R-CREATE propune: mai putin plastic prin economie circulara

R-CREATE propune: mai putin plastic prin economie circulara

Start-up-ul R-CREATE a desfășurat în perioada 22 mai – 02 iunie 2020 un parteneriat test cu librăriile Cărturești, prin care au introdus un ambalaj returnabil, alternativa ambalajelor de unică folosinţă utilizate pentru coletele comandate online, totul în parteneriat cu FAN Courier.

Rezultatele testului au arătat că ambalajele returnabile le pot inlocui cu succes pe cele de unica folosinta folosite cu abundenta in e-commerce, având un feedback pozitiv în proporție de 100%.

Procesul operațional al colaborării a fost simplu: soluția de ambalare a fost aleasă de către clienți în secțiunea check-out de pe site, iar ambalarea s-a făcut în depozitul Cărturești. Curierii FAN Courier au făcut livrările și au ridicat ambalajele în aceeași întâlnire. Retururile ambalajelor goale au fost făcute către Cărturești pe fluxurile existente. Principiul ce sta la baza acestui serviciu inovativ este unul de economie circulara: transformarea fluxurilor economice liniare (MAKE-USE-DISPOSE) in unele circulare (MAKE-USE-REUSE).

"Rezultatele testului pilot ne-au depasit asteptarile, peste 20% din clienti au ales solutia chiar din prima zi, ceea ce ne arata ca segmentul clientilor eco-responsabili din Romania este mai mare decat s-a estimat.", declara Linda Vasilescu (co-founder R-CREATE).

 

Pe langa impactul ecologic semnificativ, participantii la test semnaleaza si beneficii operationale: cu pana la 35% mai putin aer transportat, minimizarea complexitatii (o singura dimensiune de ambalaj care se ajusteaza la inchidere si elimina astfel necesitatea cutiilor de diverse marimi si pana la 98% reducere a spatiului necesar stocarii ambalajelor de unica folosinta.

În prezent, Carturesti si FAN Courier lucreaza impreuna cu R-CREATE la implementarea in oferta standard a optiunii de ambalaj returnabil pentru livrarile online.

Varianta de ambalaje returnabile anticipeaza contextul legislativ din 2021, de cand la nivelul Uniunii Europeana devin active directivele de limitare a ambalajelor de plastic de unica folosinta. In prezent magazinele online ce nu folosesc plastic, au ca unica alternativa viabila cartonul, care poate fi reciclat de un numar limitat de ori si care pune probleme de spatiu la stocare.

Monetizarea solutiei R-CREATE este de asemenea coerenta cu principiile economiei circulare: ambalajele se inchiriaza, urmand a genera costuri doar atunci cand sunt folosite. Optiunea de ambalajele returnabile este disponibila prin R-CREATE la nivel de test pentru orice magazin online care livreaza cu FAN Courier, Cargus, GLS sau Sinapseria.

Start-up-ul lucrează la această soluţie încă din 2019, când a câştigat premiul pentru cea mai bună idee în domeniul reciclării, la un accelerator de profil organizat de Impact Hub şi PepsiCo.

În contextul problemei poluării, care devine tot mai apăsătoare pentru companii şi guverne deopotrivă, nevoia de astfel de soluţii derivate din economia circulara a devenit tot mai stringentă, în special pentru retailerii tradiţionali şi online. Această nevoie este subliniată şi de faptul că, din 2021, intră în vigoare norma europeană care interzice folosirea plasticului de unică folosinţă.

R-CREATE estimează că va ajunge să înlocuiască anual peste cinci milioane de ambalaje de unică folosinţă cu această soluţie. Concepte similare exista deja în SUA, dar și în Olanda, Finlanda sau Franța.
Din echipa R-CREATE fac parte Linda Vasilescu (fondator), Adina Huma si Bernhard Lutzer co-fondatori.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related