In ritmul ei normal, lumea incerca mereu sa aiba o saptamana buna. Sa faca ce face, mai bine. Iar oamenii care excelau in sport sau in creativitate faceau acest lucru posibil. Inspirau. Pandemia, insa, ne-a schimbat ritmul. Ce mai e aia o saptamana? Ce mai e aia, lumea?
Incercam sa ne reinventam. Avem acum nevoie de mai multa inspiratie, nu doar pentru o saptamana mai buna, ci pentru o lume mai buna. Nike si Coca-Cola si-au asumat fiecare, cate un mesaj in directia asta.
Nike nu e la primul spot motivational comunicat prin sportivi. Nici la primul spot viral. Dar contextul il face mai puternic. Intr-o lume super fragmentata social, cu oameni care au convingeri si pozitionari diferite despre ce se intampla in jur, brandul a impartit ecranul in doua, doar ca sa arate cat de similari suntem. De fapt, vedem acelasi personaj, fie ca e femeie sau barbat, alb sau negru, cu sau fara dizabilitati, minoritar, care performeaza singur sau in echipa. Vedem o singura persoana. Cu toate narativele psihologice ale unui luptator innascut - together, responsibility, change, harder, stronger, pus in fata unor situatii limita.
Iar footage-ul din arhiva, din care a fost facut spotul, ne arata ca am facut suficient de mult inainte, ca sa avem din ce sa ne reinventam.
La randul ei, Coca-Cola impreuna cu George the poet, pariaza tot pe atitudinea Open: in loc sa ne plangem si sa tanjim dupa o lume veche, care oricum, probabil nu se va mai intoarce, suntem indemnati sa ne evaluam prioritatile si felul in care pretuim lucrurile din viata noastra: