[Gif Art] Ovidiu Cocis: Poate în viitor o să se traducă gif-uri la orele de limbă străină

[Gif Art] Ovidiu Cocis: Poate în viitor o să se traducă gif-uri la orele de limbă străină

Și, tot în viitorul acela, ne vom întâlni și cu ceilalți locuitori ai spațiului, care pentru motive neînțelese, ne ocolesc. Până atunci, în prezentul acesta, ne bucurăm de scenarii imaginare și nave extraterestre care navighează la intersecția dintre artă și gif. Ovidiu Cocis, Animator & Motion Designer, a fost tăguit într-o zi de prietenul său Daian și a fost provocat să se înscrie la Uninterrupted GIF Festival by glo. Iar prietenii trebuie ascultați. Și astfel Ovidiu a început un proces de creație cu suișuri și coborâșuri în încercarea de a reda infinitul în patru secunde. 

Ce m-a atras la acest concurs a fost nivelul de dificultate. Am 4 secunde și câteva cadre ca să exprim ceva care la mine în cap era deja infinit la auzul cuvântului Uninterupted. 

Noi nu vă dăm tag, dar continuăm să vă provocăm. Expoziția de gif art vă așteaptă. Mai sunt doar cateva zile in care putreți să participați la marele festival de artă digitală.

Între timp, vorbim cu Ovidiu despre extratereștri, artă, limite și infinit.

 

Scurtă biografie  

Am 26 de ani sunt din Târgu Mureș și desenam zeci de foi xerox când eram mic de dimineața până seara, nu erau cele mai reușite opere de artă dar pe zi ce trecea deveneau mai credibile. Îmi plăcea să-mi creez proprile benzi desenate și să-mi imaginez povești fictive cu personajele create în imaginația mea. Arta mea fizică a evoluat cam în direcția asta. 

 

Relația cu arta

Relația mea cu arta a început încă din copilări. Pe lângă desene, mă jucam foarte mult cu figurinele mele de acțiune la care le dădeam viață și background mereu. Dacă stau să reflect mai bine lucrul pe care îl iubesc cel mai mult este să dau viață lucrurilor și de asta am ajuns să fiu pasionat de animație și ulterior de motion design. 

Pe la 12 ani am descoperit programul After Effects în care nu prea aveam ocazia să lucrez pentru că nu aveam un calculator destul de bun ca să îmi simuleze filmele de acțiune pe care mi le imaginam. În schimb m-am uitat timp de ani la tutoriale și când am reușit într-un final să-mi iau un calculator bun în timpul facultății știam exact cum să fac ce îmi imaginam deja și cel mai important știam unde să caut.

Long story short, am intrat în industrie și m-am apucat să fac ce-mi place fără să mă opresc încercând să-mi depășesc limitele zilnic și dacă este vorba de 0.001%.  

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo  

Gif-ul este o formă de comunicare pentru mine, o limbă nescrisă. O modalitate de comunicare globală cu termeni de referință comuni ușor de găsit. Mă gândesc că poate în viitor o să se traducă gif-uri la orele de limbă străină. 

Am aflat de concursul ăsta dintr-un tag de la bunul pe prieten Daian Man.

Ce m-a atras la acest concurs a fost nivelul de dificultate. Am 4 secunde și câteva cadre ca să exprim ceva care la mine în cap era deja infinit la auzul cuvântului Uninterupted. 

Dacă aveam să creez ceva aveam să-l fac infinit no matter the dificulty și de aici a început procesul de creație care a fost cu suișuri și coborâșuri pentru mine.

 

Înscrierea și procesul de creație

Punctul de pornire a fost unul total diferit față de rezultatul final. Inițial am vrut să folosesc cercul din logo ca și o navă extraterestră care trage personajul principal în ea și ajunge înapoi la pământ. Practic o buclă în care ești răpit de extratereștrii pentru totdeauna.

Toate bune și frumoase până când am realizat că nu încape în 100 de cadre tot ce vreau să exprim vizual așa că m-am decis să fac un alt vizual în care dau zoom out din Piața Victoriei până în univers și folosesc logo-ul ca și portal de tranziție. 

Inspirația a venit de aici.

 

Brieful

Când am citit că trebuie să realizez un oddly satisfying Gif cu tema ”Forever Fresh” deja mi s-au declanșat foarte multe idei în cap și m-am apucat să le schițez.  

Cel mai provocator obstacol a fost să potrivesc screenshot-urile de pe google earth împreună cu compoziția finală și să le comprim într-un Gif care este optimizat la o dimensiune mai mică sau egală cu 20 de MB. Am făcut 9 versiuni până să ajung să optimizez într-un final gif-ul dorit la calitatea dorită și satisfacția este pe măsură.

 

Ce transmiți juriului și publicului

Aș vrea să transmit inspirație mai departe și încurajări să creeați gif-uri asemănătoare, care formează o buclă perfectă. Este un exercițiu mental nemaipomenit și îl recomand oricărui creativ! Dacă nu aveți răbdare puteți să mă contactați pe mine. Aici este site-ul meu.

 

Intersecția artei cu digitalul   

Este inevitabil să nu se intersecteze arta cu noile tehnologii, și este fascinat să observ unde se duce. Am văzut foarte multă artă pe instagram în ultimul timp care nu era apreciată mai deloc și lucrul ăsta mă întristează. Dar cred că arta v-a lua o întorsătură interesantă când lumea o să înceapă să facă sculpturi și grafitti virtual pe străzi, când o să purtăm toți ochelari VR/AR/MR sau poate chiar lentile de contact foarte inteligente, și spațiile vor fi definite de artiștii din zonă asta până când nu ar apărea un Advertiser acolo să bage bannere cu farmacii sau mai știu eu. Sper să se delimiteze totul clar dacă ajungem acolo, dacă nu...

 

Menirea gif-urilor

Am început să folosesc Gif-urile acum câțiva ani ca să atrag atenția oamenilor atunci când le scriam. Le apărea notificarea ”Ovidiu sent a GIF” și se uitau de fiecare dată pentru că era un medium nou, nici acum nu s-au schimbat prea multe după părerea mea.

Știți vorba aia cu o imagine cât o mie de cuvinte, o completez cu Un Gif cât zece mii de cuvinte. Internetul își dă refresh de la an la an și Gif-urile dau startul la o nouă modalitate de a comunica pentru generațiile următoare. Până la următorul articol vă las cu un sfat. ”Nu uitați să zâmbiți!”

vezi brief-ul competitiei glo Uninterrupted GIF Festival ]
Toate informatiile, inainte de a te inscrie in competitie, le poti citi aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Pozitii

Sectiune



Branded


Related