Joshua Smith, miniaturist australian: Artiștii mereu vor crea, dar noi continuăm să existăm când oamenii ne cumpără lucrările

Joshua Smith, miniaturist australian: Artiștii mereu vor crea, dar noi continuăm să existăm când oamenii ne cumpără lucrările

Joshua Smith a fost atras de artă stradală de când era copil. Fără să aibă profesori sau să meargă la vreo școală de artă, a devenit în adolescență artist de stencil. Aceasta este o formă de graffiti în care imaginile se aplică printr-un șablon, pe pânză sau pe clădiri. După 17 ani, în care a creat acest fel de artă de stradă, s-a răsucit, a vrut să încerce ceva diferit. Avea deja ochiul format pentru detaliu, a făcut un pas curajos și s-a făcut miniaturist.

Lucrările sale sunt uimitoare, cu amănunte care se concentrează pe aspecte mai puțin luate în seamă ale caselor urbane și unor colțuri din orașe celebre. Joshua construiește miniaturi ale clădirilor vechi, cu aspect ruginit, ale scărilor, cabinelor de fotografie, căsuțelor poștale și tomberoanelor. Folosind o scară de 1 la 20, recreează perfect peisaje urbane în descompunere.

”Clădirile uzate și vechi mi se pare că adăpostesc mult mai multă istorie și povești de spus prin artă decât oricare dintre cele faimoase. Există o întreagă istorie de la momentul în care clădirea a fost construită, la modurile în care a fost folosită de-a lungul vremii și până a ajuns în declin, chiar părăsită. Toate aceste momente sunt straturi ale timpului, care se văd efectiv pe clădiri, deci ele devin mult mai mult decât simple construcții, sunt o mulțime de povești.” 

Ne-au plăcut miniaturile sculptate de Joshua Smith și acest concept artistic numit ”decădere urbană”. Am fost curioși să îi află povestea, să vorbim cu el despre artă și fascinația pentru miniaturi. Așa că i-am pus câteva întrebări.

 

Câteva lucruri despre tine

Sunt un artist care locuiește în Adelaide, Australia și creez miniaturi ale clădirilor din mediul urban. Anterior am fost artist stencil si am condus mai multi ani o galerie de artă.

M-am format singur în construirea miniaturilor precum și în stencil și am făcut din arta mea o carieră, am început la 16 ani cu expoziții locale. Până acum, lucrările mele au fost expuse în toată lumea, inclusiv în Marea Britanie, SUA, Franța, Germania, Danemarca, Hong-Kong, Taiwan și Australia. 

 

Ce au în comun arta stencil și miniatura arhitecturală

Am creat stencil timp de aproximativ 17 ani, când am început să fac miniaturi. Lucrările mele stencil au fost expuse atât pe pânze cât și pe clădiri abandonate. Cred că tocmai aceste clădiri părăsite m-au inspirat și au devenit pentru mine un nou centru de interes care m-a condus înspre creațiile miniaturale.

Am fost stencil artist pentru atât de mulți ani, încât, la un moment dat, am vrut să încerc ceva nou. Când aveam galeria de artă, am făcut primele experimente cu miniaturi și am avut rezultate și feedback-uri atât de bune, și atât de mult m-am bucurat construindu-le, încât am decis să continuu. Foarte curând de la acel moment, am început să îmi construiesc cariera de miniaturist.

Arta stencil si miniatura sunt amândouă meticuloase, consumă mult timp și fac parte din categoria artelor cu detalii fine de lucru. Fiecare are mai multe procese de creație, în care intri cu totul pentru a ajunge la produsul final dorit, iar eu le privesc pe ambele și ca forme de meditație. 

 

Detaliile

Faptul că am lucrat atâția ani cu mâinile și am tăiat matrițe cu multe detalii m-a antrenat să observ lucrurile mărunte în orice, deci tranziția către miniatură a fost ușoară.

Având în vedere că mă uit atent pe multe fotografii de referință înainte de a începe să lucrez efectiv, observ fiecare amănunt al unei clădiri și încerc să-l recreez în miniatură cât mai fidel. 

 

Clădirile care te inspiră

Clădirile uzate și vechi mi se pare că adăpostesc mult mai multă istorie și povești de spus prin artă decât oricare dintre cele faimoase. Există o întreagă istorie de la momentul în care clădirea a fost construită, la modurile în care a fost folosită și până a ajuns în declin, chiar părăsită. Toate aceste momente sunt de fapt straturi ale timpului, care se văd efectiv pe clădiri, deci ele devin mult mai mult decât simple construcții, sunt o mulțime de povești. 

 

Procesul creației

Trebuie să spun că 90% dintre clădirile pe care le fac în miniatură sunt dintre cele pe care nu le-am văzut în viața reală. Contruiesc absolut tot după fotografii, fie că sunt făcute de mine, de cei care mă urmăresc și mi le trimit, de un client care îmi comandă o lucrare sau luate de pe Google Maps. Street View.

Când am fotografiile, încep procesul de observație. Mă uit la forma clădirii, la detaliile de ansamblu și apoi la amănuntele construcției. O descompun și încep să construiesc, piesă cu piesă. Asamblez apoi toate componentele, pictez clădirea, iar la final îi dau aspectul de vechi și degradat, pe care îl are cea originală. 

 

Oamenii care cumpără lucrările tale

Peste 95% dintre clienții mei sunt din SUA, UK, Europa și câțiva din Hong Kong. Majoritatea sunt colecționari de artă, dar sunt printre ei și oameni care își doresc o piesă făcută manual după ceva ce are o mare valoare sentimentală pentru ei. De pildă, un client din America mi-a comandat recent o miniatură a ușii unei clădiri din Spania, în care el și soția lui au locuit împreună prima dată.

 

Impresii, reacții, comentarii

În general există un feedback pozitiv copleșitor față de miniaturile mele, iar cele mai multe comentarii sunt legate de detalii și de realismul lucrărilor. Cea mai stranie reacție pe care o văd în jur este când oamenii nu își dau seama că este o miniatură și cred că este poza unei clădiri în dimensiune naturală.   

 

Cum îți menții vie creativitatea

Sunt foarte pasionat de ceea ce fac și muncesc foarte mult pentru arta mea. Am moștenit această determinare de la mama mea, care este o persoană foarte motivată. Mă asigur că mereu sunt ocupat să creez ceva. Dacă nu am niciun proiect la care să lucrez, îmi găsesc eu unul, doar să creez. 

 

Misiunea ta de artist

Este să rămân mereu creativ, să iubesc ceea ce fac și să creez cu pasiune. Sunt foarte norocos că pot să trăiesc făcând ceva ce îmi place foarte mult. Munca mea de creație este una care îmi consumă timp și energie, dar îmi aduce și multă bucurie. Mă simt foarte bine când creez de la zero o lucrare meticuloasă, plină de detalii și ajung la o piesă completă, rafinată.

 

Perioada de izolare din pandemie

Ca să fiu sincer, nu prea m-a afectat. Eu lucrez oricum de acasă, deci multe nu s-au schimbat pentru mine în perioada asta. Singura schimbare a fost că prietena mea a stat și ea acasă, nu a mai mers la lucru. Este angajată tot într-un domeniu creativ și ea, deci am fost ocupați fiecare cu proiectele sale de creație.

Am făcut câteva proiecte lucrări în timpul izolării și încă lucrez la 8 proiecte simultan. Mă așteptam să scadă comenzile în această perioadă, dar, în realitate, observ că a fost invers. Am fost brusc asaltat de noi cereri ale clienților.

Faptul că galeriile de artă s-au închis în pandemie mi-a arătat clar faptul că am mai mult decât suficient de lucru să execut lucrări comandate direct de clienți, așa că, deocamdată, mă voi concentra doar pe comenzile lor, în locul expozițiilor.

Când produci artă cu speranța că o vei vinde în galerii, este bine să știi că expozițiile sunt riscante. Un artist investește mult timp și bani în crearea lucrărilor, apoi sunt costurile de expediere, toate cu speranța că vei vinde ce faci. În ultima perioadă, eu lucrez în general pentru cei care îmi comandă lucrările, fiindcă știu că ele sunt vândute dinainte de a le construi. Din punct de vedere financiar este mult mai sigur pentru mine. 

 

Un mesaj pentru iubitorii de artă

Continuați să apreciați arta și să cumpărați piese de artă! Artiștii mereu vor crea, dar noi continuăm să existăm când oamenii ne cumpără lucrările.                                    

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related