Sa zicem ca esti Bianca Adam si ai pornit intr-un treasure hunt prin oras. Daca ai nevoie de un siret portocaliu de la un trecator, primesti un siret portocaliu. Sa zicem ca esti Smiley si esti in acelasi treasure hunt, in cealalta parte a orasului; intri intr-un chiosc la intamplare si cauti un anumit obiect din joc, iar vanzatorul te intreaba din prima: pentru Bianca, nu? Atunci, stii ca faci parte din viata urmaritorilor tai. Pentru Bianca, reprezentata de agentia digitala HIT, asta se traduce astfel:
“Datoria mea de om e sa fiu cea mai buna versiune a mea. Datoria mea de influencer e sa arat asta publicului in fiecare zi.”
Intamplarile de mai sus fac parte din seria creata de vloggerita “Vanatoarea de obiecte”, ajunsa acum la episodul #15. Ar fi interesant de comparat influencer-marketingul nostru cu un treasure hunt. Cine ar fi in joc doar pentru like-uri si cine pentru comunitati? Intrebarea e deopotriva pentru influenceri si branduri. Iata parerile Biancai.
Comunitatea influencerilor
In ciuda divergentelor din ultimii ani, evolutia e una pozitiva in YouTube-ul românesc. Au ramas in peisaj formatori de opinii responsabili si, cel mai important, uniti. E de apreciat ca pana in 2020, atat influencerii, cat si creatorii de continut si-au definit publicul in functie de continutul pe care il livreaza. Cred, totusi, ca anul asta lipseste pur si simplu energia cu care ne faceam treaba toti, fiind secati de situatia actuala si totodata de vibratia colectiva scazuta care ne taie din elan, noua, entertainerilor. Dar ne vom adapta si vom trece si peste asta cu bine!
Responsabilitatea unui influencer
Fiecare influnecer isi asuma propriile reguli dupa care isi face treaba. In perspectiva mea, responsabilitatea incepe in momentul in care scriu scenariul pentru urmatorul material, fiind constienta ca acela reprezinta samanta pe care urmeaza sa o plantez in mintile urmaritorilor mei.
Datoria mea de om e sa fiu cea mai buna versiune a mea. Datoria mea de influencer e sa arat asta publicului in fiecare zi.
Subiectele ”grele”
Nu cred ca lipsesc aceste subiecte. Din contra, in ultimul timp s-a dezbatut orice subiect sensibil pentru ca anul asta este tranzitia catre educatie. Probabil sunt abordate si aceste subiecte putin mai timid, pentru ca ies din sfera noastra de continut de divertisment pe care suntem obisnuiti sa-l livram. Dar cred ca e benefic sa comunicam aceste subiecte, conform valorilor noastre.
Relatia cu brandurile
Anul acesta au fost mult mai putine campanii online, fiind un an greu pentru toata lumea. Dar facand abstractie de situatia de moment cu pandemia, suntem foarte departe (evolutiv vorbind) fata de inceputurile vlogosferei, cand foarte putine branduri aveau incredere in acest mod de promovare. Daca ar fi sa imi doresc ceva in plus, ar fi ca brandurile sa asculte si sa urmeze mai mult feedback-ul creatorului.
Responsabilitatile brandurilor
Mi se pare necesar ca reprezentantii unui brand sa-si faca temele cand se asociaza cu un creator. Mai exact sa ii urmareasca continutul, stitul, preferintele, opiniile etc. ca asocierea sa fie corecta din ambele parti, iar valorile sa se poata compara.
Semnalarea continutului sponsored
Suntem in 2020, sunt de acord cu semnalarea continutului sponsorizat, intr-un mod cat mai transparent.
Un mediu online mai curat
As incepe cu guideline-uri pentru public referitoare la "hate speech". Mi se pare necesar sa inteleaga tot internetul, de la creatori la consumatori, ca hate-ul nu e acceptabil in nicio situatie.
Continutul online din social media (inclusiv meme-urile), este din ce in ce mai empatic si asta ma bucura. Online-ul ar fi mai curat daca ne-am detasa incet-incet de creatorii carora le dam atentie pentru hate-ul pe care il transmit.