8 industrii în focus în procesul de transformare digitală a Publicis Groupe România

8 industrii în focus în procesul de transformare digitală a Publicis Groupe România
Alexandra Dimitriu (Chief Media Officer, Publicis Groupe România)

Publicis Groupe România continuă să accelereze procesul de transformare digitală prin care își propune să susțină dezvoltarea brand-urilor cu soluții eficiente, bazate pe data. Prin noul model, Grupul vine cu o formulă a cărui scop este creșterea și dezvoltarea brandurilor din portofoliu, oferind know-how și analize dedicate la nivel de industrie.

În urma evaluării portofoliului de clienți și a categoriilor în care aceștia sunt prezenți, Grupul a determinat categoriile reprezentative pe industrii, și anume: Beer, Finance, Retail, FMCG Food, FMCG non_Food, Oil & Gas, Telecom și Beauty. Astfel, Grupul oferă consultanță și lucrează pe toate aceste categorii, dezvoltând modele de analiză a datelor specifice per categorie. Mai mult, Publicis Groupe oferă un serviciu unic în piața din România din acest moment, pentru un grup de comunicare, analizând peste 50 tipuri de date pentru cele opt categorii focus.

Alexandra Dimitriu (Chief Media Officer, Publicis Groupe România):
"Ne aflăm la convergența dintre transformarea marketingului și a mediului de afaceri, iar datele sunt moneda de schimb. Data is the new oil – o auzim din ce în ce mai des. Dacă în trecut companiile petroliere conduceau lumea, în secolul 21 ne întâmpină o nouă realitate – DATA, cu un potențial extraordinar. Odată înțeles faptul că informația poate fi extrasă din date, te poți bucura de o resursă infinită. La Publicis Groupe încercăm să ne adaptăm constant și să oferim cele mai bune soluții clienților. Astfel, am început să gândim în categorii, la fel ca firmele de consultanță și am accelerat procesul de DATA@Core. Avem deja multe analize și studii dedicate, iar până la sfârșitul anului ne-am propus ca peste 30 dintre clienții grupului să beneficieze de modelul dezvoltat".

 

Printre tipurile de analiză efectuate se regăsesc analize econometrice pentru identificarea impactului fiecărui mediu în parte în evoluția indicatorilor de brand, dar și analize pentru identificarea ROI-ului activităților de comunicare pe fiecare mediu în parte sau analize de tip SWOT. Pe lângă acestea, se mai adaugă impactul comunicării în evoluția indicatorilor de brand și vânzare, precum și optimizarea investițiilor media cu alocarea de bugete pe canale.

Cum funcționează?

1. Investiția în media și evoluția indicatorilor de brand
Analizele statistice realizate de Grup pe principalele categorii în focus ne arată cum investițiile în comunicare media sunt corelate cu evoluția celor mai importanți indicatori de brand.

 

2. Investiția în media și creșterea vânzărilor
Mai departe, putem previziona nivelul de investiție media necesar pentru a genera creșterea indicatorului corelat, astfel încât într-un final să putem crește baza de consumatori ai brand-ului analizat pentru a genera și creșteri de volume de vânzari.

 

3. Dar creșterea de vânzări vine doar din media?
Nu, dar acum putem spune care e procentul generat de investiția în comunicare. Prin analizele econometrice de Media Mix Modeling reușim să izolăm procentul de creștere pe care investiția în comunicare îl aduce vânzărilor brandurilor analizate, luând în calcul tot ecosistemul care influențează evoluția acestuia. În baza rezultatelor analizei Media Mix Modeling, elaborăm scenarii pentru a maximiza ROI-ul luând în calcul tot universul brand-ului (nu doar bugetul) – puterea mesajului creativ, reputația sau strategia de alocare a bugetelor pe medii, folosind toate competențele Publicis Groupe România.

 

În portofoliul Publicis Groupe România se află unele dintre cele mai puternice agenții de marketing și comunicare din lume: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom și Spark Foundry.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinatie unica de date, tehnologie si specialisti in domeniu, facem fata chiar si celor mai complexe provocari si contribuim activ la cresterea business-urilor clientilor... vezi detalii »

Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related