[Gif Art] Ioana Negrea & Tudor Bloju: Inspirația a venit din ultimele trei luni. Un neverending hangout in cea mai tare sufragerie

[Gif Art] Ioana Negrea & Tudor Bloju: Inspirația a venit din ultimele trei luni. Un neverending hangout in cea mai tare sufragerie

Ioana Negrea este un om simplu: a vazut gif, a dat click, a ramas pentru idee si alaturi de Tudor Bloju, care a spus Opa!, au creat și s-au înscris la Uninterrupted GIF Festival by gloDigitalul e doar un tool, spun ei, feelingul ramane acelasi. Si in jurul lui se creeaza arta, indiferent de ustensile. 

Tehnologiile (noi si vechi), au oferit si vor tot oferi artei loc sa se se intample. Ca-i vopsea la tub, sau AR, cred ca tehnologia potenteaza, sustine, iar azi, poate sa si creeze.

Doar azi mai puteti vota cele mai fresh gif-uri din festivalul de artă digitală. Expoziția de gif art este gata și așteaptă voturile voastre până la ora 23.59. 

 

Scurtă biografie   

Ioana: Sunt Ioana, 26, b si  fac ‘’echipa_tanara_si_dinamica cu Tudor de mai bine de 4 ani. La inceputul lui 2019 am dat copywritingul in agentie pe motion graphics independent, full-time. Background meu e in educatie prescolara si primara si n-are nicio legatura cu ce fac acum, dar ajuta. 

Tudor: Cum a zis si ea, doar ca 29 de ani, n-am fost copywriter, ci salvamar si m-am apucat inaintea ei de animatie. Inainte de asta, peisagistica, branding, si acum motion la mundus.tv

 

Relația cu arta 

Ioana: Nicicum. Ceva, undeva, era acolo, doar ca nu in forma de acum. Acum un an, un an si ceva, m-am apucat serios (lol) de desenat si pentru mine, nu doar pentru clienti. Merge, imi place, timp nu prea e, dar se face. 

Tudor: Cand, nu stiu, dar unde, da. In Berceni. Doua-trei taguri, tot atatea tatuaje, logo si apoi motion maker.

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo    

Ioana: Sunt un om simplu: am vazut gif, am dat click. Am ramas pentru brief si idee. De hotarat, dupa ce am intrat pe gridul @glo_romania. 

Tudor: Opa! Si doi, I like a challenge.

 

Înscrierea și procesul de creație  

Ioana: Inspiratia a venit din cuvinte. Pe la jumatatea briefului, pe masura ce citeam, aveam impresia ca stiu ce vreau sa facem. Pana l-am terminat, nu mai eram sigura. Am mers totusi mai departe cu ce ni se parea noua o miza mai draguta, si anume endless loop. No in’s & out’s, fara cuturi si fara schimbari de plan.

Cam cum au fost si ultimele trei luni — de aici si inspiratia: un neverending hangout, in cea mai tare sufragerie — aia in care nu trebuie sa te descalti.

 

Brief

Ioana: In ordinea numerelor de pe tricou: oddly satisfying gif, butonul boost glo si culorile. Cand a venit vorba de look&feel, prioritatea a fost feelul — mai exact, ce m-ar face pe mine personal sa fiu atenta la ceva pentru mai mult de cateva secunde.

Asa ca am decis din start sa omitem orice element disruptive in motion. Designul in sine a venit ca o urmare a conceptului de animatie. La fel si titlul lucrarii, care era cat pe ce sa fie un vers de la Mariah Carey. 

 

Dificultăți

Tudor: Nimic nou, dar limitarile tehnice. De aici si double challenge-ul pe care ni l-am dat singuri. Din punct de vedere design, si din xp cu gifuri, stiam ca ele nu se inteleg cu gradienti si transparente, asa ca le-am eliminat din start.

Pentru miscari fluide, am ales sa folosim 30fps (marooog, 29,97fps), lucru care ne-a scurtat considerabil durata clipului. Drept urmare, brieful nostru intern a presupus sa facem cele (doar) 3 secunde sa para mult mai mult decat sunt.

 

Ce transmiți juriului și publicului 

Juriului: keep up the awesome work!

Omului din public: Speram ca .gif asta te-a ajutat sa te (de/re)conectezi pentru mai mult de 3 secunde.

 

Intersecția artei cu digitalul    

Digitalul e doar un tool — feelingul e acelasi. Iar tehnologiile (noi si vechi), au oferit si vor tot oferi artei loc sa se se intample. Ca-i vopsea la tub, sau AR, cred ca tehnologia potenteaza, sustine, iar azi, poate sa si creeze.

Cat despre proces — liber, atat prin posibilitati, cat si prin limitari. Ma gandesc ca azi e nevoie de (macar un minim) de cunostinte si skilluri mixte. Totusi, asta nu inseamna ca trebuie sa stii sa le faci tu pe toate, ceea ce ne duce firesc catre colaborari.

Si uite asa, de unde era vorba mai degraba o activitate solitara, acum ne strangem in echipe, formam comunitati, invatam unii de la altii, si toate astea, facand fix ce ne place.

 

Menirea gif-urilor 

Ce spun ele despre internetul lui 2020, e ca ce e bun, rezista. Nu e nici cel mai nou, nici cel mai prietenos format, si cu toate asta, e prezent peste tot, din chat, pana in lista de taskuri.

Iar de folosit, depinde unde. Pe mess, reaction gifs, la work, process sau chiar livrabil in sine. O parte din cele mai recente .gif facute in formula asta sunt aici.

[Toate lucrările înscrise în competiție le poți vedea și vota aici]

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related