Succesul unui proiect grafic nu depinde doar de talentul şi abilităţile practice ale unui graphic designer, dar şi de strategia acestuia şi modul cum alege să-şi expună elementele în raport cu identitatea brandului. Atunci când “you go with the flow” şi începi să experimentezi pentru a impresiona clientul, e uşor să pierzi din vedere esenţa şi să te abaţi de la brand book.
Dar de ce anume trebuie să te fereşti când începi să lucrezi un proiect grafic? Iată 5 idei care îţi pot fi utile pentru stabilirea unui mindset corect. Evită aceste greşeli:
Ignori ierarhia ideilor
Varietatea fonturilor poate fi tentantă pentru un graphic designer începător, dar atunci când ajungi să depăşeşti 3 fonturi per LP, fiecare cu diferite mărimi într-un mix fără reguli, informaţia îşi pierde cursivitatea, iar modul cum este citită nu mai corespunde ierarhiei iniţiale.
Încearcă să redai prin fonturi un ritm bun de citire şi o idee clară despre ce e mai important de aflat din materialul la care lucrezi. Un proiect cu maximum 3 fonturi este capabil să ierahizeze ideile şi să creeze contrast, fără a obosi sau a deruta cititorul.
Introduci prea multe culori
O altă greşeală comună este aglomerarea paginii cu o gamă de culori atât de largă, încât niciuna nu mai e protagonista. În primul rând, urmează întotdeauna brand book-ul pentru a alege culorile, iar dacă acesta nu te ajută să identifici mix-ul potrivit pentru materialul tău, stabileşte de la bun început o paletă cromatică limitată, asociată contextului.
După ce ai ales setul de culori, gândeşte-te care ar trebui să fie în prim-plan şi aranjează-le pe celelalte astfel încât să nu o eclipseze.
Acoperi tot spaţiul gol
Această direcţie duce întotdeauna spre aglomeraţie, lucru ce poate determina cititorul să se simtă copleşit şi să abandoneze materialul. Spaţiul gol, de cele mai multe ori alb, este la fel de important precum textul în sine. El reglează ritmul de citit şi stabileşte un echilibru vizual între elemente.
Lasă întotdeauna un chenar gros invizibil la marginile unui material şi asigură-te că paragrafele sunt scurte şi bine delimitate de un spaţiu gol.
Nu păstrezi unitatea vizuală
Pentru ca un brand să fie recognoscibil, toate elementele sale grafice trebuie să aibă o direcţie similară, ca stil şi cromatică. Chiar dacă vrei să adaptezi proiectul la context, anumite elemente esenţiale trebuie să rămână la fel. Nu schimba fonturile, culorile principale şi elementele grafice simbolice pentru identitatea brandului.
Unitatea şi consistenţa vor ajuta brandul să devină top of mind în categoria sa, dacă beneficiază şi de o promovare pe măsură.
Nu verifici materialul final
Chiar dacă analiza textului nu este principala ta responsabilitate, întotdeauna există riscul să se fi strecurat un spaţiu în plus sau câteva diacritice lipsă, iar tu poţi preveni ca aceste scăpări să ajungă la client. Verificarea materialului final te ajută şi să bifezi toate cerinţele clientului încă o dată, pe măsură ce-l parcurgi. Ai inclus tot ce îşi dorea? Există un singur mod de a afla.
În timp, toate aceste principii devin automatisme, însă din când în când, e de preferat să arunci o privire critică pe materialele pe care le iniţiezi. Dacă vrei să colaborezi cu graphic designeri seniori şi pregătiţi pentru orice proiect, scrie-ne la INTERACTIONS.
_______________________
Articol scris de Courtney Moreira - Senior Art Director
Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"