns la aceasta concluzie puteti intelege din interviul pe care ni l-a acordat, din care lasam mai jos o mostra.
Va place Clujul, nu-i asa? Da, da, si noua. Pentru aceia dintre voi care nu sunt inca decisi, in acest sens, avem o campanie mica dar “sportiva”. Detalii in articol.
S-a vorbit mult despre teatru, luna trecuta, despre lipsa sustinerii acestui domeniu in comparatie cu altele ale societatii, despre situatia grava a numerosi salariati ai acestui domeniu, ramasi efectiv fara nicio sursa de venit sau perspective. Cristina Enescu face o radiografie a momentului.
Tot in Octombrie am stat de vorba cu Iuliana Floricica, co-fondator al companiei June Communications. Am intalnit o tanara femeie antreprenor, care desi a-ncercat experienta de multinationala, in Romania dar si in Europa, a plecat in urma cu doi ani pe drumul antreprenoriatului, deschizandu-si propria agentie.
Ne-a facut mare placere sa discutam cu Iuliana, iar interviul a decurs perfect, cu toate ca ne-a marturisit ca nu a oferit foarte multe, pana in prezent. O sa vedeti si voi ca Iuliana comunica atat incredere si rigurozitate, cat mai ales optimism.
Ati auzit ceva despre aplicatia Teamogy? Este vorba despre un tool cloud-based, care ajuta companiile sa aiba acces la informatii on-daily-basis, la un click distanta. Ajuta echipele din acea companie sa comunice, sa-si eficientizeze timpul. Este practic un tool de business, control management si colaborare intre membri echipei, intre departamente. Daca va tenteaza sa aflati mai multe, va recomandam sa parcurgeti interviul nostru cu Cristi Cucu, Country Manager Teamogy, Certified Partener pe Romania, si cu Irinel Ionescu, fondator AMPRO.
Traind aceasta perioada, in care indoiala e printre putinele lucruri sigure, am invatat cu totii ca e nevoie de multa incredere, ba chiar si de mult curaj, pentru a veni cu un mesaj neconfortabil. Cam asa spune Jerry Michalski, unul dintre acei pionieri ai tehnologiei, inclinati catre filozofie. El este fondatorul Open Global Mind, un proiect care ajuta oamenii sa ia decizii mai bune impreuna. Jerry a fost in primele randuri ale revolutiei tehnologice , pentru foarte multi ani, iar apoi consultant in domeniul inteligentei artificiale. Am avut placerea ca Jerry Michaski sa ne acorde un interviu.
Cand ati trecut prin Bacau ultima data? Noi am auzit ca arta e pusa la zid. Nu va dezvaluim mai mult, mai ales daca n-ati apucat deja sa vedeti articolul.
Pentru Isabella Nardini, a inventa inseamna abilitatea de a crea noul. Ea este responsabila pentru proiectarea experientei din spatele MESA, o metoda prin care oamenii isi pot pune in valoare potentialul pentru afaceri, in 5 zile. Inca din 2015 Isabella s-a dedicat pentru aducerea la viata a fiecarui detaliu, pentru o experienta unica de lucru, de la obiecte obisnuite, la ritualuri sensibile, ce garanteaza performanta profesionala. Interviul acordat in exclusivitate de Isabella Nardini il aveti aici.
Thomas Kolster e de parere ca merita sa intelegem ca e timpul sa construim poduri si nu sa ridicam ziduri. Asta va asiguram ca nu e vreun apropos la alegerile americane.
Dl. Kolster este un mare sustinator al ideii ca trebuie facute acele afaceri care pun oamenii si planeta pe primul loc. A fost consultant pentru companii din top Fortune 500 dar si pentru start-up-uri mici, guverne sau ONG-uri. Este fondatorul miscarii globale Goodvertising, care a inspirat o reorientare in advertising. Thomas Kolster este de asemenea autorul cartilor Goodvertising (2012), precum si al The Hero Trap (2020). Despre aceasta ultima lucrare si despre activitatea sa, ne-a vorbit in interviul acordat in exclusivitate Romanitei Oprea.
Ultimul interviu din Octombrie este cel pe care ni l-a acordat Mihnea Gheorghiu (Publicis Italy). “Creativii sunt facuti sa se adapteze. N-o sa fie usor, dar o sa fie exciting”, cam asa incurajeaza Mihnea creativii din industria noastra, relativ la perioada actuala.
Si-a inceput cariera in martie 2005 la una dintre cele mai prestigioase agentii de publicitate din Romania, Leo Burnett & Target, ca Junior Copywriter. Au urmat agentii din Romania, dar si din strainatate, precum GMP, La Despensa Madrid, Young & Rubicam, Dentsu si 360i in New York, iar de la inceputul lui 2013 a intrat in echipa Publicis. Initial Group Creative Director in Bucuresti, iar din februarie 2017 in cadrul Publicis Italia.
In acest moment, Mihnea Gheorghiu ocupa pozitia de Global Executive Creative Director, fiind unul dintre principalii artizani ai unor campanii globale foarte apreciate, pentru branduri importante precum Diesel si Heineken, dar si detinatorul multor premii de creatie.
Mihnea este o dovada la nivel international a creativitatii din publicitatea romaneasca, dar si a curajului de a patrunde pe piete consacrate si a demonstra ca se poate. Pe langa cariera sa in agentie, el a fost Vice Presedinte al Art Directors Club Romania, profesor la Miami Ad School Brooklyn si Madrid (in perioade diferite). Despre toate acestea si mai ales despre munca imensa din spate, intr-un interviu acordat in exclusivitate WeInvent.