Nu trebuie să fii la o facultate de psihologie ca să înțelegi că limitarea exprimării emoțiilor prin expresii faciale ne înstrăinează. Dar Ștefana Maxim studiază psihologia la Cluj, și pentru că o pasionează și graphic design-ul, s-a gândit să propună o rezolvare simbolică pentru astfel de contexte sociale, prin participarea la "A New Now" Design Challenge by George cu designul măștii ”Emotions”. În plus, s-a înscris și cu lucrarea dedicată rețelelor sociale, denumită ”Technology Brings Us Together”.
”Tehnologia a avut mereu rolul de a facilita comunicarea dintre oameni, însă acum mi se pare că a îndeplinit un rol mult mai important, și anume de a ajuta lumea să evolueze și să nu se detașeze complet de activitățile de zi cu zi, de locul de muncă, școală, liceu sau facultate.”
Ștefana vede în masca și un simbol al responsabilității și al dorinței de schimbare în bine. Citiți povestea ei mai jos și nu uitați că azi e ultima zi în care puteți vota masca lui 2020. Așteptăm voturile voastre.
Background
Sunt Ștefana, am 19 ani, sunt din Botoșani și sunt studentă în anul II la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din Cluj-Napoca. De 2 ani am început să explorez mai mult partea de grafică și fotografie, pe care mi-a inspirat-o fratele meu, și care s-a prins destul de repede de mine. Chiar dacă sunt puțin stângace, îmi place foarte mult să încerc lucruri noi și să accept provocări care știu că mă ajută să mă dezvolt.
Odată cu începerea facultății, am intrat și în Asociația Studenților Psihologi din România (ASPR), care m-a ajutat și mă ajută în continuare să evoluez, să învăț să comunic și să lucrez eficient cu persoanele din jurul meu, un aspect foarte important în domeniul pentru care mă pregătesc. În același timp, facând parte din departamentul PR al acestei asociații, am rămas în strânsă legătură cu acest hobby și am experimentat cum funcționează procesul de creație prin colaborare și lucru în echipă.
"A New Now" Design Challenge by George
Am auzit de această competiție de la fratele meu, și mi s-a părut din prima o provocare interesantă, pe care merită să o încerc. M-a atras foarte mult ideea de a crea un design de mască, mai ales că aceasta a devenit ca o piesă vestimentară obligatorie pentru toată lumea, și ar trebui să spună o poveste.
Am ajuns într-un punct în care se pune din ce în ce mai mult accent pe felul în care arată masca și ceea ce exprimă, dincolo de necesitatea ei, și sunt de părere că o mască ce transmite un mesaj sau conține culori și elemente inedite iți poate schimba complet perspectiva în momentul în care o porți.
Așa că nu am stat prea mult pe gânduri și am hotărât să mă înscriu, cu speranța că poate reușesc să ajung la oameni cu mesajul meu. Am pornit cu gândul de a expune ce înseamnă de fapt “A New Now”, atât pentru mine cât și pentru cei din jur.
În realizarea primului design, “Emotions”, am plecat de la ideea că odată cu purtarea măștilor, nu mai putem vedea ce simt oamenii din jurul nostru, dacă zâmbesc, dacă sunt triști, și atunci m-am gândit că ar fi interesant să realizez un concept de mască ce poate afișa ca pe un ecran ce emoție se ascunde dincolo de ea, asemenea unui soft inteligent.
Ideea din spatele celui de-al doilea design, “Technology Brings Us Together”, este legată de felul în care ne-a legat tehnologia în perioada pandemiei. Aceasta a avut mereu rolul de a facilita comunicarea dintre oameni, însă acum mi se pare că a îndeplinit un rol mult mai important, și anume de a ajuta lumea să evolueze și să nu se detașeze complet de activitățile de zi cu zi, de locul de muncă, școală, liceu sau facultate.
Tehnologia ne-a ajutat să nu mai stăm pe loc și să continuăm să ne dezvoltăm, aducându-ne mai aproape de lumea exterioară, care nu ne-a mai fost atât de accesibilă și de persoanele dragi nouă, formând un fel de conexiune între noi, pentru a ne ajuta unii pe alții să depășim această perioadă împreună și să rămânem în același timp în siguranță.
Brieful
Mi-a atras atenția ideea că “masca este amprenta noului prezent” și o putem transforma într-un mesaj al conexiunii sociale. Acum 6 luni am fost nevoiți să adoptăm un comportament pe care mulți dintre noi îl consideram ciudat sau anormal, cu care a trebuit să ne obișnuim pentru a ne proteja pe noi și pe cei din jurul nostru.
De atunci am evoluat mult, iar dacă înainte priveam masca doar ca pe o necesitate, acum am ajuns în punctul în care ne dorim măști mai colorate, mai pline de viață, care să transmită un mesaj, pentru că dincolo de faptul că ne protejează, acestea sunt un simbol al acestui an, al responsabilității și al dorinței de schimbare în bine.
Provocări
În realizarea lucrărilor mi s-a părut puțin dificil să creez ceva care să transmită exact ceea ce îmi doresc, care să fie cât mai expresiv, și ca mesajul să fie înțeles și de restul persoanelor. În același timp am vrut ca oamenii să se regăsească în aceste design-uri, să rezoneze cât mai mult cu ele, astfel încât să își dorească să poarte o asemenea mască în viața de zi cu zi, și mi s-a părut greu să îmi imaginez ce fel de design ar exprima cât mai bine ideea de “A New Now” pentru cât mai multe persoane.
Ce le transmiți juraților
Îmi doresc să ajungă cât mai bine la ei ideea din spatele lucrărilor mele și să reușesc să le stârnesc măcar puțin curiozitatea de a se opri asupra lor din numeroasele lucrări postate.
Ce ai vrea să știe publicul
Aș vrea ca publicul să vadă în propunerile mele ceva care să îi inspire și să le transmită ideea că masca este mai mult decât un obiect monoton și obligatoriu și o pot privi ca pe ceva prin care pot să se exprime și pot să comunice cu cei din jur.
Lucrarea “Emotions” aș vrea să le deschidă imaginația, să se gândească la faptul că poate chiar e posibil să existe o mască ce le permite să vadă ce simt cei din jur, și să le transmită ideea că deși suntem acoperiți de măști, încă putem empatiza cu emoțiile celorlalți.
În lucrarea “Technology Brings Us Together” aș vrea ca oamenii să vadă că încă suntem conectați prin tehnologie și că ea este cea care ne-a ajutat să trecem mai ușor prin această perioadă, devenind la rândul ei un simbol al pandemiei.
Tu și masca
Prima dată când am făcut cunoștință cu masca a fost în luna martie, când a început totul. Îmi amintesc și acum că eram foarte speriată de tot ce se întâmplă, pentru că tocmai ce venisem acasă de la Cluj cu gândul că voi sta doar două săptamani și că apoi totul va reveni la normal și mă voi întoarce la facultate, însă nu a fost deloc așa.
Prima mea experiență cu masca pot spune că a fost ciudată, nu îmi era deloc comod să o port, mi se părea că e ceva în plus. Mi-a luat mult să mă obișnuiesc cu ea, și cu faptul că trebuie să o am mereu cu mine, iar după multe dăți în care ieșeam din casă și mă întorceam imediat înapoi pentru că “Iar mi-am uitat masca!”, acum pot spune că s-a prins de mine acest obicei.
Am mereu o mască la îndemână și o folosesc ori de câte ori este nevoie, în spații închise sau în locurile aglomerate. Prefer să port mai mult măști reutilizabile, din material textil, care să fie eventual colorate, pentru că mi se par mai putin monotone și în același timp, mă fac să le port cu mai mare drag.
Masca - simbol pentru 2020
Masca spune despre acest an că a fost unul cu totul și cu totul diferit și că, deși este un an greu, ne-a ajutat să învățăm ceva din această experiență, ne-a ajutat să fim mai precauți, mai responsabili, să acordăm mai multă atenție lucrurilor simple și firești, dar care nu erau de multe ori luate în serios, să apreciem altfel viața și faptul că suntem sănătoși.
Acest simbol al anului ne-a schimbat perspectiva, ne-a făcut să privim toată situația ca pe ceva ce putem depăși împreună, și ne-a arătat că prin purtarea măștii demonstrăm că suntem oameni asumați, că ne pasă de noi și de cei din jur și că putem schimba ceva.
Azi e ultima zi de vot în cadrul competiției A New Now" Design Challenge by George.
Vezi designurile propuse si voteaza-le pe cele care te-au impresionat.
George
George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.
Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.