Cum să aduci oamenii din nou împreună in vara lui 2020? Muti distractia in online și inviți cele mai importante nume din muzica românească. Dai ritm petrecerii prin melodiile pe care am dansat cu totii, verile trecute. Mai lansezi si o colectie de haine retro-cool si pornesti cel mai lung challenge romanesc de brand pe Tik Tok. Campania Pepsi de vara asta a demonstrat că publicitatea poate să găsească resurse noi chiar și în condiții limitate. Creativitatea se hrănește din deschiderea la experiment.
O petrecere cat o vara
Vara asta, Pepsi s-a intors in timp si a readus in atentia noastra chestiile cool din trecut, care inca sunt relevante si in prezent. Cu ajutorul tehnologiei, inovatiei, al unor evenimente speciale online si al unor artisti de seama, le-am putut retrai din nou. Fashion (prin SnkrInd), comedie (prin proiect cu stand-up comediats), dance (TikTok), music (lansarea melodiilor). Pepsi a fost vizibil in mai multe domenii, pe care le-a conectat cu buna dispozitie. Brandul a fost prezent, de asemenea, pe mai multe platforme & canale, dand ritm petrecerii oriunde se afla consumatorii lui: TV, radio, FB, IG, Spotify, TikTok, YouTube.
Contextul actual ne-a provocat in a gasi variante noi de interactiune & comunicare cu consumatorii nostri, relevante si adaptate momentului in care ne aflam. Intr-o perioada dificila, Pepsi, brandul de Cola ce se afla alaturi de romani de peste 55 ani, si-a luat misiunea de a ramane alaturi de acestia si de a readuce la lumina, o parte din creatiile valoroase autohtone: fie ca vorbim de reinterpretarea creativa a unor piese muzicale romanesti, de reamintirea unor jocuri haioase din copilarie si declinarea lor in varianta digital, de redarea unor momente de stand-up binecunoscute din trecut intr-o varianta actuala sau de sustinerea businessurilor romanesti, prin lansarea unei colectii capsula de haine retro-cool sau sustinerea locatiilor Horeca prin campanii dedicate, toate cu scopul de a invita audienta sa nu uite sa se bucure de Romania! #Pepsi, gustul tuturor genaratiilor”, spune Delia Corniciuc, Sr. Marketing Manager Beverages
Campania Pepsi Summer 2020 a avut de toate: muzica verilor trecute, reinterpretata de artistii momentului, la Pepsi Retro Studio, provocari pe Tik Tok, digital hunt pe Instagram, campanii pentru HORECA si lansarea unei colectii de fashion retro, in parteneriat cu Sneaker Industry. Dar sa le luam pe rand.
Pepsi-Cola este un brand #dintotdeauna in relatie speciala cu publicul din Romania. Dincolo de gustul legendar, fiecare sticla de Pepsi-Cola vine cu un impresionant bagaj emotional: e sufletul petrecerii, e motivul pentru care mai pierzi ceva vreme pe afara, cu prietenii, e o doza de optimism si energie de care ai nevoie ca sa te simti bine. Iar aceste valori nu trebuie schimbate pentru ca la ele vibreaza mai multe generatii de consumatori.
Acesta a fost insight-ul pe care am construit anul acesta noua campanie de vara Pepsi Retro Studio, o campanie ampla, cu multe puncte de interes pentru consumatorii de toate varstele: de la muzica la fashion, de la jocuri “in fata blocului” la stand-up comedy „in fata ecranului”, de la munte la mare. Totul a fost un prilej de a reinventa si regasi valorile romanesti de ieri si de azi, spune Iuliana Dragomir, Sr. Brand Manager Pepsi
Petrecerea a inceput la Pepsi Retro Studio, unde cele mai importante nume din muzica romaneasca au transformat ritmurile populare ale trecutului si le-au dat ritmul anului 2020. Smiley, Feli, Mira, Lino Golden si Amuly au reinterpretat melodii care au definit anii în care s-au lansat și au constituit simbolurile unor generatii. Adeline, Amintirile, Dragostea din Tei, Gasca mea si Oare stii, pot fi ascultate si vazute in noile variante pe canalul de Youtube Pepsi.
De la casete la Spotify, de la petrecerile în apartamente la petrecerile pe TikTok, de la Smiley la Amuly. La fel și-n digital: am început comunicarea pe YouTube și Facebook, iar apoi ne-am dus pe TikTok. În acest timp, mii de consumatori descopereau playlistul nostru pe Spotify sau intrau în digital hunt-ul de pe Instagram, făcut în colaborare cu SNKR Ind.
În paralel, am desfășurat și o campanie în HORECA, ce a fost construită în jurul chatbotului cu recunoaștere vizuală de pe Facebook – Pepsi devenind astfel primul brand din FMCG care folosește o asemenea mecanică de promoție națională. Dincolo de premiere sau rezultatele foarte bune ale campaniei, tot ce contează e că Pepsi a reușit să continue dialogul cu toți consumatorii, indiferent de generație, spune Laurențiu Ion, Sr. Digital & Media Manager Beverages
Cea mai lungă serie de challenge-uri pe TikTok
Artisti sau nu, toti avem nevoie de inspiratie si de o poveste care sa dea sens lucrurilor care ni se intampla. Mai ales in vara lui 2020. Asa ca petrecerea s-a dus si pe Tik Tok, unde brandul a dat startul unui challenge cu dans, muzica si distractie. Fiecare lansare de piesă a avut un challenge pe TikTok dedicat, cu original sound (cut din piesa lansată). #SiIeriSiAzi a devenit, astfel, cea mai lungă serie de challenge-uri pe TikTok al unui brand în România.
Apoi, orice petrecere are nevoie si de haine pe masura. Pepsi, împreună cu oamenii de la Sneaker Industry, sunt un brand 100% românesc construit din pasiunea pentru streetwear, au lansat o colecție capsulă de haine retro-cool urbane Pepsi & SNKRIND. Colecția a avut propriul ei film de prezentare, un lookbook creat cu fotografi profesioniști și, bineînțeles, o lansare în stilul sneakerheazilor: un digital hunt pe Instagram.
Tot pe Instagram, Pepsi a pornit o leapsa pe tag-uri, un concurs Oracol si un proiect cu comedianti.
Brandul a dezvoltat un filtru care se foloseste de tehnologie AR pentru a readuce leapsa din copilarie in digital. Filtru genereaza scenarii amuzante, iar oamenii puteau da tag unui prieten care face in mod regulat acel scenariu.
Oracol IG a fost o alta formula de conectare cu consumatorii. Prin IG story, oamenii raspundeau intrebarilor din Oracolul Pepsi.
Din mixul acesta cu muzica, dans, vibe-uri retro-cool si fashion, nu putea lipsi umorul. Printr-un parteneriat special cu Pepsi, trei comedianti din Romania lanseaza video-uri scute in care prezinta momente de stand up intr-un stil retro.
Pepsi a avut si o campanie dedicată segmentului HORECA, ducand distractia si premiile cool in locatiile partenere din toata tara. Consumatorii au putut înscrie bonurile fiscale din restaurante pentru a câștiga premii retro-cool.
Ne bucuram de rezultate foarte bune atat in zona de business, cat si in zona de brand equity, consumatorii fiind expusi la toate activitatile pregatite pentru aceasta campanie, de la continutul relevant al comunicarii pana la activarile din magazine si premiile oferite in cadrul acestora. Inca o data, brandul Pepsi-Cola a rezonat cu publicul tinta, reusind sa construiasca un dialog peste generatii, dincolo de timp si vremuri, spune Iuliana Dragomir, Sr. Brand Manager Pepsi
Vara asta, Pepsi a demonstrat că inovația și tehnologia pot fi puse și în slujba distracției si a aratat ce inseamna cu adevarat celebrarea culturii pop și încurajarea individualității. Pepsi Summer 2020 a adus aminte de cele mai retro-cool lucruri ale verilor trecute si a dat cea mai mare petrecere de vara asta, prin muzica, dans, fashion si umor.
Echipa
PepsiCo:
Delia Corniciuc – Sr. Marketing Manager Beverages
Iuliana Dragomir – Sr. Brand Manager
Alexandra Constantin – Brand Manager
Ema Bădângă – Jr. Brand Manager
Georgiana Nițu – Jr. Brand Manager
Laurențiu Ion – Sr. Digital & Media Manager Beverages
Oana Andone – Digital Specialist Beverages
DDB:
Roxana Memetea (Managing Partner)
Roxana Țâmpău (Managing Director)
Simina Leotescu (Strategy Director)
Blanka Horvath (Account Director)
Ștefan Vasilachi (Executive Creative Director)
KUBIS:
Ada Gheorghiu – Group Account Director
Iulia Bivolaru – Account Manager
Stefania Bercu – Strategic Planner
Sebastian Luba – Head of Social Media
Vlad Iosipescu – Social Media Manager
Maria Man - Social Media Manager
Carina Toma - Group Creative Director
Victor Firan – Art Director
Dragos Aliciu – Senior Copywriter
Alexandra Aliman – Copywriter
OMD:
Dana Constantin - Digital Manager
Maria Ilie – Senior Media Manager
Irene Derasadurian – Media Manager
Razvan Meirosu – Media Director