[A New Now] Ciprian Badiu: Daca o masca a ajuns un simbol pentru 2020, inseamna ca nu suntem in control atat de mult cat ne place sa credem

[A New Now] Ciprian Badiu: Daca o masca a ajuns un simbol pentru 2020, inseamna ca nu suntem in control atat de mult cat ne place sa credem

Cum sa faci ceva optimist, dar care sa nu para naiv in 2020? E greu sa tii speranta sus anul acesta, cand realitatea te copleseste din toate partile, cu multe motive de ingrijorare. De aici a pornit Ciprian Badiu in crearea mastii inscrise la "A New Now" Design Challenge by George. Si-a numit lucrarea A New Hope si a pastrat-o cat mai curata, simpla, minimalista. Faptul ca o masca a devenit simbol pentru anul acesta, arata ca omenirea nu este atat de pregatita pe cat o arata tehnologia si progresul secolului 21. Dar se mobilizeaza si se adapteaza rapid, crede Ciprian. 

Ciprian a ales speranta pentru a se inscrie in competitia noastra de design. Voi ce alegeti pentru a crea masca anului? Asteptam versiunile voastre asupra a ceea ce inseamna 2020 pentru voi.

 Mai jos vorbim cu Ciprian despre cum s-a inscris la "A New Now" Design Challenge by George, drumul lui in design, masca, pandemie si responsabilitatea sociala. 

 

Bio pe scurt

Salut, sunt din Sibiu, nascut si crescut aici, bat strazile orasului de vro 38 de ani. 

Am inceput de mic sa desenez pe dupa usi, sub scaune si pe alte obiecte casnice, pana cand am fost convins prin metode specifice anilor '80 sa trec la hartie, iar la scoala mereu aveam "mazgaleli" pe caiete, pe banca sau pe caietele altor colegi cu voia sau fara voia lor. 

Pana la liceu in afara de mandria alor mei nu a fost nimic special de capul meu si pot sa zic cu sinceritate ca nici dupa aceea.

Dupa bac mi-am luat un an liber, adica nu m-am inscris la facultate,  pentru ca mi se parea cool sa fac asta si aveam de gand sa umblu, sa cunosc oameni, sa merg in vama si sa stau toata vara acolo, sa traiesc intr-o reclama la coca cola... am ajuns sa vand coca cola la un fast-food din oras. 

Asta a dus la un sir lung de joburi in domeniu, apoi barman, "consiler vanzari articole sportive", o scoala de asistenti medicali la care eram "top of the class" pana cand am ajuns in sistem si am vazut cu ce se manaca, o facultate la care am renuntat, toate astea au facut parte din formarea mea, pentru ca desi total irelevante pentru subiect au avut in comun revenirea mea constanta la desen.

Pe la 30 am realizat ca trece timpul si o sa ajung un vanzator plictisit care asteapta sa iasa la pensie si cam atunci am pus mana pe Corel ca era la moda si am inceput sa gust idea de design.

Primele logouri au fost un cosmar, apoi incet incet am facut afise la fel de hidoase, fliere carti de vizita, toate maruntisurile pe care le face orice designer la inceput, dar mereu am incercat sa gandesc designul altfel, uneori cu rezultate dezastruase, dar sa nu fie in tipare. 

Marea revelatie a fost "HTMLeul" care mi-a schimbat viata, mi-a trezit latura creativa care dormea intre rafturi, am intrat in lumea web design-ului si de atunci am inceput sa fac lucrurile mai serios, am facut o scoala de pictura, am expus, am intrat intr-o trupa de metal, incerc sa ma incojor constant de lucruri altfel si sa observ detalii in viata de zi cu zi care sa ma stimuleze. 

 

"A New Now" Design Challenge by George

Sincer, nu m-a surprins sa vad o campanie de genul asta (desi ma asteptam sa vad probabil o companie de telecomunicatii care sa vina cu un produs gata branduit), era cumva de asteptat tinand cont de impactul pe care l-a avut asupra societatii un lucru atat de mic si banal cum e o masca (pentru ca am impresia ca oamenii vad doar obiectul in sine), dar m-a bucurat mult faptul ca implica comunitatea de designeri si ia intr-un fel mostre din ceea ce inseamna masca asta pentru oameni, nu pentru o echipa de marketing. Mi-ar fi placut sa vad poate si o sectiune adresata artizanilor care sa vina cu variante handmade. Oricum provocarea e faina.

M-am hotarat sa ma inscriu pentru ca mi-a placut scopul campaniei, de a face un accesoriu din banala masca, de a constientiza lumea de importanta ei. Un alt motiv a fost suportul, am facut design de tricouri, bannere, echipament sportive, dar niciodata pe o masca.

 

Etapele procesului de creatie

Punctul de pornire a fost titlul campaniei, care m-a dus cu gandul la “A new hope” ceea ce mi se pare obligatoriu in situatia actuala, speranta trebuie sa moara ultima. Am crezut naiv ca dupa carantina lucrurile se vor relaxa, apoi am zis hai ca mai dureaza un pic, acum e valul 2, va urma din nou o perioada care o sa ne dezamageasca pentru ca normalul pe care il stiam va trebui lasat in urma cel putin un timp. Dar nu trebuie sa renuntam la speranta ca o sa ne putem trai viata fara teama.

Pornind de la idea asta am cautat sa fac ceva cu o nota optimista, dar fara sa fie silly, ceva curat, minimalist, iar albastrul e perfect pentru asta si atunci mi-am amintit de culoarea anului care mi se pare ca a fost predestinata pentru 2020.

 

Brieful

Mi-a placut idea de minimalism, mereu am incercat sa urmez directia asta in ceea ce lucrez, de multe ori cele mai bune idei imi vin dupa ce termin o varinata si incep sa o dezbrac de elementele care desi la un moment dat imi pareau ca au sens, pana cand un detaliu imi atrage atentia si de acolo pornesc din nou.

Nu pot sa zic ca au fost dificultati, tema avand destula libertate, putea fi insa mai flexibila in ce priveste tool-urile folosite.

 

Ce le transmiti juratilor

Referindu-ma strict la lucrare, cred in faptul ca fiecare “creatie” trebuie sa aiba o intentie in spate, constienta sau instinctiva, iar in designul meu am incercat sa dau sens fiecarui element folosit, chiar si logoul George a fost plasat mai in spate, retras, pentru ca desi e motorul acrestei campanii, nu el reprezinta scopul.

 

Ce ai vrea sa stie publicul

As vrea sa inteleaga ca de fapt dincolo de culoare si accesorizarea mastii, scopul ei trece mai departe de latura medicala. Nu e doar de a te proteja pe tine ci si pe ceilalti si modul tau de viata. E un mesaj simplu care din pacate se pare ca e greu de inteles de unii concetateni.

 

Cand ai purtat prima data masca

Prima oara am purtat-o la supermarket la inceputul carantinei si tin minte senzatia de disconfort psihic, de usoara teama de ridicol amestecata cu stress-ul unei situatii noi si de neconceput pana atunci impreuna cu toate filmele postapocaliptice pe care le-am vazut vreodata, plus uimirea ca nu se mai gasea faina. 

Acum de cate ori e nevoie folosesc masti de unica folosinta, pentru ca nu prea pun pret pe lucruri si le pierd constant.

 

Ce spune masca despre 2020

Eu sunt mai optimist de fel, dar faptul ca o masca a ajuns un simbol pentru un an inseamna ca de fapt nu suntem in control atat de mult cat ne place sa credem si omenirea nu e prea pregatita pentru ce surprize ne rezerva viitorul; dar se mobilizeaza si se adapteaza rapid. Abia astept 2021. 

[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related