[Netul salbatic] Marilu Dobrescu: Practic, influencerul este un canal de comunicare, dar diferit față de orice a cunoscut media până acum

[Netul salbatic] Marilu Dobrescu: Practic, influencerul este un canal de comunicare, dar diferit față de orice a cunoscut media până acum

”Viața mea m-a inspirat să încep să fac ceva pe internet”, spunea Marilu Dobrescu într-un podcast recent. Contentul e strâns legat de ce înseamnă viața ei, la care a avut mai mult timp să reflecteze în perioada de lockdown. A început aventura în online cam pe la 18 ani, iar acum la 21, are deja câteva concluzii despre popularitatea online, responsabilitate și capriciile audienței. 

Noi am discutat cu ea despre apetitul creatorilor de conținut pentru abordarea unor anumite tipuri de subiecte, care poate nu împacă pe toată lumea. La o simplă privire pe canalul ei de YouTube, se observa că ține să împărtășească cu comunitatea sa și opiniile mai puțin populare. 

”Chiar dacă ai o comunitate a ta, nu ai totuși o legătură directă cu oamenii care te urmăresc online. Nu știi ce credințe au, ce prejudecăți și așa mai departe, deci nu știi exact ce poate sa urmeze după ce primesc o informație/părere.”

În rândurile următoare, Marilu Dobrescu explică mai bine argumentele ei pentru un mediu online mai curat. 

 

Comunitatea influencerilor din România

Secolul 21 cu siguranță că vine cu oportunitatea de a ne cultiva și extinde orizonturile creative în mai multe direcții. Pe măsură ce tehnologia avansează, aceste direcții pot căpăta forme diverse. Comunitatea influencerilor online din Romania a început să prindă viață relativ recent, totuși (față de SUA, spre exemplu), și observ că este într-o continuă evoluție și schimbare. Nu oricine poate să țină în frâu o comunitate de followers, de aceea vom vedea cine va rămâne pe poziții odată cu trecerea timpului. Longevitatea unui creator de conținut online este de apreciat! Dar e importantă și autenticitatea, consecvența și calitatea conținutului acestuia.

 

Responsabilitatea unui influencer

Aici fiecare creator decide pentru el, în funcție de tipul de content care este creat, publicul țintă la care ajunge informația etc. În cazul meu, având un public între 18 și 35 de ani, simt o anumită responsabilitate care se împletește cu simțul etic față de ceea ce creez și ceea ce transmit.

 

Lipsa subiectelor ”grele”

Subiectele grele sunt de cele mai multe ori evitate din conversație deoarece există această regulă nescrisă: sa nu ofensezi în vreun fel publicul. Chiar dacă ai o comunitate a ta, nu ai totuși o legătură directă cu oamenii care te urmăresc online. Nu știi ce credințe au, ce prejudecăți și așa mai departe, deci nu știi exact ce poate sa urmeze după ce primesc o informație/părere. Eu, însă, prefer să nu respect această “regulă” și să mă exprim liber ori de câte ori am ocazia.

 

Relația dintre influenceri și branduri

O relație care încă este în construcție pentru unii, pentru alții care se continuă de ani buni. Totul funcționează bine atât timp cât vin eforturi din ambele părți: comunicare, corectitudine, consecvență și, foarte important, încredere. Piața încă e într-o continuă dezvoltare și ești nevoit să ții pasul - ceva ce vine natural după o perioadă. 

 

Responsabilitatea brandurilor

Responsabilitatea brandurilor ar trebui sa fie în primul rând față de potențialii clienți. Practic, influencerul este un canal de comunicare, dar diferit fata de orice a cunoscut Media pănă acum. Ai un om care inspira încredere și solidaritate în fața publicului, așadar produsul promovat trebuie să fie la nivelul așteptărilor acestuia, așteptări create în funcție de informația transmisă de creator. Calitatea venită din ambele părți este un atu. 

 

Semnalarea conținutului sponsored 

Lucrez cu branduri de aproximativ 3 ani și jumătate și am ținut ca de fiecare dată să menționez fiecare reclamă ca fiind conținut sponsorizat. Fie prin hashtaguri #ad, fie am spus explicit despre asta, etc. Am și publicat clipuri despre ce înseamnă să fii creator de conținut și să faci reclame. Așadar sunt 100% PENTRU transparență în fața publicului tău.

 

Un mediu online mai curat

Într-un cod etic pentru influenceri aș pune accentul pe calitate și transparență. La momentul actual urmăresc foarte puține persoane din România, tocmai pentru că mulți ori se pierd pe drum, ori nu mai rezonez cu nimic din ceea ce sunt acum pentru ca se simte lipsa de interes și setea de faimă.

 

Reglementări

Deși nu cred ca se vor impune prea curând reglementari în universul influencerilor, aș pune problema la partea de moralitate. Acel conținut care are un limbaj mai explicit, de exemplu, să poată să fie accesat doar de adulți. Nu sa fie complet interzis, în cazul în care nu vorbim de încălcarea legii, desigur, dar limitat accesul către acesta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related