Xbox, PlayStation sau Nintendo? Multora le este indiferent modelul, însă fanii consolelor au opinii foarte hotărâte despre fiecare. Cel mai proaspăt studiu Neticle ne dezvăluie opinia utilizatorilor despre aceste mărci.
Specializat în analiza textelor și a mediei, Neticle a studiat opinia a utilizatorilor români privind Nintendo, PlayStation și Xbox online între 1 februarie și 31 mai 2020, pe baza menționărilor online. Numărul menționărilor a demonstrat în mod clar că piața consolelor de jocuri este dominată de doi mari protagoniști: Xbox și PlayStation.
Cu excepția unui singur vârf, menționările zilnice au fost uniforme pe parcursul celor patru luni
În mod surprinzător nu perioada de carantină a generat cel mai pronunțat vârf în numărul menționărilor, ci postarea de pe Facebook a firmei LEGO din data de 16 mai, în care au anunțat că jocul The Ninjago Movie a devenit accesibilă și pentru console și PC.
Adepții PS sunt mult mai activi pe YouTube
Analizând mai îndeaproape menționările Xbox și PlayStation obținem rezultate foarte interesante.
Distribuția menționărilor în funcție de canale prezintă diferențe interesante în cazul conținuturilor video
În timp ce mai bine de jumătate din menționările PlayStation provine de pe YouTube, în cazul Xbox această valoare este de doar 15%. Acest lucru se datorează faptului că utilizatorii PS încarcă în număr mult mai mare jocurile pe care le joacă (în special League of Legends, FIFA și Fortnite).
Controlleri, raza de acțiune, erori – acestea sunt cele mai importante teme
În centru se situează experiența jocului
Analizând harta celor mai des menționate teme în legătură cu mărcile, în centru se află – în mod firesc – „jocul”. Cu toate acestea merită să analizăm și celelalte teme sau indicatori. Utilizatorii au discutat mult și despre controlleri, raza de acțiune a consolelor, precum și despre erori. Analiza datelor relevante ne-a demonstrat că marea majoritate a menționărilor provine de pe forumuri, acestea fiind platformele cele mai adecvate pentru schimbul de experiență și cerere de ajutor.
Despre mărci se discută cel mai mult pe forumuri
În lista paginilor ce conțin menționări privitoare la console de jocuri regăsim mai multe pagini de știri, bloguri și reviste online (eBroky, ZPN, Pozne), dar și câteva pagini specializate pe e-sport sau portaluri de vânzări-cumpărări. Pe locul zece se situează însă pagina Telekom Sport, acest lucru datorându-se transmisiunii Romanian Cup FIFA20.
Competiția de like-uri a fost câștigat de PlayStation
PlayStation câștigă competiția de like-uri
Analizând activitatea din cadrul mediilor de socializare și cifrele zilnice de like-uri ne demonstrează că PlayStation este câștigătorul absolut, acest lucru datorându-se conținuturilor video menționate mai devreme. Filmele despre joc primesc multe like-uri din partea publicului.
Este interesant, totuși, că în cazul mărcii Xbox numărul de like-uri este mai mic, însă există mai multe vârfuri care se sincronizează cu câteva din vârfurile mărcii PS. Majoritatea acestora se referă la video, lansarea unor jocuri noi, modelul nou Xbox sau Series X.
Valorile cele mai scăzute și ridicate ale Xbox-ului
Analizând opiniile online referitoare la mărcile în cauză, un fapt interesant este că Xbox a fost cea care a obținut atât valoarea cea mai scăzută, cât și cea mai ridicată. Prima se datorează dorinței referitoare la Series X, iar cel din urmă unui articol ce relatează o crimă comisă din cauza Xbox-ului. Vârful pozitiv al mărcii Nintendo Switch merită și el puțină atenție, acesta datorându-se succesului jocului Animal Crossing.
În consecință putem constata că o mare parte din cele câteva sute de menționări zilnice, referitoare la consolele de jocuri se împart între Xbox și PlayStation. Discursul continuu se datorează schimbului de experiență dintre utilizatori, valori proeminente fiind generate doar de lansarea unor jocuri sau modele noi.
Firma Neticle sprijină departamentele de IT, cercetare și marketing prin analiză de text. Produsele sale includ Media Intelligence, care se bazează pe urmărirea și analiza inteligentă a mediei, Zurvey.io, care realizează analiza rapidă și automată a textelor și reacțiilor cumpărătorilor, precum și Text Analysis API și Data API, care pot fi integrate și reprezintă motorul acestora.