Dam sens provocand creatorii sa reactioneze la lumea inconjuratoare. Asta e mereu un plan bun. Asa s-a intamplat si la A New Now" Design Challenge by George: creatori din toate domeniile, de la designeri grafici la fotografi sau pictori, au incercat sa dea sensuri noi lui 2020 si sa le imprime in ceea ce a devenit simbolul acestei perioade, masca. Peste 200 de creatii au fost inscrise in competitie. Si dintre ele, publicul si juriul le-au ales pe cele mai bune. Noi vorbim in randurile de mai jos cu creatorii lor despre experienta competitiei, mesajele pe care au vrut sa le transmita prin designurile lor si cum poate, pana la o urma, o masca sa schimbe perspectiva asupra situatiei ciudate la care ne adaptam cu totii.
Andrea Voiculescu, Mihai Stoica, Gabriel Robu si Alexandra Costea, castigatorii locurilor 1, 2, 3 si 4, arata cum putem gasi momente speciale si in perioade de criza si in ce fel o masca speciala ne poate schimba ziua in mai bine.
Experiența ”A New Now" Design Challenge by George
Andrea Voiculescu: Consider ca existența concursului ”A New Now" Design Challenge by George reprezinta un eveniment valoros la nivel national, ce a adus laolalta oameni creativi diversi din Romania, ce au simtit nevoia sa exprime pe suprafata simbolului acestei pandemii – masca - ceea ce simt sau poate cum/cu ce se identifica in aceasta perioada dificila. Tocmai acum cand toata lumea este retrasa in case, cred ca este foarte important sa mentinem creativitatea la un nivel ridicat, iar acest concurs ne-a oferit o platforma si o cauza potrivita pentru a face acest lucru. Am simtit numai incantare si entuziasm participand la acest design challenge, desi strict din interiorul micului meu birou de acasa, dar avand ocazia de a ma afla intr-o multime virtuala alaturi de alti 215 participanti.
Concursul s-a dovedit a fi o competiție serioasa, destul de dificila, fiind inscrise destul de multe lucrari pe care le-am considerat interesante, inovative si de apreciat. Pe langa creatiile castigatoare, am fost personal placut impresionata de lucrarile “No Signal”, “Before&After”, “It's just a matter of time” si “Layers” si doresc sa ii felicit astfel pe autori pentru ideile lor si pentru viziunea lor artistica mai iesita din comun. De asemenea ii felicit si pe restul concurentilor si doresc sa ii incurajez sa isi urmeze flow-ul creativ, in orice directie i-ar duce.
Acest concurs a fost o ocazie extraordinară de a observa reactiile romanilor fata de aceasta pandemie si piesele creative ce pot rezulta totusi dintr-un lucru in prima instanta negativ. Majoritatea lucrarilor au avut un aer extrem de pozivit si au reflectat in mod suprinzator de divers interpretarile acestui eveniment, nevoile si punctele de sprijin ale oamenilor in aceste timpuri. Acest lucru ma incanta foarte mult si imi da speranta ca vom putea trece impreuna de aceasta etapa grea.
Mihai Stoica: E prima oară cand câștig ceva la un concurs din ăsta, deci aș zice ca a meritat overall :)). Mi se pare foarte de apreciat că au ieșit în top lucrări cu voturi puține. Adică știu cum sună asta, uite-l și p-ăsta cum laudă organizarea după ce a ieșit el bine, dar spamul cu voturi e elefantul neadresat din camera concursurilor de design și unul din motivele pentru care mulți oameni nu se bagă. Deci kudos juriului, sper să fiți un standard și pentru alții :). Și mulțumesc, evident.
Mi-a plăcut lucrarea câștigătoarei Andrea Voiculescu, mi se pare că există o viziune acolo, un concept nice, un stil coerent, n-are nevoie de detalii și brizbrizuri ca să facă designul să funcționeze.
Îmi place și asta de la Răzvan Dumitru (care btw e un ilustrator foarte mișto, check him out), funcționează ca obiect vestimentar, paletă de culori nice, design solid overall.
Și asta de la Tatiana Grigorescu, am mai văzut tipologia asta de compoziție printre lucrări, dar asta e by far cea mai echilibrată, are culori mișto, e pe brief, I like it.
Dacă ar fi să-mi dau sincer cu părerea și să nu zic truisme și politețuri ca la interviurile cu antrenori de fotbal, aș zice că au fost cazuri de idei foarte drăguțe care s-au pierdut undeva în partea de execuție. Parcă nu s-a dat suficient cu dalta. Ăsta e un caz, un altul ar fi lucrările care au încercat prea mult să fie un produs branduit George și prea puțin să fie un exercițiu sincer și personal de design sau ilustrație.
Gabriel Robu: Am observat ca au fost foarte multe lucrari inscrise, peste 200, multe dintre ele foarte bune. A fost un interes general foarte mare legat de subiect. Chiar asteptam un astfel de concurs, iar voi ati fost platforma perfecta pentru el. Per total, concureta stransa, interes ridicat, idei bune si o la fel de buna promovare pentru masca, atat ca obiect de protectie dar si ca un statement al vremurilor actuale.
Locul 1 si 2 mi-au placut, ambele cu stiluri diferite dar in aceeasi rezonanta cu ideea cautata de organizatori. As mai mentiona Glass Planet, Layers, Colorful Now si Beyond Connection. Iar atmosfera a fost... spectaculoasa! Sincer nu ma asteptam la acest "festival" de idei si abordari artistice.
Alexandra Costea: Experienta ”A New Now" Design Challenge by George a fost una interesanta, plina de diferite emotii. Timp de aproape o luna ma tot uitam la noile lucrari ce sunt inscrise, iar acestea incepeau sa fie tot mai colorate, pline de veselie si mesaje la care nici nu m-as fi gandit atunci cand am vazut pentru prima oara concursul. Mi s-a parut o competitie ce a stimulat si a incercat sa adune toate nevoile oamenilor si dorintele lor pe timp de pandemie, avand o tema complexa. E greu sa descrii o lume noua, o lume pe care abia o cunosti in cateva imagini si cumva, devine si mai greu sa faci o lucrare pornind de la aceasta lume.
Am vazut lucrari diverse, unele realizate minimal, altele complexe, altele chiar reinterpretari ale unor opere consacrate. Multe din ele incurajau oamenii sa nu isi piarda speranta, altele ii incurajau sa lege din nou conexiuni, ceea ce mi s-a parut superb. Cred ca am vazut si o lucrare ce aborda tema poluarii, lucru care din nou, m-a uimit putin. Au fost cateva care mi-au placut si se remarcau prin ilustratii frumos facute ce transmiteau un mesaj puternic. Foarte multe lucrari erau optimiste si incurajau oamenii sa ramana veseli, plini de culoare si speranta, lucru care este foarte important.
Cum schimbă o mască perspectiva
Andrea Voiculescu: Pe parcursul ultimei perioade ne-am pierdut la nivel individual multe drepturi si modalitati de a ne hrani sufleteste – dreptul de a circula liber, de interactiona cu prieteni, de a ne vedea familia, de a iesi in parcuri si restaurante, de a calatori, in anumite cazuri chiar si de a munci si mai ales posibilitatea de a ne exprima asa cum ne-am dori. Am sacrificat toate acestea pentru binele nostru si al celor din jur, am invatat sa supravietuim altfel, atat material cat si emotional, sa zambim cu ochii, sa gesticulam mai mult si poate am gasit modalitati noi de a ne exterioriza personalitatea. Astfel consider ca si masca poate deveni un accesoriu al personalitatii noastre; un simbol nu doar al impactului suferit in urma acestui eveniment tulburator, dar si un simbol reprezentativ al sinelui nostru.
Masca a devenit o noua posibilitate de a ne recunoaste pe strada, in absenta trasaturilor faciale, putand sa reprezinte mai mult decat un semn de solidaritate, ci unul de incurajare si in contrast cu noul comportament introvert, o afisare extroverta a fiecaruia in parte prin personalizarea acesteia.
Mihai Stoica: Fiind art director, cred cumva prin definiție că frumusețea vizuală e importantă în modul cum percepem lucrurile. Și simplul act de a desena pe ceva îmbunătățește situația. De exemplu, există trendul ăsta printre orașele dominate de blocuri să facă murale mari pe ele ca să rupă marea de gri și bej. Și funcționează.
La fel și cu masca, măștile alea albastre de unică folosință sunt un simbol negativ, te duc cu gândul la boală, la spital, e normal să fie într-o oarecare măsură neplăcut să le porți. Când ai o mască personalizată, ea devine un accesoriu, o asortezi la outfit, te întreabă lumea de unde o ai, e ca și cum ai avea o șapcă sau o borsetă sau niște ochelari de soare șmecheri. Te ajută să te exprimi, nu doar să te protejezi.
Gabriel Robu: In contextul actual, da. Traim vremuri paradoxale. Din ce in ce mai mult simtim amenintarea uniformizarii, iar aceste aparent mici lucruri intaresc sentimentul de responsabilitate colectiva, cu o personalizare a fiecaruia, in functie de ce si cum simte.
Alexandra Costea: Cred ca daca lumea continua in acest mod, iar purtarea unei masti ajunge sa fie implementata pe un termen lung - ceea ce in anumite domenii mi se pare o idee foarte buna - oamenii o sa ajunga sa cada intr-o monotonie stupida, plina de alb si albastru, lucru care i-ar putea descuraja si intrista, poate chiar irita. Ma gandesc ca atunci cand exista masti personalizate, acestea vin cu o culoare in plus, poate un text, o fraza, o speranta, iar atunci formeaza un mic zambet pe fata privitorului. Ele ar putea inveseli lumea, ar putea incuraja tot mai multi oameni, artisti sa iasa din monotonie si sa dea nastere unor noi masti, iar asa, lumea ar putea avea o noua perspectiva asupra situatiei.
Mesajul măștii tale
Andrea Voiculescu: Designul mastii mele “Folclor Urban” a pornit de la un simbol adus de la sate - masca traditionala romaneasca - adaptat stilului contemporan urban, astfel devenind un motiv ce poate fi purtat de romanii de toate varstele si de pretutindeni, unindu-ne in aceasta perioada dificila sub acelasi set de valori. De altfel romanii norocosi, ce inca au avut posibilitatea pe parcusul ultimelor luni de a calatori, au fost mai degraba “fortati” de a redescoperi Romania cu toate atractiile sale cu adevarat frumoase si unice si de a se intoarce oarecum la origini, la traditie, la munti si la sate.
Astfel prin lucrarea mea doresc sa incurajez pretuirea teritoriului nostru romanesc si sa ne bucuram cat se poate de el si de micile momente de fericire pe care ni le poate oferi. Putem gasi aceste momente deosebite si in perioada cea mai intunecata a vietii noastre si doresc atat prin motivul mastii romanesti cat si prin cromatica puternica folosita sa atrag atentia la ce e al nostru – tara noastra fermecatoare, traditia noastra frumoasa, dar si atitudinea si energia noastra de bunavoie si chef, ce ne poate ajuta sa depasim obstacolele acestei pandemii.
Voi urmari cu mare curiozitata si entuziasm rezultatele acestei competiții si ale creatiei mele, sperand ca va avea influenta dorita.
Mihai Stoica: În afară de "masca poate fi ceva frumos" ar mai fi o chestie, dar nu știu dacă e suficient un desen cute pe o mască pentru genul ăsta de mesaj. Mi-ar plăcea ca oamenii să înțeleagă ca e nevoie de un pic de efort în plus. Adică da, e aiurea că trebuie să ne schimbăm din obiceiuri, e aiurea că trebuie să ascultăm sfaturile unui stat în care n-avem încredere, e aiurea că trebuie să anulăm planuri și să pierdem bani.
Dar cred că e sănătos să acceptăm că e o situație fără precedent, sunt probleme economice și sociale peste tot. Deci poate ar fi un moment bun să luăm o pauză de la programul obișnuit de plânsete și nemulțumiri și să vedem cum putem să ne adaptăm. Că indiferent de cât de întortocheată e viața, noi tot trebuie să fim activi, trebuie să ne vedem prietenii, trebuie să întreținem niște pasiuni, trebuie să avem o viață sustenabilă dpdv economic și emoțional. Deci dacă tot avem lămâi, hai să vedem ce facem cu limonada aia înainte să comentăm subiecte la care oricum nu ne pricepem și să avem atitudinea aia tipică de victime.
Gabriel Robu: As vrea sa-i indem sa-si intareasca responsabilitatea sociala prin purtarea mastii, dar in acelasi timp, ii indem sa traiasca in continuare, in ciuda acestei situatii fara precedent. Traim vremuri extraordinare cu schimbari majore care se petrec de la o zi la alta. Si ar fi pacat sa nu profitam de "acum".
Alexandra Costea: Mesajul pe care vreau sa il transmita masca mea, atat purtatorului cat si celor din jur, este unul simplu: pastrati distanta fizic, dar nu va departati de persoanele la care tineti.
Am vrut ca masca sa aiba un design usor digerabil, fara culori, un design ce sa inspire oamenilor simplitate, iar mesajul sa poata fi citit cu usurinta.
George
George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.
Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunității creative IQads, obținând sute de rezolvări creative, mii de interacțiuni și sute de mii reach.
Brandurile obțin soluții pe care le pot implementa și conținut branded pe care îl pot folosi în social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat și derulat zeci de competiții creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustrații etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timișoreana, Ursus), Honda România (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.
Comentarii