[Netul salbatic] Iulia Albu: Nu mai este suficient să fii un nobody care pozează sexy. Brandurile pun din ce în ce mai des accentul pe discurs

[Netul salbatic] Iulia Albu: Nu mai este suficient să fii un nobody care pozează sexy. Brandurile pun din ce în ce mai des accentul pe discurs

Brandurile pun din ce în ce mai des accentul pe discurs și substanță, observă Iulia Albu, expert fashion și antreprenor, iar zona cea mai solicitată este cea de micro-influencers, în special influencerii de nișă. În general, agențiile au contribuit la îmbunătățirea relațiilor dintre influenceri și branduri, iar totul pleacă de la tratarea cu seriozitate a briefului, din ambele părți. În privința abordării subiectelor delicate, precum educația sau discriminarea, lucrurile se rezumă la simple alegeri:

”Subiectele acestea radicalizează publicul, deci, automat, influencerul își asumă o creștere mai lentă și un public mai puțin main-stream. Pe de altă parte, avem influenceri care vorbesc dincolo de o campanie, însă o fac din automatism, pentru că este trending.”

Povestim în continuare cu Iulia, despre paradigma influencer-marketingului românesc, semnalarea conținutului sponsored și guideline-uri pentru un mediu online mai curat.

 

Comunitatea influencerilor

Comunitatea influencerilor în Romania este una... pestriță. Nu tot ce este trending este relevant, așa cum cum numărul de like-uri nu se traduce mereu în ROI pentru client. Încă suntem în punctul în care unii își cumpără followeri pentru a mima relevanța în online. 

 

Responsabilitatea unui influencer

Influencerul nu este și nu trebuie să fie privit ca un expert în toate domeniile pe care le endorsează. Nu trebuie să fii medic pentru a recomanda suplimente disponibile fără rețetă, sau makeup artist pentru a promova produse cosmetice de brand. Însă, nu poți recomanda dentiști ca medici esteticieni și nici promova branduri de mașini dacă tu nu ai carnet. 

 

Lipsa subiectelor ”grele”

Lipsesc pentru ca nu vând. Și pentru că sunt, așa cum spuneai, “grele”. Subiectele acestea radicalizează publicul, deci, automat, influencerul își asumă o creștere mai lenta și un public mai puțin main-stream. Pe de altă parte, avem influenceri care vorbesc dincolo de o campanie, însă o fac din automatism, pentru că este trending. Și aici singura variantă este să mergi cu turma. Cu cât comunicarea este mai superficială, cu atât mai “bine”. Nu renunți nici la popularitate, nu îți asumi nici fluctuații în cifre. Toate bune și frumoase atâta timp cât cantitatea este regula de bază. 20 de postări pe săptaămână x 500 euro fac mai mult decât una de 4K. Nu este rău dacă ai 17 ani și “vinzi” chipsuri, dar devine problematic după 25 când publicul îți cere și altceva.

 

Relațiile cu brandurile

În acest moment lucrurile s-au mai sedimentat. Comunicarea nu mai este fracturată, iar între brand și influencer există de obicei Agenția care intermediază campania. Se lucrează după brief, nu după ureche, iar rezultatele fiecărei campanii sunt comunicate transparent, de obicei. În acest moment, observ o orientare preponderent spre zona de micro-influencers și, ca excepție, spre influencerii de nișă. Nu mai este suficient să fii un nobody care pozează sexy. Brandurile pun din ce în ce mai des accentul pe discurs și substanță.

 

Responsabilitățile brandurilor

Este inimaginabil că unii clienți încă nu lucrează în sistem de briefing, un brand nu trebuie niciodată comunicat așa cum consideră influencerul, fără acordul prealabil al brandului. Însă asta se întâmpla în cazuri izolate, nu orice firmă de apartament este un... brand.

 

Semnalarea conținutului sponsored

Contentul sponsorizat trebuie semnalat întotdeauna. O poți face prin adăugarea hashtagului “#ad”, prin funcția “paid partnership” (Facebook și Instagram), sau prin menționarea acestui fapt în textul postării. 

 

Un mediu online mai curat

În primul rând, publicul trebuie să fie informat asupra relației dintre brand și influencer. Este o colaborare plătită? Este o recenzie sponsorizată? Este o colaborare conjuncturală pentru atragerea de followeri pe ambele conturi?

În al doilea rând, ar fi utilă o triere mai eficientă din perspectiva discursului. Vezi situația “Colo” și întârzierea cu care a fost tratat subiectul. Nu este un demers ușor, însă este realizabil.

 

Reglementări

Ar fi interesant să încerc să redactez un proiect de lege pe acest subiect. Uite, mă voi gândi la asta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related