[Netul salbatic] Anca Broasca: Mi se pare nefiresc ca un creator de continut sa le arate urmaritorilor lui cum sa isi traiasca viata

[Netul salbatic] Anca Broasca: Mi se pare nefiresc ca un creator de continut sa le arate urmaritorilor lui cum sa isi traiasca viata

Se poate spune usor ca Anca Broasca, reprezentata de Global Talent, e un influencer admirat pentru ca nu proiecteaza alta imagine despre ea, decat ceea ce este, la o varsta la care poti sa cazi usor prada acestui lucru. VloggerInstagrammer si prezenta pe Tik Tok, Anca posteaza si povesteste des despre experientele proprii asa cum sunt ele, cu un twist de energie. Dar in acest job, influencerii n-ar trebui sa evite, crede ea, subiectele sociale:

”Este bine ca aceste subiecte sa fie abordate, pentru ca multi dintre urmaritorii influencerilor considera irelevante alte surse de informare in legatura cu orice si invata din cuvantul lor.”

In viziunea ei, un mediu online mai curat se poate obtine si prin retinerea de la sufocarea audientei cu produsele promovate. Despre relatia cu brandurile, Anca considera ca e loc de mai multa transparenta si e bine ca ”fiecare parte sa stie clar ce ofera si ce primeste”.

”Apreciez brandurile care pastreaza comunicarea prietenoasa, care sunt deschise la propuneri si din partea creatorului de continut si carora le pasa de legatura creata cu influencerul.”

Povestim in continuare, despre perspectiva Ancai asupra influencer-marketingului de la noi, si despre cum ar fi primite posibile reglementari in domeniu.

 

Comunitatea influencerilor

In 2020 avem o comunitate mare, poate chiar supraincarcata a influencerilor. La fel cum la televizor, persoana care se uita poate alege intr-o multitudine de canale cu tematici diferite, in cadrul influencerilor avem o multime de persoane nisate pe diverse domenii. Poate ca in unele nise sunt mult prea multi influenceri, cum ar fi in zonele de lifestyle si entertainment, ceea ce face destul de greu pentru cei noi aparuti sa creasca sau pentru cei cu experienta deja sa se mentina sus. Eu apreciez munca, determinarea si pasiunea pentru online ale creatorilor de continut pe care-i urmaresc.

 

Responsabilitatea unui influencer

Responsabilitatea influencerului este sa fie sincer atat fata de contentul lui, cat si fata de audienta lui. Chit ca vorbeste despre ce a facut intr-o zi, despre tinuta pe care o poarta sau despre ceva ce se intampla in tara in momentul curent, orice parere, orice vorba poate fi luata si asimilata de audienta lui, asa ca este important ca un influencer sa aiba pareri asumate si transparente.

Totusi, mi se pare nefiresc ca un creator de continut sa le arate urmaritorilor lui cum sa isi traiasca viata, sa le spuna ca "daca fac asta e bine" sau "daca fac asta e rau”, in ceea ce priveste deciziile personale ale urmaritorilor. El poate sa sugereze, sa influenteze, dar niciodata sa intre in spatiul personal al urmaritorului. In schimb, este foarte important sa educe, chiar daca nu este nisat pe educatie, si sa vorbeasca despre probleme care influenteaza publicul tinta, sa isi informeze publicul si sa il faca constient de ceea ce se intampla in jurul lui. 

 

Subiectele ”grele” din conversatia influencerilor

Este bine ca aceste subiecte sa fie abordate, pentru ca multi dintre urmaritorii influencerilor considera irelevante alte surse de informare in legatura cu orice si invata din cuvantul lor. Eu, de exemplu, nu abordez unele probleme "grele" pe retelele mele de socializare, pentru ca nu detin suficiente informatii in legatura cu ele si nu doresc sa ofer publicului meu informatii eronate, dar de fiecare data am vorbit deschis despre astfel de subiecte cand am simtit ca atat eu, cat si publicul meu, avem legatura directa cu ele.

De exemplu, imi place sa vorbesc despre egalitatea de gen si despre sexism, pentru ca baietei adolescenti si pre-adolescenti care ma urmaresc sa stie cum sa trateze fetele, iar fetitele sa fie putin sceptice la comportamentele masculine care le inconjoara. Totusi, nu imi place sa vorbesc despre politica, ci prefer sa ma rezum la ideologii si la modul in care fiecare ideologie este mai profitabila pentru noi, insa nu insist pe acest subiect in mediul online, pentru ca majoritatea urmaritorilor mei inca nu au drept de vot. Este bine ca orice influencer sa se informeze si sa-si transpuna parerile despre subiectele respective intr-un mod in care informatia va ajunge direct si va fi ascultata si asimilata de publicul lui.

 

Relatia cu brandurile

Ce am observat este faptul ca unele branduri isi aleg influencerii gresiti, al caror public nu este similar sau asemanator cu publicul caruia brandul doreste sa se adreseze, fapt pentru care publicitatea prin intermediul de acest tip nu are mereu rezultate conform asteptarilor. Brandurile ar trebui sa se opreasca din a se concentra pe cei cativa 4-5 influenceri foarte populari si sa se focuseze pe influenceri mai nisati, care desi au mai putini abonati, le-ar aduce rezultate mult mai bune in vanzari, si ar ajunge astfel mai usor la publicul vizat. De asemenea, ar trebui sa fie cat mai transparenta comunicarea dintre brand si influencer, fiecare parte sa stie clar ce ofera si ce primeste.

 

Responsabilitatile brandurilor

Responsabilitatea principala pe care ar trebui sa o indeplineasca brandurile este, dupa cum am spus mai sus, sa aleaga sa fie reprezentati de influenceri care se pliaza pe nevoile publicului caruia i se adreseaza brandul. De asemenea, sa lase libertate influencerului sa-si puna amprenta pe contentul branded pe care il va realiza, sa nu ii impuna sa faca anumite lucruri pentru publicitate, daca ele nu se potrivesc cu continutul pe care il face influencerul in mod normal.

Apreciez brandurile care pastreaza comunicarea prietenoasa, dar transparenta, care sunt deschise la propuneri si din partea creatorului de continut si carora le pasa de legatura creata cu influencerul. Este foarte important pentru un brand sa vada impactul pe care il are publicitatea prin intermediul influencerului asupra comunitatii lui, de aceea brandurile ar trebui sa ceara statistici legate de postarile sponsored, pentru a vedea daca merita continuata o colaborare de lunga durata.

 

Semnalarea continutului sponsored

Eu semnalez de cele mai multe ori continutul sponsored adaugand hashtag-ul #ad sau #sponsored, dar cred ca publicul care urmareste oameni din online are ochiul suficient de format incat sa isi dea seama daca o postare este sponsorizata sau nu.

 

Un mediu online mai curat

Influencerul nu trebuie sa-si sufoce urmaritorii cu produsul pe care il promoveaza. Trebuie sa fie sincer si sa il prezinte publicului sau ca si cum l-ar prezenta unui prieten, sau sa il incadreze intr-o poveste. Trebuie sa fie sincer si relaxat in legatura cu ceea ce promoveaza. De asemenea, publicul ar trebui sa fie mult mai deschis la reclame, iar influencerii mai sceptici la a accepta orice brand fara a-l analiza putin, doar pentru a primi bani sau produse gratuite.

 

Reglementari

Nu stiu daca s-ar respecta orice reglementari s-ar impune. Din multitudinea de influenceri care exista, foarte putini isi iau in serios job-ul si se documenteaza referitor la politicile pe care ar trebui sa le respecte. Cred insa, ca ar fi util sa existe o baza de date cu toti influencerii, pe nise si pe categorii de public tinta, avand demograficele de pe toate retelele sociale updatate, pentru ca brandurile sa isi poata alege de acolo exact influencerii care li se potrivesc. As dori si, ca brandurile sa fie mult mai deschise la propuneri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related