V-ați adus aminte că n-am avut iarnă, da? Doar o parodie a zăpezii și niște fulgi rușinoși care cădeau fără vreun scop la pământ. Și ați simțit cum primăvara a cedat prea repede verii, nu? Dacă asta ar fi văzut oamenii și în publicitate, poate ar fi crezut că e reală încălzirea globală. Așa e, s-au mai făcut, sunt spoturi o grămadă despre schimbările climatice. Dar parcă s-ar mai cere.
Și ni s-a mai dat. Aici unul animat, care prezintă o antiteză a vieții noastre. Whoopi Goldberg a împrumutat vocea ei autoritară unei bunici animate care nu mai povestește copilului despre urși păcăliți de vulpi, capre cu trei iezi și regi ai leilor, ci despre „The Gigantic Change”, unde și urșii, și vulpile sunt pe cale de dispariție. Bunica din 2050 relatează despre indiferența oamenilor, despre iresponsabilitatea noastră, despre inacțiune. Povestea ei are un început nu tocmai optimist, de aceea, îl roagă pe copil să termine narațiunea. Astfel, prin vocea lui, se aude o speranță. Filmul arată că un viitor mai luminos este cu adevărat posibil, doar că este mare nevoie de măsuri imediate.
Cele mai fierbinți locuri în iad sunt preconizate pentru cei care în vreme de crize își păstrează neutralitatea: „dar n-am făcut nimic”! Pentru astfel de oameni, a fost creat site-ul thegiganticchange.com, care îndeamnă la acțiuni atât colective, cât și individuale, pentru a preveni o catastrofă mai mare decât orice COVID.
Filmul a fost creat de studioul londonez Passion Pictures, pentru Extinction Rebellion, marcând, totodată, Ziua Mondială a Mediului.