Soare, dans, buna-dispozitie si o vanatoare de umbre cu zeci de milioane de vizualizari. Cine spune ca vara e pe sfarsite? E nevoie doar de o provocare pe masura si un brand care sa stie sa se joace pe Tik Tok. Lipton a lansat challenge-ul #LiptonSunPlay, cea mai performanta campanie de TikTok al unui brand din Romania. Tik Tokerii au raspuns provocarii si au hranit creativitatea cu umbre si lumini surprinzatoare, emotionante sau amuzante. A rezultat astfel o mare joaca online si un loc deschis pentru experimente creative care sa dea ritm ultimei luni de vara din 2020.
Rezultate suprinzatoare
Lumina soarelui schimba perspectiva, transforma contururi si gaseste ultimele picaturi de optimism atunci cand e nevoie. De asta e vara anotimpul veseliei si al libertatii, al evadarilor de tot felul. Oamenii stau la soare, se joaca cu lumina lui, se bucura de decoruri noi de vacanta, gasesc resurse de energie noi.
Pentru a sarbatori toate astea intr-o vara in care au ramas prea putine de sarbatorit, Lipton celebreaza relansarea aromelor Piersica si Lamaie prin challenge-ul #LiptonSunPlay si provoaca oamenii sa regaseasca bucuria jocului intr-o vanatoare de lumini si umbre.
65 de milioane de vizualizari mai tarziu, jocul cu soare a devenit una din cele mai populare campanii pe Tik Tok din Romania. 1850 de video-uri au fost create special pentru provocarea #LiptonSunPlay. In doar48 de ore de la lansare, campania Lipton avea deja 25 de milioane de vizualizari, devenind cea mai performanta campanie de TikTok al unui brand din Romania.
„Dacă e vară ne alintăm cu o binemeritată pauză la soare și ne răcorim cu Lipton Ice Tea. Iar noi am marcat startul sezonului din acest an prin relansarea celor două arome îndrăgite de consumatori, Piersică și Lămâie, cu un nou gust delicios, mai aromat și mai răsfățat de soare. Cu această ocazie, pentru a oferi un plus de savoare zilelor de vară, Lipton Ice Tea a lansat consumatorilor provocarea #LiptonSunPlay.
Întreaga experiență este menită să încurajeze consumatorii să-și exploreze creativitatea folosindu-se de soare, iar rolul brandului este de a le oferi inspirația și de a transmite mai departe energia soarelui”, spune Veronica Păniță (Sr. Brand Manager Lipton).
„Scopul campaniei #LiptonSunPlay este de a oferi utilizatorilor o platforma prin care pot interactiona cu brandul Lipton, intr-un mod creativ, jucandu-se cu lumini si umbre.
Rezultatele au fost surprinzatoare, dupa numai 48 de ore de la lansarea campaniei pe TikTok, am obtinut 25 de milioane de video views, facand astfel #LiptonSunPlay cea mai performanta campanie pe TikTok al unui brand din Romania. La momentul actual, dupa 5 zile de campanie am ajuns la 65 de milioane de video views si 1800 de persoane au folosit sound original Lipton", spune Oana Andone (PepsiCo Digital Specialist)
Vanatorii de umbre pe Tik Tok
Pornind de la inspiratia influencerilor @alextrif, @anagum și @levinmang, tik tokerii au raspuns provocarii, au cautat soarele in cele mai surprinzatoare forme si creat video-uri neasteptate si amuzante.
Participantii la challenge-ul #LiptonSunPlay au luat lumina de pe plaja sau de pe autostrada, au facut teatru cu umbre, au gasit creativitatea in sport sau in plictiseala, s-au lasat inspirati de toate lucrurile frumoase si interesante din jurul lor.
Unii au descoperit luminile si umbrele in muzica, altii in dans, sporturi extreme, langa animalele de companie sau in situatii amuzante. Dar cel mai important, tik tokerii s-au jucat si s-au distrat, regasind gustul verii si placerea bucuriilor simple, cum ar fi lumina soarelui.
„Odată cu dezvoltarea social media și a digital-ului, publicitatea nu mai are doar banalul rol de a induce user-ului nevoia de a cumpăra. Brand-urile care au înțeles trecerea către noua paradigmă sunt cele care își propun o abordare jucăușă, mulându-se pe dorințele consumatorului. În cazul nostru, ca oameni de publicitate, aceste brand-uri sunt cele care ne aduc cea mai mare satisfacție, lasându-ne să construim mecanisme și jocuri care permit o interacțiune reală între brand și user. Timpul în care campaniile se construiau cu un an înainte, brand-urile fiind cele care trasau tendințele și creau nevoi, este demult apus. Noua paradigmă dictează o adaptare constantă la cerințele consumatorilor ceea ce a deschis o nouă eră în politicile de comunicare.
Campania de TikTok #LiptonSunPlay nu impresionează doar prin numărul de view-uri, ci și prin modul în care brand-ul a ales să își comunice valorile și noua rețetă, ținând cont de mediile și modurile în care targetul lui se manifestă. Rezultatele campaniei sunt validarea useri-lor că brand-ul a înțeles cum să interacționeze și s-a mulat pe cerințele lor”, spune Codin Orășeanu (Sr. Project Manager L2)
Echipa
PepsiCO
Laurentiu Ion - Sr. Digital Manager
Oana Andone - Digital Specialist
Veronica Panita - Sr Brand Manager Lipton
Irina Pietroc - Jr Brand Manager Lipton
L2
Daian Man – Creative Mastermind
Ana Zambori - Art Director
Alexandra Iordache - Creative Wizzard
Robert Lazăr - AR & Motion Designer
Diana Căliman - Social Media Manager
Codin Orășeanu - Sr. Project Manager
Adriana Bogdan - Client Service Director
Ioana Ceapă - Head of Strategy & Partner L2 & Squad.influencers
Mih Lovin - Partner L2, Squad.influencers, :PGM! & Creative VR
SQUAD.influencers
Geia Manole - Influential Marketing Manager
Andrei Ionescu - Trend Researcher
Alexandra Păun - Partner L2, Squad.influencers, :PGM! & Creative VR
Creative VR
Alex Dohotaru - Creative Mastermind & Partner
OMD
Dana Constantin - Digital Manager
Mihnea Pretorian - Head of Digital
Razvan Meirosu - Media Director
Cristina Filipeanu - Media Manager
Maria Ilie - Senior Media Manager