[Gif Art] Andrei Radu Alexandru: Vad un potential foarte mare de a experimenta, in special in zonele interactive, unde nu s-au format "dogme" de creatie

[Gif Art] Andrei Radu Alexandru: Vad un potential foarte mare de a experimenta, in special in zonele interactive, unde nu s-au format "dogme" de creatie

Sunt acele zone artistice unde nu exista deja asteptari prefabricate din partea publicului si nici nu sunt standardizate de industriile media. Aici e spațiul optim pentru a inova, crede Andrei Radu Alexandru, participant la Uninterrupted GIF Festival by glo

Daca acum 10-15 ani, un soft pe care il stiai bine era de ajuns, in ziua de azi folosesti 5 softuri si 2-3 deviceuri pentru a ajunge la un rezultat fresh

In aceasta noapte se incheie perioada inscrierilor in competitia noastra de gif art. Mai aveti timp pana la miezul noptii sa vă inscrieti. Drept impuls, noi continuam cu povestea lui Andrei Radu Alexandru:

 

Scurtă biografie   

Ma numesc Alex si in prezent sunt freelancer, am 32 de ani si locuiesc in Iasi. 

Referitor la background: parintii mei au fost RTP/DTP-isti in anii '90, o mare parte din copilarie mi-am petrecut-o pe langa mesele de tehnoredactare si rotative. La 18 ani am avut primul job ca grafician la o tipografie locala, dupa care am migrat spre webdesign unde am rodat cativa ani.

Prin 2012 am ales sa imi schimb domeniul si am trecut pe animatie pentru jocuri 2d, animatie pentru marketing si social media, totul finalizat intr-un ultim job de generalist pe interactive media.

 

Relația cu arta 

Am avut cateva tentative de a urma studii, dar, din pacate, nu s-au prins de mine. In mare parte, o lista de nume de artisti si o cautare google a fost de ajuns sa imi tina pofta constanta de a invata si experimenta: proiecte de animatie comerciale, proiecte pe animatii web, canalul de pe yt cu tutoriale in touchdesigneranimatii pentru vj'ingcolaborare artisticadiferite experimente. Aici e crew-ul din care fac parte

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo    

Un prieten mi-a dat linkul spre concurs chiar intr-o perioada mai libera pentru mine.
Mi-am adus aminte ca am o lista imensa de linkuri din diferite conferinte, cu tehnici si metodologii "noi" de lucru, pe care doream de la inceputul anului sa le studiez si sa le aplic in proiecte. A fost un moment oportun sa imi creez niste deadline-uri si sa ma motivez.

Initiativa din partea glo de a activa in zona de web culture a fost un lucru cu care am empatizat.

 

Înscrierea și procesul de creație  

Overall au fost undeva la 20-30 de proiecte, experimente diverse, unele mai ciudate ca altele, unele mai fail ca altele. Am avut diferite metode de etapizare; pentru unele, scopul a fost sa experimentez materialitati, pentru altele a fost sa experimentez compozitie sau pacing.

In mare, procesul implica:
- raspunsul la intrebarea "Ce invat azi?"
- un moodboard (estetica, pacing, etc)
- un research tehnic (cum le fac, ce unelte folosesc)
- schite sau simple descrieri in cuvinte
- cateva seturi de iteratii
- cateva momente de shift-delete si reconstruieste de la zero
- polish si optimizare
- render final

 

Brief

Cele 5 secunde - 100 de frameuri intr-un singur gif sunt o provocare.

 

Dificultăți

Optimizarea fisierelor finale cred ca a fost cel dificil aspect. You can only pick two se aplica perfect in cazul asta (fluiditate, compresie, dimensiune).

 

Ce transmiți juriului și publicului 

Sper sa fie incantati de ceea ce vor vedea, si juriul si publicul.

 

Intersecția artei cu digitalul    

In prezent, vad un potential foarte mare de a experimenta si a inova, in special in zonele interactive si cele programatice (generativ), unde multe din creatii inca experimenteaza, nu s-au format "dogme" de creatie sau asteptari din partea publicului si nici nu sunt standardizate de industriile media.

Daca acum 10-15 ani, un soft pe care il stiai bine era de ajuns, in ziua de azi folosesti 5 softuri si 2-3 deviceuri pentru a ajunge la un rezultat fresh, fiecare facand un singur lucru mult mai eficient sau mai usor decat softul sau deviceul precedent.

 

Menirea gif-urilor 

Gif-urile le pot asemana cu aparatele foto lomo. Ca mediu artistic, este un format depreciat, dar care are acel element de nostalgie si estetica de care nu te poti desprinde prea usor. Si sunt prezente in toate interactiunile mele online, messenger sau comentarii etc..

vezi brief-ul competitiei glo Uninterrupted GIF Festival ]
Toate informatiile, inainte de a te inscrie in competitie, le poti citi aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related