Pandemia ne-a găsit pe penultimul loc din UE în ceea ce privește comenzile plasate online.
În 2019, un procentaj de 23% dintre românii cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au făcut cumpărături online în ultimele 12 luni, mult sub media Uniunii Europene, de 60%. Deși nu pare încurajator, însă piața a crescut cu 20% față de 2018, ajungând la 4,3 miliarde de euro.
Apoi s-a întâmplat ceea ce am experimentat cu toții în ultimele luni. Specialiștii estimau, înainte de starea de urgență, că piața va depăși 5 miliarde de euro, dar în condițiile actuale, credem că va fi mai mult de atât.
Shopping-ul de orice fel s-a mutat online, oamenii au căpătat tot mai multă încredere în soluțiile digitale și viața tuturor s-a îmbunătățit din acest punct de vedere.
Dacă ești antreprenor și vrei să știi ce aduce succes unui shop online ori intenționezi să te lansezi în e-commerce, îți povestim ce pași să faci și de ce sunt ei importanți.
1. Creează-ți o identitate online
Trebuie să fii memorabil. Să lansezi un shop online fără un branding adecvat este ca și cum l-ai pune pe Einstein să creeze modă. Pur și simplu nu va funcționa.
Începe prin a-ți crea o imagine vizuală. Vorbim aici chiar de logo, font-ul textelor și culori. Pentru a deveni memorabil, primul pas este ca oamenii să te identifice ușor din mulțime.
Astăzi, un măr mușcat nu ne mai duce cu gândul la Adam și Eva, ci la Steve, care și-a spus povestea simplu, dar memorabil. Ei, bine, poate și pentru că a revoluționat piața tehnologică globală, dar ai prins ideea.
Ceea ce trebuie să reții este că ‘’memorabil’’, în e-commerce, depinde de cât de bine îți conturezi identitatea vizuală și povestea.
2. NU compromite site-ul
Poți face comerț online și fără site, dar siguranța și transparența procesului sunt mai importante decât a scuti câteva sute de euro. Ai variante predefinite de site și opțiuni ieftine dacă te afli la început de drum, dar și mulți oameni pricepuți în a-ți personaliza site-ul până în cel mai mic detaliu.
Orice ai alege, îți recomandăm să nu faci compromisuri.
Orientează-te către o platformă care să-ți permită upgrade-uri ulterioare, pentru când businessul tău va crește. La fel de important este să nu compromiți detaliile, precum calitatea imaginilor și corectitudinea textelor.
De asemenea, nu uita de optimizarea pentru mobil! Insistăm de câte ori avem ocazia ca site-urile să funcționeze rapid, indiferent de device-ul de pe care este accesat. Altfel, riscul este de a pierde clienți cât ai clipi.
Știai că Internauții părăsesc o platformă dacă durează mai mult de 2-3 secunde ca aceasta să se încarce?
Așadar, fără compromisuri!
3. Implementează campanii de email marketing
Shopul crește, la fel și comunitatea. Adu-ți aproape noii clienți și păstrează-i pe cei fideli! Nu este suficient să le oferi un produs de care au nevoie, ci și prietenia brand-ului tău.
Email Marketingul este cea mai veche tactică de marketing, acum modernizată, de a comunica în permanență, într-un mod creativ, cu clienții tăi.
Chiar și atunci când nu ai prea multe de povestit, ori oferte de lansat, trimite-le un text scurt și personal, cât să-i menții activi și interesați.
Dacă nu știi de unde să începi ori cum funcționează campaniile de newsletters în 2020, avem mai multe mici ajutoare pentru tine.
Am tot scris în ultimele luni despre email marketing eficient, așa că-ți urăm lectură plăcută!
4. NU ignora feedbackul clienților
Vorba dulce mult aduce! De cele mai multe ori, în business, the word of mouth aduce mai mulți clienți decât o prezentare ca de revistă pe canalele de social media.
De aceea, nu trebuie să ignori părerile sau feedbackul clienților ori al foștilor (clienți).
Răspunde prompt mesajelor, rezolvă eventualele nereguli și îmbunătățește-ți constant serviciile și produsele, în baza feedback-ului primit.
Nu ascunde testimonialele, comentariile sau mesajele de nemulțumire decât dacă acestea încalcă regulile de bun simț.
Pe internet, impresiile circulă cu o viteză amețitoare, mult mai rapid decât offline. Iar oamenii tind să își facă nemulțumirile vizibile, mai degrabă decât satisfacțiile. Tu trebuie să faci să circule doar impresii bune despre shopul tău!
Respectă întotdeauna promisiunile! Este unul dintre lucrurile simple pe care le poți face ca să creezi cele mai bune impresii în e-commerce.
Fie că este vorba despre calitatea produsului, despre veridicitatea etichetei, despre politica de retur sau despre un simplu “I’ll get back to you”, fii un brand de cuvânt!
5. Alege cea mai bună soluție de plăți securizate
Acum că am început să facem tot mai multe cumpărături online, fiecare operator s-a asigurat că opțiunea de plăți digitale pe care o alege este printre cele mai sigure și transparente. Norocul este că poți alege dintr-o serie de soluții ale start-up-urilor locale și internaționale. Netopya, PayU, PayPal sau MobilPay sunt doar câteva dintre companiile care operează în România.
Fără dar și poate, un shop care oferă servicii de plată directe și safe va primi încrederea clienților!
Nu te opri din citit! Mai ai un pas de bifat pentru ca shopul tău online să aibă tot ce trebuie.
6. NU aștepta clienții, mergi către ei
Decât să aștepți ca internauții să găsească produsele și serviciile tale, mai bine mergi către ei și surprinde-i! Cu siguranță, planul tău de afaceri a luat în considerare grupurile țintă pe care dorești să le atragi, așa că nu ai decât să investești în campanii de promovare pentru a ajunge la ele.
Un site optimizat merge mână în mână cu campanii de Social Media și Google Ads. Îți spunem din experiență că acestea sunt esențiale în e-commerce, fie că ești abia la început de drum sau ai deja experiență în vânzări online.
N-ar fi păcat ca oamenii să nu admire munca pe care ai depus-o în a crea o experiență digitală nouă pentru ei?
În încheiere, am adăuga un ingredient magic, fără de care eforturile ar fi greu de fructificat – mindset-ul pentru succes!
Iată, deci, undele dintre cele mai importante elemente pe care să le bifezi pentru a te asigura că faci comerț digital ca la carte.
Ne vedem online!