#DreptulLaBanking, mesajul comun al bancilor din Romania: Bankingul ar trebui sa fie un stil de viata accesibil tuturor

#DreptulLaBanking, mesajul comun al bancilor din Romania: Bankingul ar trebui sa fie un stil de viata accesibil tuturor

Desi banii sunt motorul tuturor lucrurilor, circuitul lor in economie este privit deseori cu neintelegere si scepticism de oamenii obisnuiti. Chiar si in 2020. Credite, depozite, dobanzi. Bankingul este privit ca o activitate a specialistilor, ca un privilegiu al anumitor categorii sociale. Unul dintre motivele acestei stari de fapt sunt termenii care inconjoara acest domeniu si informatiile de specialitate, greu de inteles de publicul general.

In 2020, insa, lucrurile nu ar trebui sa fie deloc asa. Bankingul este o necesitate. Este un stil de viata. Bankingul ar trebui sa fie un drept al tuturor oamenilor. Si cum putem ajunge acolo? Doar prin educatie. Aceasta e misiunea #DreptulLaBanking, o campanie a Băncilor din România, realizata de Brain 4 Strategy: sa faca din banking un drept comun. Iar limbajul financiar sa fie tradus pe intelesul tuturor. 

 

Informatii bancare pe intelesul tuturor

O parte din ce in ce mai mare a romanilor primeste salariile pe card, plateste online sau cu cardul, face tranzactii prin banking online, rezolva plata facturilor cu un singur click. Chiar si in zonele rurale, unii locuitori sunt familiarizati cu transferul bancar, platile online, folosirea cardului. Bankingul a devenit, pentru unii, o parte a activitatii de zi cu zi. Pentru a progresa, insa, e nevoie de mai mult. E important ca bankingul sa devina un drept al tuturor oamenilor. 

Serviciile bancare sunt în esență mijloace pentru simplificarea vieții, pentru dezvoltare. Si ele trebuie sa fie accesibile oricui. Pentru asta e nevoie de educatie si informatii accesibile. Bancile din Romania s-au unit astfel, sub o cauza comuna si au numit-o #DreptulLaBanking.  

Sub motto-ul "Împreună învăţăm mai ușor să creăm bunăstare", #DreptulLaBanking vrea sa ajute oamenii sa inteleaga si sa foloseasca mai usor serviciile bancare. 

Romania este pe ultimele locuri in Europa in ceea ce priveste financial literacy. Campania vine astfel  sa raspunda unei nevoi clare de informare a romanilor. Cu cat esti mai informat in zona de instrumente financiare cu atat iti este mai usor sa folosesti serviciile unei banci pentru a-ti creste bunastarea.

#dreptullabanking este un line creativ care isi doreste sa spuna tocmai acest lucru – este timpul ca romanii sa invete mai multe despre beneficiile industriei finananciar bancare si sa stie sa le acceseze in beneficiul lor, spune Ana-Maria Diceanu, Managing Director Brain 4 Strategy 

In cadrul acestui demers, a fost lansata platforma #DreptulLaBanking, care constituie o enciclopedie de resurse interactive, pe intelesul tuturor, despre banci, economie, servicii financiare: de la interviuri cu antreprenori si specialisti financiari, la articole care explica termeni si fenemone bancare sau ghiduri de economisire sau supravietuire financiara.

Materialele de pe platforma sunt realizate in forme accesibile si usor de inteles: raspunsuri la intrebarile cele mai frecvente, grafice, interviuri video. 

Băncile din România își doresc să transmită un mesaj la unison: oamenii trebuie să își exercite dreptul la banking începând de la cumpărarea unei locuințe și bunurile de care au nevoie, până la rolul lor în dezvoltarea economică.

De exemplu, trebuie să solicite și să își exercite dreptul la investiții pentru o agricultură modernă și performantă, pentru drumuri mai bune, educație și sănătate, pentru comunitatea noastră în care să trăim bine și în armonie.

 

Cabral, gazda unui show online de educatie financiara

Infomatiile, oricat de accesibile ar fi formele pe care le imbraca, au nevoie si de un conductor carismatic. Si asa a aparut show-ul online cu Cabral, "Taclale si Parale", cel mai recent si de succes proiect in cadrul campaniei. Show-ul a fost conceput sub forma unui concurs de cunoștințe generale pe teme financiare, iar gazda emisiunii este Cabral.

Emisiunile sunt difuzate săptămânal pe Facebook pe pagina @DreptulLaBanking și pe www.dreptullabanking.ro. La fiecare ediție, spectatorii online primesc un cod cu ajutorul căruia pot întra în joc pentru a-și măsura cunoștințele financiare. Ei participa la emisiune prin intermediul Zoom și răspund la întrebări de educație financiară cu ajutorul telefonului.

Alaturi de un invitat special, Cabral dezbate, de asemenea, subiecte relevante și utile din piața financiar-bancară. 

Show-ul lui Cabral este mediul cel mai bun de a traduce informatiile financiare, transformandu-le intr-un concurs. Pana la urma, informatiile financiare ar trebui sa faca parte din bagajul cunostintelor de cultura generala. Sa constituie o parte fireasca a educatiei fiecaruia. 

#DreptulLaBanking este despre cum pot invata oamenii sa foloseasca banca pentru planurile si nevoile lor, asa cum au invatat sa foloseasca computerul sau internetul.  

Bankingul presupune o relație. Fiecare contribuie diferit in aceasta relatie: Băncile cu banii, expertiza, serviciile moderne, iar oamenii cu planurile de viitor, visele și nevoile lor. Intr-o relatie, cea mai importanta este increderea. Iar aceasta se construieste, inainte de toate, pe fundamentul unui limbaj comun, al intelegerii. #DreptulLaBanking este primul pas in crearea unui spatiu comun de invatare, de gasire a locului de intalnire. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related