[Netul salbatic] Sebastian Cotofana: Poate ca lipseste mai multa implicare sociala concreta din partea noastra, a influencerilor

[Netul salbatic] Sebastian Cotofana: Poate ca lipseste mai multa implicare sociala concreta din partea noastra, a influencerilor

Cei mai multi influenceri fac o treaba buna si lanseaza mesaje pozitive in atmosfera, crede Sebastian Cotofana (Politia Muzicii), iar controversele recente (Colo), intens mediatizate, nu fac decat sa puna problema iluzorie a unui mediu online mai curat, pentru ca, “mediul online este cat de curat vrei tu”. Iar in general, influencer marketing-ul tine si de relatia influencerilor cu brandurile, pe care el o vede in felul urmator:

“Eu nu vorbesc despre bani cu clientii, nu negociez, nu planific campanii. Asta pentru ca am inteles ca nu trebuie sa le fac pe toate singur. Eu sunt creator de continut, influencer, persoana publica, spune-i cum vrei. Treaba mea este sa vin cu idei.”

Ideile cu care vine compun stilul lui, stil de care brandurile care vor sa-i propuna colaborari, ar trebui sa fie constiente, e de parere Sebastian. Pana la urma, de aici au pornit si controversele din cazul amintit mai sus. In continuare, vorbim despre respectul pentru audienta si pentru ceea ce faci, indiferent de cifre, despre semnalarea continutului sponsored si despre subiectele grele din conversatia influencerilor.

 

Efectele controverselor recente

In afara de cele rasfrante direct asupra lor, cred ca a fost un heads-up pentru noi toti, creatorii de continut, ca trebuie sa fim foarte atenti la ceea ce scoatem pe gura. Am vazut ca multe fete influenceri au reactionat si foarte bine au facut. Eu am avut o reactie la insistentele catorva oameni din comunitatea mea. Nu cred ca as fi facut-o din proprie initiativa, nu obisnuiesc sa intru in beefuri de genul. Dar inainte sa imi spun parerea, am stat sa ma gandesc. Oare eu am avut scapari grave? S-a intamplat sa fi spus si eu ceva fundamental gresit? Poate ca am spus mai stiu eu ce prostie la un moment dat, dar nimic pentru care as putea fi ridicat cu duba de acasa.

In plus, toate colaborarile mele sunt verificate atent si validate de colegii de la ontheroof. Sunt oameni cu experienta care stiu sa treaca prin mai multe filtre aceste propuneri/briefuri venite de la branduri si sa aleaga ce se potriveste si ce nu.

 

Take-aways

Partea buna este ca exista reactii, sunt oameni care trag semnale de alarma, au curaj sa vorbeasca. Partea rea este ca am descoperit ca sunt sute de mii de tineri care considera ca “a fost doar o gluma”. Ce este incredibil si surprinzator e ca in urma acestui scandal, contul de Instagram al vloggerului arestat a crescut cu peste 12 mii de followeri si a castigat cateva mii si pe YouTube. Ce e bine, e ca si brandurile cu siguranta vor fi mai atente cand aleg sa colaboreze cu un influencer, vor sapa mai mult si nu vor mai pune pret doar pe cifre.

 

Comunitatea influencerilor

Este foarte diversa, gasesti influenceri din toate categoriile de oameni, din toate domeniile. Cei mai multi fac o treaba buna si lanseaza mesaje pozitive in atmosfera, isi tin comunitatile conectate la subiectele lor de interes, devin prietenii virtuali ai oamenilor, le pot ridica moralul, ii pot face sa rada, le pot schimba mentalitati, le prezinta oferte comerciale de care unii chiar eu nevoie si asa mai departe. Sunt de apreciat pentru asta. Poate ca lipseste mai multa implicare sociala concreta din partea noastra, a influencerilor. Altfel, cred ca suntem unde ar trebui sa fim, lucrurile isi urmeaza cursul firesc.

 

Responsabilitatea unui influencer

Responsabilitatea incepe din momentul in care oameni pe care nu ii cunosti personal incep sa te urmareasca. Nu conteaza ca sunt 10 sau 100k. E ca la fotbal. Un profesionist se pregateste cu aceeasi determinare si la Chiajna si la Atletico Madrid. E vorba de respectul fata de meserie si de tine. Daca la Chiajna nu tragi tare la antrenamente, nu ai sanse sa ajungi niciodata in viata la Atletico Madrid. Daca nu iti tratezi cei zece followeri cu atentie, seriozitate si respect, nu o sa ii tratezi nici pe cei 100k. Responsabilitatea nu se termina niciodata.

 

Lipsa subiectelor ”grele”

Lipsesc? Nu cred ca lipsesc. Depinde doar pe cine alegi sa urmaresti. Nu sunt atinse de toata lumea pentru ca nu sunt appealing pentru generatia Gucci Gucci Balenciaga. Dar nu lipsesc.

 

Relatia cu brandurile

Pot sa va spun cum functioneaza relatia mea cu brandurile. Rareori intru in contact direct cu clientul. Eu nu vorbesc despre bani cu clientii, nu negociez, nu planific campanii. Asta pentru ca am inteles ca nu trebuie sa le fac pe toate singur. Eu sunt creator de continut, influencer, persoana publica, spune-i cum vrei. Treaba mea este sa vin cu idei, sa scriu texte, sa prezint in fata camerei sau pe scena. Pentru restul, am creat impreuna cu prietenii mei foarte buni, care lucreaza in advertising, agentia ontheroof.

Astfel, de colaborarile mele se ocupa doi accounti, un art ma ajuta cu tot ce inseamna vizual, un copywriter ma ajuta cand este nevoie. Impreuna hotaram ce campanii acceptam, ce nu. Ne sfatuim si luam decizii. Chiar pot spune ca la noi lucrurile functioneaza foarte bine.

 

Responsabilitatile brandurilor

Sa isi respecte contractele fata de mine si sa constientizeze ca daca m-au ales pe mine, voi face lucrurile in stilul meu. Desigur ca se va gasi mereu o cale de mijloc pentru ca ambele parti sa fie multumite, dar daca mi se impune ceva care nu mi se potriveste, ma retrag din colaborarea cu brandul respectiv. Pe mine m-ai ales pentru stilul meu, hazul, felul in care comunic cu comunitatea mea, creierul meu. Daca imi impui idei, nu vad de ce m-ai folosi pe mine si nu ai angaja un actor profesionist. Fata de public trebuie sa isi respecte promisiunile, sa fie prietenosi si transparenti.

 

Semnalarea continutului sponsored

Integrez continutul sponsorizat natural pe retelele mele de socializare. Nu o fac pe ascuns, subliminal. Nu e o rusine sa ai reclame. Asa cum imi petrec noptile la studio scriind si filmand, asa merit sa am continut sponsorizat. Dau tag-uri brandurilor, pun hastaguri. Nu dau tepe, nu promovez branduri dubioase, de ce nu as face reclame? Am o pisica de hranit.

 

Un mediu online mai curat

Ce inseamna mediu online curat? Situatiile despre care m-ai intrebat mai sus sunt exceptii, scandaluri foarte mediatizate, normal. Mediul online este cat de curat vrei tu. Normal ca vor exista mereu pusti teribilisti, bombardieri si speculanti de senzational. Dar ce e val ca valul trece. Tu alegi continutul pe care il urmaresti. Nu iti place ca pe primele 10 locuri in trending sunt 8 manele? Nu te mai uita. As pune intr-un cod etic pentru influenceri exact ce as pune intr-un cod etic pentru politicieni, functionari publici, soferi, medici, profesori. Cei 7 ani de acasa.  

 

Reglementari

Pe mine nu ma deranjeaza nimic la felul in care lucrurile merg acum pentru mine. Lucrez intr-un mediu profi, am libertate de alegere si exprimare, cat muncesc, atat castig, nu simt in momentul asta nevoia unei reglementari de vreun fel.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ontheroof

Suntem o agentie independenta, infiintata in 2011 de doi juniori (pe atunci), inspirati de magia festivalului Cannes Lions. Am functionat o perioada ca agentie in cloud, cu multi creativi, specialisti din agentii... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related