Tyra Banks, Nicole Scherzinger si Carla Cugino i-au purtat creatiile, iar rochiile sale se vand acum in toata lumea. Meseria de designer este pentru Ludmila Corlateanu un vis de copil, care s-a nascut peste Prut si care, de mica, isi facea hainele singura. Acum locuieste si creeaza in Bucuresti, dupa ce a absolvit Colegiul Tehnologic din Chisinau si, intr-o lume complet diferita, Istitutul Marangoni din Milano. In 2008, la doar un an de cand devenise designer vestimentar cu acte in regula, Ludmila participa cu prima sa colectie la targuri internationale.
Criza prin care trecem i-a afectat business-ul, nu a scapat nici ea de repercusiunile pandemiei. A decis, totusi, sa deschida un shop online cu rochii tip camasa. Si a fost inspirata, pentru ca lucrurile au mers bine.
”Pe partea de B2B am livrat colectia primavara-vara 2020 Milla Milla in magazine, dar platile vor veni cu mult mai tarziu. Ceea mi-a afectat cash-flow-ul. Comenzile pentru toamna-iarna 2020-2021 in mare parte au fost anulate. Iar pentru cei care au salariati asta inseamna ca 6-8 luni vor trebui sa gaseasca solutii de finantare sau sa-si ajusteze cheltuielile, inclusiv cele de salarii."
Continuam povestile designerilor vestimentari locali cu cea a Ludmilei Corlateanu, care ne vorbeste si despre provocarile antreprenoriatului in industria de fashion.
Drumul catre design
Eu de mica imi faceam hainele. Mai intai le faceam pentru papusi, iar din clasa a 5-a deja tot ce purtam era confectionat de mine. La 11 ani mama mi-a cumparat o masina de cusut noua, ruseasca, cadou de ziua mea. Dupa scoala am studiat desenul, constructia tiparelor si istoria artelor la Colegiul tehnologic din Chisinau, dupa o vreme am absolvit Istituto Marangoni din Milano ca designer vestimentar in 2007. In 2008 deja participam cu prima colectie la targurile internationale.
Inceputul in business
Perioada de inceput a fost una buna, in anul de criza din 2008. Am scapat de iluziile pe care le aveam. Cea mai importanta etapa este sa incepi, pentu ca pe parcurs mereu inveti lucruri noi. Am evoluat de la colectie la colectie. Am incercat mereu sa ma adaptez, pentru ca meseria mea este visul meu din copilarie.
Investitia
Bugetul initial a fost de 5000 de EUR (taxa participare targ si confectionare colectie). Uterior am deschis un atelier mic unde luam comenzi de la clientele din Bucuresti ca sa suplinesc veniturile, pentru ca comenzile B2B erau foarte mici. Faceam rochii de seara, de mireasa, de zi. De la tipar la confectionare. Ulterior cand au crescut comenzile de la magazine am putut sa ma concentrez doar pe ele.
Povestea si conceptul brandului
Brandul Milla Milla s-a nascut in 2016, ca rezultatul colaborarii cu showroomul din Milano Studio Zeta. Pana atunci eu vindeam sub numele propriu, Ludmila Corlateanu, predominant in Orientul Mijlociu. Milla Milla mi-a deschis portile catre alte piete: din Rusia, Asia si Europa.
Milla Milla este despre rochii feminine, inspirate din anii 50, tesaturi naturale, siluete elegante si feminine. Imi place abordarea asta.
De unde inveti
Invat in fiecare zi de la oamenii din jurul meu. Ma simt privilegiata fiecare data cand cineva imparte cu mine ceva din experienta lui. Comunitatea de antreprenori din Romania este o forta mare, sunt oameni care misca muntii.
Clientele tale
Spre bucuria mea, clienta mea este vanitoasa, desteapta, curioasa, empatica, feminina si mereu in cautatrea versiunii sale mai bune.
Strategia de comunicare a brandului
Am facut lucrurile intuitiv. Pentru un designer, viziunea sa se reflecta in fiecare alegere pe care o face, de aici vin stilul si abordarea pe care nu le pot face nici o agentie de PR. La momentul actual simt ca e mai bine asa si ca e mai multa autenticitate in felul asta.
Perceptia femeilor asupra imaginii lor
Este vorba mai degraba de acceptul “imperfectiunilor” ca o stare normala de a fi. Accentul pe pozitiv, sau pe starea de bine. In design-ul meu asta se transforma in forme simplificate si tesaturi naturale.
O privire asupra pietei de design autohton
Vad frumoasa aceasta piata. Descoper designeri noi in fiecare zi. II vad curajosi si originali. Ceea ce vorbeste ca exista interes pentru design local.
Provocarile antreprenoriatului in fashion
Moda este un domeniu considerat de risc. Am asistat cu totii la ridicarea si coborarea in/din faima a multor branduri din Romania. Riscul vine de la faptul ca trebuie sa fii mereu relevant si actual. Iar la viteza cu care se schimba lucrurile in ziua de azi, asta nu este un lucru usor, mai ales cand intri intr-o zona de confort. Si acest lucru devine de 1000 de ori mai important pe timpuri de criza.
Milla Milla in aceasta perioada
Pe partea de B2B am livrat colectia primavara-vara 2020 Milla Milla in magazine, dar platile vor veni cu mult mai tarziu. Ceea mi-a afectat cash-flow-ul. Comenzile pentru toamna-iarna 2020-2021 in mare parte au fost anulate. Iar pentru cei care au salariati asta inseamna ca 6-8 luni vor trebui sa gaseasca solutii de finantare sau sa-si ajusteze cheltuielile, inclusiv cele de salarii.
Aveam in planuri sa deschid si B2C. Avand timp in martie si multe dubii referitor la viitorul apropiat pentru B2B, am hotarat sa deschid un magazine online cu o colectie dedicata de rochii camasa. Acest produs imi este foarte drag si de-a lungul timpului am avut multe modele reusite. A mers bine.
Deja sunt in lucru produse noi cu imprimeuri noi. In cateva saptamani voi face si un shooting cu femei reale, care imi sunt cliente sau prietene, in loc de modele. Practic, relationez mai mult cu clientul meu final acum. Si acest lucru vine la pachet cu foarte multe satisfactii.
Lectiile pandemiei
"It ain't over till it's over" , Yogi Berra.
“Whether you think you can, or you think you can't – you're right”, Henry Ford.