Să începem cu o parafrazare a unui clasic încă în viață: ai n-ai timp, bagi proactive. Pentru că așa se joacă în advertising. Toată echipa în atac, cu mingi lungi și proiecte de perspectivă, dar și cu contra-atacuri construite din pase scurte, ca reacție a ce se întâmplă în jurul nostru. De aceea, nu am putut rata ocazia să sărbătorim promovarea în Liga I a echipei de suflet a tuturor arădenilor: UTA.
Alături de brandul care a susținut UTA mai bine de 5 ani, Pizza 5 Colțuri, am creat un mural, pe toată lungimea peretelui pizzeriei – un gest de celebrare a rezultatelor echipei, dar și a fanilor ei pentru că un meci în prima divizie merge perfect cu o pizza.
Muralul a fost realizat de artiștii locali Sabin Chintoan şi Cătălina Oproiu, iar odată finalizat lotul echipei UTA și-a lăsat semnătura. Avem și un scurt video ca dovadă.
Privind în retrospectivă nu doar la acest proiect, ci la toate meciurile pe care Hueman le-a avut în ultimii 6 ani, și pentru că iubim fotbalul, ne-am dat seama că cele două domenii au multe în comun. Mai exact 11 lucruri în comun. Ce coincidență! Iată-le în ordinea numerelor de pe tricou:
1. Pasiune. Nu o ai, nu o să joci prea mult și nici nu vei avea rezultate. Se simte lipsa de pasiune de la cât de pregătit intri pe teren sau într-o prezentare, până la cât de deschis ești la pasele de idei cu colegii.
2. Perseverența. Merge mână în mână cu pasiunea. Împreună fac o combinație letală. Unii o numesc încăpățânarea de a da ce e mai bun, din nou și din nou și din nou. Meci după meci. Atunci când te vede clientul și, în special, atunci când nu te vede.
3. Echipa. Ca să funcționeze treaba, fiecare poziție din echipă trebuie să fie ocupată. O echipă incompletă pentru prea mult timp va pierde meciuri (sau clienți) pentru că va pune presiune și va cere de la atacanți să performeze ca portari sau vice-versa.
4. Apropo de echipă, performanța fiecărui jucător este importantă. Când unul nu își face bine treaba pe teren suferă toată echipa, indiferent cât de tare trag ceilalți. Rezultatul depinde de cât de bine joacă fiecare.
5. Și pentru că joci așa cum te antrenezi, este important ca în agenție să nu fie doar execuție, ci și timp pentru dezvoltare, îmbunătățirea skill-urilor, antrenamente dedicate pentru abilitățile fiecărui jucător.
6. Transferurile. Sunt inevitabile. Jucătorii buni sunt căutați mereu de agențiile care joacă în cupele europene. Fluxul de personal este inevitabil de la o agenție la alta, dar dacă creezi o cultură, dacă mereu ești în căutarea talentelor locale, nedescoperite, poți să minimizezi rata de transfer.
7. Champions League. Are diverse nume. Pentru unii poartă nume de festivaluri: Cannes, Eurobest, Drum, D&AD, Clio etc. Pentru alții nume de branduri internaționale, clienți globali și conturi regionale. Dar nu le poți avea pe niciunele dacă nu știi să faci rai din ce ai. Să îți crești clienții și să crești alături de ei. Meci după meci, proiect cu proiect.
8. Mentalitatea. Fii mereu calm, cu capul pe umeri. Unele proiecte se dovedesc mai dificile, altele nu ajung să fie implementate cum ți-ai dorit, cum ai plănuit. Te adaptezi, continui jocul. Indiferent dacă o dai de gard sau câștigi campionatul, rămâi cu picioarele pe pământ. Profesionalismul și calmul sunt aliații tăi pe termen lung.
9. Ca-n fotbal, dacă mai e nevoie să menționăm, și-n publicitate există reguli. Atât că ele sunt dictate de piață. Chiar dacă jocul nu se schimbă, strategia și tactica trebuie să țină cont de consumator – un fel de FRF care taxează orice neregulă. Simplu, nu?
10. Jocul de pase. Schimbul de idei. Comunicarea. O echipă care nu este obișnuită să joace împreună se va încurca, va rata oportunități și va stagna. Se va bate la retrogradare.
11. Cea mai bună apărare este atacul. Proactive, pitch-urile îți asigură meciurile următoare. În advertising, agenția care joacă doar defensiv, doar execuțional și reactiv, nu va progresa și nu are șanse de succes.
Știm că le știți pe toate astea. Dar e bine să ne amintim din când în când cât de fain poate fi jocul acesta al advertisingului, cu sau fără premii, cu sau fără campionate. Când există pasiune și mentalitatea corectă și clienți care își doresc victorii în portofoliu și alte câteva elemente care să le completeze pe cele două, jocul devine infinit mai frumos.
Dacă doriți să jucăm în aceeași echipă, ne găsiți aici.
Dacă vreți să vedeți cine joacă mai bine FIFA, ne vedem la Cupa Agențiilor la Gaming. Sau în pitchuri.
Succes.