A citit, i-a placut si a hotarat sa participe. Just like that, povesteste Eugen Golumbeanu, participant "A New Now" Design Challenge by George. Inainte de orice, s-a hotarat sa trateze provocarea ca pe o mini-campanie de produs decat ca pe o competitie de ilustratii. Apoi, s-a gandit la poveste: si-a imaginat masca drept un supererou care apare la momentul perfect pentru a da o mana de ajutor.
Reactia “multimii” la aparitia lui, este de fapt starea de spirit pe care am vrut sa o transmita mesajul aplicat pe masca: un “mix” de usurare, exaltare, bucurie, speranta, explica Eugen
Speram ca procesul de creatie a mastii lui Eugen v-a inspirat si pe voi pentru a va inscrie in competitia noastra. Chemam la arme toti creatorii din Romania pentru a imagina impreuna cele mai interesante masti ale lui 2020. Asteptam inscrierile voastre. Intre timp, povestim cu Eugen despre drumul lui prin Arhitectura spre Design, despre masti, pandemie si masca-supererou inscrisa in competitie.
Bio pe scurt
Am 45 de ani, sunt din Bucuresti, crescut la Bucuresti si la Timisoara. In ce priveste “etapele care m-au format”, as putea sa identific vreo 3, mai importante: Prima, a fost etapa “prescolara”. Aici a inceput sa mi se “manifeste” latura creativa, cam de cand am inceput sa desenez prin casa, cu mai tot ce “imi cadea in mana”, de la ustensilele de scris ale tatalui meu, pana la rujurile si fardurile mamei mele. Tot ce putea sa coloreze, sa deseneze sau sa pateze, era PERFECT pentru desenat pe pereti. Sau pe hartie. Dar in mod special pe pereti.
A Doua etapa, a inceput odata cu scoala. Inca de prin generala am inceput sa particip pe la concursuri, la desen luam notele cele mai bune… iar matematica nu imi placea deloc. Odata ajuns la liceu, am avut ocazia sa “desenez” primul logo. Era pe la inceputul anilor 90, cand o colega de clasa si foarte buna prietena m-a rugat sa-i fac un logo pentru firma tocmai infiintata a tatalui sau. Acela a fost primul meu proiect pe bani, si primul meu contact official cu tot ceea ce inseamna “branding”, “logo design” etc. Evident, habar n-aveam de notiunile astea pe atunci.
Pe la sfarsitul liceului, am decis ca voi urma cursurile unei facultati care sa ma ajute sa imi exprim si dezvolt si mai mult creativitatea. Adica la Design sau la Arhitectura (cam astea erau optiunile, prin anii 90), asa ca am inceput sa urmez o scoala pregatitoare (desen) pentru examenul de la arhitectura.
Pregatirea asta (foarte intensiva. In medie, trebuia sa desenezi cam 4 – 6 ore pe zi) a durat vreo 2 ani, in paralel cu liceul. Am dat examenul de admitere mai intai la Design. Am “stat acolo” vreun an (in care am luat contact cu notiunile de baza despre designul de obiect, culoare, forma, typography design etc), apoi am dat si la Arhitectura si am intrat si acolo. Am decis sa raman, in continuare, la cursurile de la Arhitectura.
In timpul facultatii am continuat sa lucrez, am avut numeroase colaborari, de la proiecte de restaurari si amenajari interioare pana la proiecte de branding. Cu ocazia asta am invatat ce inseamna un deadline, “cu ce se mananca” un brief, ce inseamna disciplina, flexibilitatea in comunicarea cu clientii.
Iar de aici, incet incet am inceput sa intru in Etapa A Treia: dupa facultate, am continuat sa lucrez ca freelancer, in Graphic Design. Ilustratie, desen de mana, lettering design, logo design, grafica pentru webdesign etc. In ultima vreme am decis sa ma indrept mai mult spre Ornamental Lettering, aplicat in Branding (Logo & Monogram Design, Packaging & Labeling Design etc). O parte din lucrarile mele pot fi vazute aici si aici, iar prezentarea personala aici.
"A New Now" Design Challenge by George
Despre concurs am aflat de la o prietena, mi-a trimis un link, sa votez lucrarea cuiva. Am citit tema, mi-a placut… si am decis sa particip. Just like that.
In primul rand, m-am gandit sa “tratez” tema ca pe o “mini campanie de produs”, mai degraba decat ca pe un simplu concurs de ilustratii. Adica in asa fel incat proiectul in sine sa poata fi dezvoltat mai departe, daca se decide asta.
Apoi, m-am gandit putin la mesajul pe care acel desen trebuie sa il transmita. M-am gandit ca trebuie sa fie
- Puternic (lumea sa il asocieze cu ceva frumos, plauzibil, posibil si probabil),
- Pozitiv (care mai degraba sa dea speranta decat sa sperie),
- Funny (care sa te faca sa zambesti si pe care sa vrei sa il “imparti si cu altii”),
- Foarte Vizibil (de aici si gama cromatica pentru care am optat, negru cu galben avand contrastul cel mai puternic, dar si compozitia dinamica, dand textului profunzime prin perspectiva),
- Cu care sa se poata identifica oricine,
- Scurt, Usor de citit, de pronuntat si de tinut minte pentru toata lumea, intr-un limbaj “comun - cool”, folosind cuvinte “cheie” foarte importante, scotand in evidenta cuvantul cel mai important “Safe!!!”, si nu in ultimul rand, - intr-o reprezentare care sa placa suficient de mult incat sa simti nevoia sa “te etalezi cu ea”. Adica sa iti faca placere sa o porti si in metrou, autobuz, mall etc.
Am considerat ca o abordare de tip “Pop Art”, in stilul lucrarilor lui Andy Warhol, Jean Michel Basquiat sau Roy Lichtenstein, se potriveste cela mai bine, fiind un stil foarte “viu”. Practic, e o forma de arta foarte “digerabila” pentru mai toate categoriile sociale, indifferent de cultura, educatie, varsta etc. Cam oricine, a tinut in mana, macar o data, o revista sau o carte de benzi desenate, de exemplu.
Mai departe, amintindu-mi cumva de celebrul deja aforism al lui Gheorghe Dinica, literalmente m-am lasat dus de val si mi-am imaginat “o poveste” care ar putea genera si sustine acea ilustratie - text. Ceva care sa ii dea sens.
Mi-am imaginat “produsul / serviciul” respectiv, ca pe un “supererou” avand o serie de calitati (perfect compatibile cu atributele lui “George”), care apare “la momentul perfect” pentru a “da o mana de ajutor”. Reactia “multimii” la aparitia lui, este de fapt starea de spirit pe care am vrut sa o transmita mesajul aplicat pe masca: un “mix” de Usurare, exaltare, bucurie, speranta.
Cred ca despre asta ar trebui sa fie vorba, pana la urma. Cred ca ar trebui sa ramanem constienti de situatia actuala, dar sa privim mai degraba cu speranta, credinta si curaj spre perioada “post pandemie” (colaborand cu totii pentru a o face posibila cat mai curand), decat cu nostalgie spre perioada “inainte de masca”, sau cu tristete si frica spre perioada “cu masca”.
Ca si “etape de lucru”, am procedat asa cum cred ca se procedeaza in oricare astfel de cazuri: Research, Schite (pe hartie), Trierea schitelor, Definitivarea conceptului (pe hartie), apoi Vectorizare (Corel, Illustrator, Photoshop).
Ce le transmiti juratilor
Le multumesc pentru timpul acordat analizei, trierii si jurizarii lucrarilor.
Ce ai vrea sa stie publicul
Mi-as dori sa inceapa sa inteleaga ca depinde foarte mult de noi sa trecem mai repede si mai usor prin perioada asta. Si m-as bucura daca ar intelege si sa fie putin mai responsabili, multi dintre ei.
Cand ai purtat prima data masca
Am inceput sa port masca prin martie - aprilie, cand oficial a inceput toata nebunia. O port de fiecare data cand trebuie sa intru in spatii publice inchise (supermarket, banca etc). Lucrez de acasa, deci nu prea ajung in aglomeratie. Si fac mult sport “outdoor”, in general cycling de anduranta, de cele mai multe ori singur. Dar am mereu la mine una sau doua masti de unica folosinta, nu se stie niciodata cand ai nevoie.
Ce spune masca despre 2020
Poate ca metafora in sine ar trebui sa ne spuna, intre altele, ca vorbim prea mult si ascultam prea putin. Va fi, cu siguranta un an al constientizarilor profunde, pentru foarte multi dintre noi. Cred ca traim inceputul unei perioade de schimbari radicale a omenirii. Un lucru natural, firesc si foarte bun, de altfel.
[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]
George
George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.
Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.