Luna Iunie a venit cu vesti foarte bune pentru WebDigital, iar dupa nominalizarea in finala Global Digital Excellence Awards cu 3 proiecte, echipa a castigat locul 1 la categoria Global Small PPC Agency of the Year.
Printre agentiile castigatoare la categoriile competitiei se mai numara Digitaloft, PMG, Pole Star Digital, Peak Ace, Stein IAS, Kenshoo, OnCrawl, AccuRanker. Lista castigatorilor se poate vedea aici.
Global Digital Excellence awards este o competitie internationala creata pentru a sarbatori si premia campanii digitale, business-uri, agentii si talente exceptionale. Premiile Globale de Excelenta Digitala sarbatoresc campanii, echipe, agentii, companii si persoane care si-au depasit asteptarile la 64 de categorii de excelenta in digital marketing.
WebDigital a inscris proiectul agentiei la categoria Global Small PPC Agency of the Year unde am nuantat elemente precum: metodologiile de lucru, procesele interne, instrumente de optimizare folosite, rezultate ale proiectelor gestionate de agentie si switch-ul de viziune de la inceputul lui 2020 de la Just-Pay-Per-Click la Elevated Performance.
Vom nuanta mai departe in articol, elementele cheie din studiul de caz inscris in competitie.
UN NOU MINDSET AL AGENTIEI INCEPAND CU 2020
Anul 2020 a venit cu un upgrade in viziunea si abordarea WebDigital, migrand de la conceptul de Pay Per Click Marketing la noul concept de Performance Marketing crescand greutatea eforturilor pe zona de maximizare a obiectivelor de business ale clientilor nostri, in special profitabilitate si maximizarea vanzarilor sau a conversiilor.
Noul mindset a fost cuprins si in rebrandingul realizat la inceputul anului.
SISTEMELE DE MONITORIZARE SI OPTIMIZARRE A PERFORMANTELOR INTERNE
Pentru a ne asigura ca executia completeaza noul mindset al agentiei, sistemele folosite au jucat un rol important atat in rezultatele pe care le-am obtinut cat si in rafinarea si mai adanca a metodologiilor de lucru si a abordarii.
Budget Management (by Reefkig) - Un sistem eficient de monitorizare a dinamicii bugetelor pentru proiectele pentru care agentia desfasoara campanii, sistem care ne ofera datele in timp real si ne ajuta sa observam rapid abaterile si sa intervenim rapid pe corectiile bugetelor.
Task Management (by Reefkig) - O aplicatie care se pliaza perfect pe metodologia de lucru WebDigital asigurand o prioritizare corecta si eficienta a task-urilor.
a) Swymline-ul de task-uri
b) Analiza performantei M&M (mind & muscle)
c) Analiza performantei pe proiect
d) Analiza performantei pe tipologie de task
Client Management (by Reefkig) - O aplicatie care contine toate datele necesare despre clienti, contacte, proiecte, documente, facturi si dinamica financiara a activitatii.
Reporting - un sistem de raportare zilnic, saptamanal si lunar atat intern cat si extern care ne ajuta sa fim la curent cu toti indicatorii de interes pe care agentia cauta sa ii optimizeze si imbunatateasca. Sistemul de raportare ne ajuta sa fim la vedem in timp real ce se intampla pe conturile pe care desfasuram campanii de promovare si sa putem interveni rapid acolo unde este necesara optimizare sau dezvoltare in baza rezultatelor pe care le observam.
Quality Assurance Checklist - un document intern cu ajutorul caruia ne asiguram ca toate conturile beneficiaza atat de minumul de implementari pentru a asigura o performanta rezonabila, dar mai mult ajuta echipa sa aduca in timp conturile la maximul de implementari pentru a asigura performantele spectaculoase dovedite pe conturile finaliste in competitiile internationale.
Metodologii si checklist-uri de lucru - un performance-wiki intern care contine metodologii de lucru, checklist-uri, best practices, multiple probleme intampinate, solutii la diverse probleme, tool-uri de solutionare care ajuta echipele sa actioneze similar si unitar pe toate conturile din portofoliul agentiei. Performance Wiki-ul (clickplanners) este updatat permanent, corectat si imbunatatit pentru a ne asigura ca exista o evolutie in procesele de implementare, dezvoltare si optimizare
Programul de internship WebDigital - un program din care au iesit mai bine de 25 specialisti in Performance Marketing in ultimii 5 ani, cei mai multi dintre ei ocupand pozitii de management in departamentelor de performance, fie in agentii 360 fie direct in business-uri pentru care agentiile livreaza servicii de performance marketing (la client, cum se spune). Programul de internship este platit si are o perioada de 6 luni de training intensiv, urmat de o perioada de 18 luni de program de cariera, timp in care iti consolidezi cunostintele realizand task-uri pe conturile active din agentie.
Rezultatele proiectelor pentru care WebDigital desfasoara campanii - toate instrumentele si metodologiile prezentate mai sus au ca principal scop generarea de plusvaloare pentru clientii pentru care WebDigital desfasoara campanii, iar acest lucru se trraduce pentru echipa in maximizarea obiectivelor pe care le agream cu clientii agentiei.
Ritmul de crestere al agentiei din punct de vedere al cifrei de afaceri - de la inceputul anului 2019 ne-am aflat intr-o crestere lenta pana in trimestrul 4 cand am accelerat procesele de achizitie. Rezultatele nu au intarziat sa apara, iar in Decembrie am reusit sa crestem portofoliul cu 76%. Nici WebDigital nu a fost ocolita de pandemia de Covid-19, lucru care s-a resimtit in lunile Aprilie si Mai, iar incepand cu luna Iunie pe fondul achizitiilor de clienti noi si reactivarii campaniilor oprite in perioada pandemiei, am reusit sa revenim la media din trimestrul 1, 2020, iar din luna Iulie ne asteptam la o crestere accelerata pana la finalul anului cand ne asteptam sa dublam cifra de afaceri fata de 2019.
Finalisti in competitii internationale - inca din anul 2019 am inceput sa inscriem proiectele WebDigital in competitii internationale, iar la toate aceste competitii agentia a avut minim un proiect calificat in finala. Reusim in acest fel sa probam faptul ca metodologiile si sistemele de lucru care au un impact direct in rezultatele proiectelor pentru care desfasuram campanii sunt valide si produc efecte pozitive.
Competitiile la care WebDigital a inscris proiecte sunt: Google Premier Partner Awards unde am fost nominalizati la categoria Search Excellence, European Search Awards unde am fost nominalizati la categoria Best Low Budget Campaign, Global Digital Excellence Awards unde am fost nominalizati la categoriile Best Low Budget Campaign, Global ROI Campaign of the year si Global PPC Agency of the Year - Small.