Miron Radic, CEO Crama Liliac: ''Ne dorim ca participantii sa foloseasca arta pentru a scoate lucrurile importante la lumina si sa le dea puterea de a schimba lumea, prin propriile mijloace''

Miron Radic, CEO Crama Liliac: ''Ne dorim ca participantii sa foloseasca arta pentru a scoate lucrurile importante la lumina si sa le dea puterea de a schimba lumea, prin propriile mijloace''

E important ca printre toate lucrurile care ni se intampla in aceasta perioada sa facem loc si pentru bine si frumos. Doar asa ne putem extrage energia de a depasi supravietuirea si adaptarea la limita, sa reusim sa cream in continuare, sa ne inspiram unii pe altii. Asta face competitia young. LILIAC in fiecare an: brandul isi schimba eticheta pentru cel mai tânăr vin din gamă, oferind spatiu tinerilor creatori de a-si expune amprenta artistica si de a o face vizibila. In 2020, locul acesta de intalnire al tinerilor creatori este cu atat mai necesar. Tema abordată anul acesta de Crama Liliac este ''Humanity redesigned'': pana pe 10 noiembrie, participanții pot transforma invizibilul în vizibil prin înscrierea propunerii de design pentru recolta anului 2020 pe humanityredesigned.com. Concursul are deja o traditie de 8 editii si cauta idei noi, in afara "cutiilor industriei", pentru a intampina astfel un target nou, putin cautat pe piata vinurilor. 

Miron Radic, CEO Crama Liliac, povesteste despre singurul brand de vinuri care isi schimba eticheta anual pentru cel mai tanar vin din gama – young.LILIAC – si care comunica in mod direct cu milenialii si generatia Z, carora piata nu le ofera prea multe optiuni, dar si despre spiritul acestui concurs, bilantul celor opt editii si tema editiei de anul acesta, Humanity Redesigned. 

Designerii ar trebui sa indrazneasca sa gandeasca outside the box si sa nu caute inspiratie in etichetele de vin clasice.

Nu suntem o podgorie cu o istorie lunga in spate si nicio familie de viticultori de multe generatii. Suntem o echipa de oameni tineri care isi doresc sa schimbe ceva in aceasta industrie si sa inspire.   

La finalul articolului, doi castigatori ai concursului young.LILIAC – Bianca Tamasan si Alexandru Strujac - vorbesc despre inspiratia si procesul de creatie ale etichetelor premiate. Poate povestile lor vor inspira si alti creativi sa creeze propria versiune pentru 2020, sa transforme invizibilul in vizibibl, si sa schimbe lumea, prin propriile mijloace, pana pe 10 noiembrie. 

 

Pasiunea pentru vin si arta

Miron Radic: Avem doua pasiuni, la fel de importante. Prima este, bineinteles, vinul, iar cealalta este arta. Acum 8 ani ne doream o abordare diferita pentru a gasi noua eticheta young.LILIAC si pentru ca ne-a placut atat de tare procesul de desfasurare, am luat decizia sa organizam concursul in fiecare an pentru a le pune la dispozitie tinerilor creativi o platforma unde sa isi prezinte lucrarile si sa se faca remarcati.

Concursul a evoluat mult de-a lungul anilor, a devenit din ce in ce mai cunoscut si sunt multi oameni care abia asteapta sa vada noua eticheta. Ne adresam unui target foarte specific, tinerilor creativi, si ne dorim sa ii ajutam din ce in ce mai mult pentru a face primii pasi in cariera, nu doar sa creeze eticheta young.LILIAC. Cea mai mare surpriza in toti anii acestia a fost sa descoperim cat de multe abordari pot exista pentru aceeasi tema – au fost evidente trendurile fiecarui an si am putut observa cum s-au modificat gusturile de-a lungul timpului. 

 

Tema anului 2020

Miron Radic: Insight-ul a reiesit in urma brainstorming-ului pe care l-am avut impreuna cu echipa noastra de PR cand pe baza research-ului realizat pentru publicul tinta al competitiei - am observat schimbarea pe care anul 2020 a adus-o la nivel global, ajungand la concluzia, evidenta acum, despre trecerea offlinului in online. Cu toate aceste schimbari care se intampla in jurul nostru este important sa ramanem in continuare umani si tocmai de aceea abordarea din acest an este despre latura umana.  

Am pornit de la citatul renumitului arhitect Otto Wagner, cel care a influentat arhitectura moderna actuala a Vienei, in care afirma că ‘’arta este abilitatea artistilor de a transforma invizibilul in vizibil’’. Competitia young.LILIAC 2020 isi doreste sa le ofere artistilor puterea de care au nevoie pentru a schimba lumea, asa cum lucrarile arhitecturale Art Noveau ale lui Otto Wagner au schimbat capitala Austriei.

 

Mesajul brandului in 2020

Miron Radic: 2020 este raul care a scos la iveala binele din noi, pentru cei care au inteles schimbarea si mesajul. Si vrem ca acest “bine” sa fie vizibil. Asa cum arta este modul prin care invizibilul devine vizil, ne dorim ca participantii sa foloseasca arta pentru a scoate aceste lucruri la lumina si sa le dea puterea de a schimba lumea, prin propriile mijloace.

 

Ce ar trebui sa stie designerii participanti la competitie

Miron Radic: Ar trebui sa indrazneasca sa gandeasca outside the box si sa nu caute inspiratie in etichetele de vin clasice.

Eu ma uit peste toate propunerile dupa ce se incheie perioada de inscrieri. In primul rand, cautam ceva care sa atraga atentia la prima vedere, care iese in evidenta si ne ramane in minte chiar si dupa ce am vazut mai multe propuneri de etichete. Apoi analizam conceptul etichetei, ideea care se afla in spatele ei si cum rezultatul final va arata pe sticla. Principalul criteriu este ca eticheta trebuie sa se potriveasca spiritului young.LILIAC, sa reprezinte vinul din sticla si sa transmita un mesaj, povestea din spatele etichetei este la fel de importanta ca si creatia propriu-zisa.

 

O energie noua intr-o industrie traditionala

Miron Radic: Ne adresam iubitorilor de vin tineri, millennials, generatiei Z (evident, majori). Piata nu le ofera prea multe optiuni de vin potrivite lor si tocmai de aceea am creat young.LILIAC ca un brand pentru ei. Tonul este asa cum suntem si noi ca echipa, intr-o industrie inca traditionalista – tineri, non-conformisti, directi si puternici. Nu suntem o podgorie cu o istorie lunga in spate si nicio familie de viticultori de multe generatii. Suntem o echipa de oameni tineri care isi doresc sa schimbe ceva in aceasta industrie si sa inspire.   

 

In cautarea inspiratiei

Unde gasesc inspiratia creatorii, care sunt etapele creatiei, cum incepe procesul creativ? Punctul de pornire in design, documentarea, perspectiva asupra briefului sau intalnirea cu muza sunt istorii care merita date mai departe, pentru a inspira si pe ceilalti. Bianca Tămășan, câștigătoarea young.LILIAC 2014, Alexandru Strujac, câștigătorul young.LILIAC 2015 și young.LILIAC 2019, povestesc despre experienta acestui concurs. 

Bianca Tămășan: Procesul de creație a fost interesant și light, ca și young.Liliac - concursul s-a desfășurat la scurt timp după finalizarea masteratului de arhitectură și a fost ca o vacanță pentru mintea mea. Am pornit de la logo-ul brandului, pe care am încercat să-l reinterpretez pentru sticla young.

Mi-am dorit să creez o etichetă care să te surprindă, care încearcă să iasă din 2D, să nu fie ca o etichetă pe care o lipești ”plat” pe sticlă, ci să îți dea impresia unui obiect 3d, ca și cum eticheta ar fi fost împăturită înainte de aplicare rămânând vizibile urmele și denivelările acestei împăturiri.

Alexandru Strujac: La baza ideii/conceptului m-am inspirat din arta fotografica, in special din lucrarile artistului vizual Javier Martin. Am transpus diferitele pozitii din zborul liliacului pentru a da impresia ca eticheta este vie.

Am vrut sa exprim valorile brandului intr-un mod creativ/futurist.

 Bianca Tămășan: Brief-ul spunea că eticheta trebuia să exprime personalitatea vinului. Adică: young, fresh, light, fruity, crisp and easy-to-drink. Asta m-a inspirat să creez o etichetă ușor de înțeles, care să ofere sticlei un aer nou, de prospețime. 

Cred că, fără să intenționez în mod conștient, am urmărit ca eticheta să exprime într-o anumită măsură și personalitatea mea și astfel a primit o însușire arhitecturală. Geometria este peste tot în jurul nostru iar în arhitectură o folosim ca mijloc pentru a ne exprima viziunea; cred că eticheta creată scoate în evidență această interpretare personală, geometrică a brandului Liliac.

Alexandru Strujac: Personalitatea fiecarui vin in parte si tema principala: simplitatea. Provocarea a fost sa exprim in design personalitatea young.Liliac

Speram ca povestea celor doi castigatori sa constituie un impuls si pentru alti designeri de a participa in cadrul competitiei young.LILIAC. Grabiti inspiratia, cautati muza lui 2020: inscrierile se incheie pe 10 noiembrie

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related